Are Gjerde Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Hei. Spiller world of warcraft en del og i det siste har det oppstått et problem noen steder i spillet. Skjermen går i svart, lyden blir en stund. Det neste som skjer er at PC-en begynner å pipe og blinke gult. Jeg skrur den da av. Samme skjer om og om igjen. Har installert alt på ny harddisk uten at det hjalp, så jeg vet allerede at det ikke er et softwareproblem. Skjermkortet er av typen Gainward Geforce 6800LE og er noen år gammelt, men var et flott skjermkort tidligere. Problemene har oppstått i det siste, så det virket tidligere:-) Kan dette være skjermkortet? Eller er det prosessoren som sliter? Evt. noe annet? Setter pris på svar:-) mvh Are Endret 27. januar 2008 av Are Gjerde Lenke til kommentar
Are Gjerde Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Hei. Beklager å mase, men problemet skjer oftere og oftere. Jeg skulle gjerne kjøpt et nytt skjermkort, men vil gjerne være temmelig sikker på at det er det som skal til før jeg kjøper et nytt. mvh Are Lenke til kommentar
Are Gjerde Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg har sjansen til å få meg et nytt skjermkort i morgen, men vil som sagt være sikker. Jeg spør igjen: Er det sansynlig å anta at det er skjermkortet som er problemet? Hvis ikke regner jeg med at det er prosessoren, og da gir jeg opp hele maskinen... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Du kan jo prøve og innstallere nyeste driver. Sjekke temperaturer, om de ikke blir for høye. Sjekke om det er MYE støv i vifta.. Lenke til kommentar
Are Gjerde Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Hei, og takk for svar. Nyeste driver er installert og støv er fjernet, men jeg vil påpeke at dette er et problem som ikke var der tidligere. Problemet kommer med en gang på de samme plassene i warcraft, så jeg tror ikke det har noe med varmen å gjøre. Jeg vil bare vite om det er riktig av meg å mistenke skjermkortet? mvh Are Gjerde Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Hei, og takk for svar. Nyeste driver er installert og støv er fjernet, men jeg vil påpeke at dette er et problem som ikke var der tidligere. Problemet kommer med en gang på de samme plassene i warcraft, så jeg tror ikke det har noe med varmen å gjøre. Jeg vil bare vite om det er riktig av meg å mistenke skjermkortet? mvh Are Gjerde Hei, dette er et velkjent problem med LE kortet. Det er kondensatorene på kortet som kneler. Kortet må du nok bytte ut, det blir ikke bedre med nye drivere etc... Du kan lese mer om problemet her http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59391 mvh stoneheart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå