Gå til innhold

brukere dere Windows Media Player 9?

Fuel

Anbefalte innlegg

Det var nå voldsomt til svar fra Cappo da..

Poenget er vel at mange er litt lei av at vi blir pålesset masse "funksjonalitet", reklame og andre vinduer i hytt og pine som ingen har interesse av.

Mac har faktisk skjønt dette. Se på Quick Time. Enkel og grei.

Hvis jeg har lyst til å se sånn halvveis på en film samtidig som jeg skriver i et dokument så gjør jeg det, og det har jeg faktisk gjort ofte. Fordi om ikke du Cappo tydeligvis mestrer å motta informasjon fra flere kanaler samtidig så kan det hende at det er andre av oss som gjør nettopp det...

Folk bruker Pc & Mac på forskjellige måter.. til forskjellige ting.. ingen som er verken smartere eller bedre enn andre... på tide at du lærer deg det Cappo! :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er vel at mange er litt lei av at vi blir pålesset masse "funksjonalitet", reklame og andre vinduer i hytt og pine som ingen har interesse av.

Dette er jo digg! Hele utviklinga inne PC/MAC industrien består av dette. Eks: Hva i svarte skal du heatspreader da? Fungerer like bra uten. :p

Mac har faktisk skjønt dette. Se på Quick Time. Enkel og grei.

Quicktime er genialt det. Men det kunne gjordt seg med noen funksjoner til. :)

Hvis jeg har lyst til å se sånn halvveis på en film samtidig som jeg skriver i et dokument så gjør jeg det, og det har jeg faktisk gjort ofte. Fordi om ikke du Cappo tydeligvis mestrer å motta informasjon fra flere kanaler samtidig så kan det hende at det er andre av oss som gjør nettopp det...

For all del. Jeg er ikke her for å ta fra deg retten til å gjøre det hvis du ønsker det. Men personelig så liker jeg å se bare på filmen for å få med meg alt som skjer. Men dette er jo like forskjellig fra person til person som din eksempel på PC/MAC bruken.

Skjønner heller ikke hvorfor folk klager på at Winamp 3 tar mye ressurser. Kjører Winamp 3 samtidig som jeg jobber i 3D Studio Max OG Photoshop. Og jeg har da ingen ytelses tap. Ikke hakker det eller reagerer ting tregt. Men så har ikke alle like bra maskin som meg heller da. 8)

Lenke til kommentar

Jeg har slengt inn Media Player 9 og Powertoys for MP9, og har ingenting å klage over. Det trekker sikkert masse deilige systemressurser, men jeg klarer ikke å bekymre meg over det. La programmet bruke noen MB RAM! Det er klart at det er noe jålete, men det har det vært siden 7'eren. Og det går an å velge vekk en god del av "spioneringen" i instillingene. Og det som ikke kan velges vekk: La Microsoft ha den morroa....

Lenke til kommentar

cappo: kunne ikke blitt mer enig, alt som kansje kjører i bakgrun når jeg ser film er irc,trillian el.no

jeg compiler ikek map, eller driver i photoshop mens jeg ser på film, så resurser er d nok av, hvis mediaplayer9 tar for mey ressurser av pcn deres så er d nok på tide å oppgradere, du skal he rimelig dårlig pc for at mp9 ikke skal kunne kjøre på den. til og med hvis du legger på mirc/messanger/outlook etc så skal mp9 kjøre flott på alle pcr etter 1800 tallet.. (seff overdrevet men dere skønner poenget)

Lenke til kommentar

BSPlayer til film og Musicmatchbox til mp3/CD'er. BSPlayer er lite og lett og kjører helt fint på den ene maskinen min som er basert på Via EPIA m/ 800Mhz C3 CPU. Funksjonaliteten og ikke minst kvaliteten synes jeg er bra. Akkurat det du trenger + den litt fancy ting som å sette filmen til å kjøre på desktop'en din (altså i stede for bakgrunnsbilde kan du ha bakgrunnsfilm!)

For meg har MP9 aldri vært aktuelt pga det overvåkningsdritet (forresten, flere enn meg som har merka at MP9 og CD-player som følger med win ikke kjører mot samme CD-database? :lol: ). M$ kan kanskje ikke bruke det legalt utenvidere mot meg, men de har fortsatt ingen ting med midt privatliv å gjøre! :grumpy:

Lenke til kommentar

Det blir litt feil å samenligne WMP9 med 6.4, de er jo to typer program.

WMP7-9 Tung Jukebox Mp3 spiller, masse av funksjoner, Begynner å bli ganske bra(bruker dette nå!) WMP7-9 var aldri ment til å vere en "light" spiller, men en jubebox med musikk database og masse mer...

Alternativer:Real Jukebox,Musicmatch og andre jukeboxer

WMP6.4 Lett og liten spiller, vil ikke anbefale til mp3.

Alternativer:Winamp, Sonique, og andre eg har glemt...

Bruke det som passer deg best, eg bruker WMP9, men er ingen M$ fan(bruker opera).

Lenke til kommentar
Forresten viss du ikke liker overvåking så kan du ikke berre:

On the File menu, click Work Offline. Note: A number of features of Windows Media Player are unavailable when working offline....

More Info:http://www.microsoft.com/windows/windowsme...px#personalinfo

Ja, men ikke hvis du bruker mediaplayer til å høre på musikk mens du surfer med IE eller får mail via outlook :)

This setting is made through Internet Explorer and will therefore affect other software that may be using Internet Explorer to access the Internet such as Microsoft Outlook...

Men det fins jo andre programmer for alt til å erstatte alle MS programmene.

Lenke til kommentar

WMP9 er jo fet! Bruker den til både musikk og film. Masse funsjoner der jeg ikke har bruk for, men de jeg bruker jeg veldig fornøyd med. Dette gjelder bl.a. automatisk volumutgjevning og den søte lille menyen du får opp på startlinjen. Er forsåvidt heller ikke noen microsoft fan, og bruker opera. Tenker på å installere linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...