Innos Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Har du bestemt deg? Fått bedre greie på den gitaren, og den skal visstnok være et røverkjøp. Tror heller ikke du får bedre forsterker enn det, anstendig vreng og 50w i klasse A er utrolig til prisen... Tviler på at du får noe bedre til hard rock/metal i prisklassen, i hvert fall ikke metal. Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Ja, jeg har bestemt meg for alt det andre enn det dere har sagt HAr bestemt meg for Epiphone Goth Explorer, men den er ikke bestilt enda. Har bestilt alt det andre med forsterker osv. fra playback-guitar på nettet. Det kommer visst på Onsdag, så stikker jeg også å kjøper gitar da sannsynligvis... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Goth Explorer som første gitar? Tøft! Prøvde Epiphone Korina Explorer ein gong; fantastisk gitar! Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Epiphone Goth Explorer.. hmm fryktelig vondt å sitte og spille på da. Fikk litt sjokk da jeg satt meg ned med en tilsvarende en på immers i dag. Helt rart når man sitter. Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Helt sikkert en tilvenningssak? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Helt sikkert, men hvorfor venne seg til å spille på en vond gitar, når du kan få en bedre gitar som i tillegg er lettere å spille på til samme prisen? Strengt tatt min subjektive vurdering, men jeg regner med det er veldig mange som er enige med meg. Lenke til kommentar
Kjekssmulen Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Fordi man må lide for skjønnheten. Mange som har Explorere og er fornøyd så kan da det umulig være så ille. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) "Skjønnheten" er også en veldig subjektiv oppfatning. Da jeg kjøpte elgitar for første gang for ca 5 år siden hadde jeg veldig lyst på en Epiphone Flying V pga utseendet. En Explorer hadde også funket, men jeg endte opp på en brukt Fender Stratocaster nettopp fordi Flying V er jævlig å spille på (og Explorer er ikke akkurat imponerende mye bedre). Om valget i dag sto mellom Epiphone Goth Explorer og Schecter Omen Extreme FR, hadde jeg nok gått for sistnevnte både av utseendemessige årsaker og fordi den er bedre å spille på. For all del, du blir sikkert fornøyd med Exploreren, men hvorfor nøye seg med det når du kan bli mer fornøyd for mindre penger? Endret 10. februar 2008 av surbz00r Lenke til kommentar
Innos Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Enig med surbz00r, tror Lomiss ville blitt mer fornøyd med strat/lp e.l. utorming. Er også tullete å bruke så mye på en nybegynnergitar. Har man mye penger å bruke bør de gå i forsterker isteden. Til metal tviler jeg på at man hører stor forskjell på to gitarer med samme elektronikk, så lenge det ikke er solid/hollowbody, eller andre mer drastiske forskjeller. Selv billige gitarer er laget for å holde et par år. Er bare å hive inn nye pickuper når du er blitt sikker på hva du skal ha, eller sårt trenger bedre lyd, så blir det bra. Er derimot ikke slik at så lenge du har en modeleringsforsterker som kan modelere rett forsterker, så får man lyden man vil ha. Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg trenger ikke flere tips, men takk for alle! Mod. kan stenge tråden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå