edge Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Tja. Personlig synes jeg LP(Zeppelin, G'n'R osv) skriker mye mer ROCK enn en Ibanez. Men du får gå ut ifra personlige preferanser. En Ibanez til 4k er garantert en god gitar for pengene. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Skal du kjøpe en til 4, kan du trygt handle en GR, gjerne brukt, GitarNorge. Ellers er jo Ibanez SZR-520 TGB en fin gitar, med fasft stol. Men kanskje den ikke ser barsk nok ut. Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 ok, har funnet ut at jeg har 6000-7000 til å bruke på gitar og forsterker, så jeg ville blitt glad om noen kunne komme med noen gode forslag. Kriteriet er at gitaren skal koster mer enn gitaren, og forsterker skal være minst 30, men gjerne 30 også, må ikke være over. Av gitarutseendet er jeg glad i ibanez gitarene, slike "edgy" hard-rock gitarer, siden jeg skal spille endel metallica. av kvalitet på gitarer har jeg lite peiling, og vet ikke stort hva som er bra, og hva som er dårlig. Håper på svar! Lenke til kommentar
Innos Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Er du villig til å kjøpe brukt, eller på eBay (evt. begge deler)? Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 nja, vil helst kjøpe den ubrukt egentlig... Lenke til kommentar
Innos Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 http://guitare.playback-europe.com/epiphon...urst-12851.html + http://guitare.playback-europe.com/peavey-...combo-7751.html + http://guitare.playback-europe.com/fastlin...km_4m-7707.html Vil tro dette er det beste for en nybegynner i den prisklassen. Når du kjøper gitar derfra får du i tillegg til den beste prisen, også en pakke med nesten alt du trenger for å begynne å spille, utenom en kabel (men det "la jeg til"). Det der blir inkl. frakt da alt over €500 er fraktfritt. =) Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 fint tips det, men jeg er ikke veldig keen på Les Paul gitar egentlig... Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Denne kanskje? Fin gitar ihvertfall, og forsterkeren er vel god Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Hvis du skal bruke litt "mye" penger på gitar, så bør du være sikker på at dette er noe du vil, synd hvis du mister interessen etter 2-3 måneder, da er penga borte åsså.. Men om du er veldig sikker, så er det bare å bruke litt... Bror min fikk jo en el-gitar fra elkjøp, 1500kr, visste jo ikke om det ville falle i smak, duger ok, men forsterkeren er crappy, og strengene som fulgte med var ikke akkurat de beste, låter bedre med de nye strengene, ( men gitaren låter ikke så veldig bra ), problemet er at jeg plutselig fikk interesse, og spiller på den hver dag. ( må nok kjøpe meg en egen, muligens en akustisk ) Skjønte ingenting av den tremolo-greia i starten, og strengene var "pain in the ass", løste problemet med en elektrisk stemmer ( tuner ). Og mye lesing på nett. Youtube er en veldig fin kilde. Bare ikke kjøp gitar fra elkjøp Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2008 takk for tipset, og har tenkt mye på det du nevner her. Men må passe på at jeg ikke mister interessen, det ville vært så typisk Men youtube er utrolig fin til å sjekke ut gitar videoer, utrolig mange der! Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Lurer på en ting før jeg bestiller! er det trygt å bestille på nett, og iså fall hvilken side? Og hva må jeg kjøpe i tillegg, av for eksempel kabler, stativer osv? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Liste over ting du må ha for å få lyd: Gitar Forsterker Gitarkabel Ting som kan være kjekke å ha: Stativ Reim Stemme-maskin (tuner) Plekter Gitartrekk/kasse Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Ok, og kabel følger ikke med forsterkeren man kjøper? PS: Og er Line 6 Spider 3 75W en forsterker noen her har peiling på? Endret 4. februar 2008 av Lommiss Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Strømkabel følger med forsterkeren, lydkabel gjør ikke. Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Greit. Men det jeg har tenkt på litt nå er å velge den andre forsteren istedetfor, Line 6 Spider 3 75W! Noen som har noen formeningner? Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 (endret) Ikke kjøp Spider er mitt bud, om du vil bli fornøyd Endret 4. februar 2008 av edge Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Er det noen andre gode alternativ til den da, med samme størrelse og pris? Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Roland Cube 60 er den beste forsterkeren i klassen Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 4. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2008 Jammen jeg er keen på en forsterker med presets, og jeg kan ikke se at Roland'en har det? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Hva har du bestemt deg for? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå