Zorlee Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Heisann! Etter at jeg fikk IP adresse konflikter med å bruke en Switch, kjøpte jeg en Router i dag! En DLink DIR-615. Når jeg setter den opp får jeg følgende muligheter: - Dynamic IP adress - PPPoE - Static IP adress - Other (PPTP, L2TP, Bigpond) Siden jeg ikke har snøring på dette, satte jeg opp med Dynamic IP adress. Når jeg da var ferdig med installasjonen, og satte i Xboxen kombinert med PC, kom feilmeldingen på PC skjermen "... IP adress conflict..." eller noe i den duren. Hvordan inni huleste skal jeg sette opp dette så det skal fynke? Jeg har brukt veldig mye tid, og begynner å bli så lei av alt dette greiene. Vil så gjerne Live uten problemer, hehe! =) Jeg bruker Get bredbånd, for informasjons skyld. På forhånd, tusen hjertelig takk for svar! =) Zorlee... Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 I følge denne tråden så liker ikke Get sitt nett D-Link rutere (eller omvent). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 ikke rør xboxen sine nett innstillinger, bare la den finne det selv. da funker xboxen. så kan du gå inn på routeren (10.0.01/10.0.0.0 noe i den duren) så finner du fram til et sted hvor du kan huke av, alltid bruk denne IP addressen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Siden jeg ikke har snøring på dette, satte jeg opp med Dynamic IP adress. Når jeg da var ferdig med installasjonen, og satte i Xboxen kombinert med PC, kom feilmeldingen på PC skjermen "... IP adress conflict..." eller noe i den duren.Sørg for at alle enheter står oppsatt til å motta IP-adresse via DHCP. Ellers stemmer det at du skal bruke "Dynamic IP address" på routeren når du har Get (eller de fleste andre leverandører også, for den saks skyld). Når du har gjort dette kan du forsøke å fornye og reparere tilkoblingen på PC-en: Start -> Kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger -> Lokal tilkobling (dobbeltklikk) -> Velg skillearket som heter Støtte og trykk på Reparer. Ta også å restart Xboxen når dette er fikset. Lenke til kommentar
tomvang Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Hei Mest sannsynlig så er både Dlink og modem satt opp med DHCP tjeneste. Det vil si at begge slåss om å dele ut IP. Det også mulighet at de deler ut samme IP range, feks 10.0.0.1-10.0.0.50 eller 192.168.1.1-192.168.50 Det du kan gjøre er å la modemet være DHCP. Finn ut hvilken Ip modemet kjører. Velg en IP og sett statisk IP på Dlinken. Kjører modemet feks på 10.0.0.10, kan du feks velge 10.0.0.200 på Dlinken. Du må også angi Gateway på Dlinken, og det er samme IP som modemet. Endret 25. januar 2008 av tomvang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå