Gå til innhold

captcha, kunne trengt litt hjelp, får dette ikke til :/

Anbefalte innlegg

Skal ikke påstå at jeg er flink php :p men som flesteparten her ønsker har jeg søkt, googlet fram tutorial og gratis captcha script, men klarer fremdeles ikke å få dette til og fungere :/

siste scriptet jeg prøvde stod det at koden var feil føre siden var vist :( gikk ikke så bra detta her

jeg vil egentelig at captcha scripted skal jobbe opp mot en database også, altså en egen tabell for "captcha" som teller ned for hver user, slik at hver bruker må passe forbi captchan hvert 13 minutt..

om noen kunne hjulped meg litt så skriv her eller send pm..

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje jeg forklarte meg dårlig, men i allefall, fant endel free scripts, å fikk ingen av dem til og fungere :/

enten fikk jeg melding om at det var feil kode før siden hadde ladet, eller så fikk jeg fram bilde osv, men funkerte liksom ikke, trengte ikke å trykke noe kode..

Lenke til kommentar
Vis jeg skriver "feil" captcha kode og trykker action, så gjør den det jeg ber om, så proplemet er at jeg ikke får "sjekket" om koden jeg skrev er riktig

Trykker "action" ? er dette navnet du har valgt for en knapp for å sjekke bruker innput opp mot captcha? Må nesten se litt kode.

Lenke til kommentar

Ja, nettopp et slikt system, ville kansje hatt et bilde som er litt lettere å lese da men.

Edit, vis du ser på siden jeg linket til, kan man laste ned et captcha script, og på Documentation har dem koded alt klart, men klarte allikevel ikke å få det til og virke :s

Endret av bapeape
Lenke til kommentar
får ingen feilmelding, men det funker liksom ikke, får opp bilde osv, men det har ingen ting og si om jeg trykker koden eller ikke

Testet scriptet, og det fungerte flott, så jeg må nesten ha noe mer og gå på dersom det skal være mulig å finne ut hvorfor det ikke fungerer for deg. Hva skjer når du submitter formen?

Lenke til kommentar
Som du ser i pastbin linken er det en crimekode, å jeg utfører kriminaliteten uansett om koden er feil liksom, skønner ikke helt hvordan jeg skal sjekke om koden er riktig først

Hæ? Er det her enda noe sånn mafia spill greier?

Lenke til kommentar
er det jeg skal bruke det til ja, men capthca er vel ikke akkurat å spørre om hjelp til spillet?

Stemmer det, men kan du php? Og implementere det i ett spill er ikke noe jeg kan dessverre. Sorry om jeg virker litt brå, men det virker som det er mange om dagen som ikke det det minste peiling på php men som gjerne vil få til alt, uten og bruke noe særlig med tid og elle krefter på å lære seg php grundig først.

Lenke til kommentar
om du leser første post: Skal ikke påstå at jeg er flink i php står det på linje nr 1..

å jeg er kansje ikke det, men jo ja jeg prøver, å ja bruker en del tid på det

OKie, har du prøvd å installere scriptet for seg selv? Fungerer det da?

Lenke til kommentar

Fikk det delvis til nå, om jeg lager formen for seg selv i en egen fil, men det hjelper ikke stort, da må jeg i allefall greie å sende brukere dit etter en viss tid, fikk en error da...

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/users/7c/fancy/www/mafiastreet.to.md/capt.php:1) in /home/users/7c/fancy/www/mafiastreet.to.md/crypt/cryptographp.fct.php on line 14

linje 14 - 16 sier

if(session_id() == "") session_start();

$_SESSION['cryptdir']= dirname($cryptinstall);

Lenke til kommentar

Nå er det sent, men jeg kan gi deg ett tips på veien.

1. Installer Cryptographp for seg selv.

2. Legg til session_start i Cryptographp.

3. Dersom bukeren skriver inn riktig Cryptographp kode, setter du en $_SESSION variabel som bekrefter dette, og fører brukeren til spillet. (Denne variabelen kan da være klokkeslettet man sist klarte koden)

4. Alle filer som har med spillet og gjøre kan så sjekke om denne er innenfor gitte tidsrom, og er den ikke det, så kan den sette header("Location: "); til Cryptographp.

Edit: Dersom Cryptographp fungerer som stand-alone, vil jeg anbefale deg og endre emne til f.eks: "Hvordan inkludere en captcha i mafia spill" e.l. ettersom "captcha, kunne trengt litt hjelp, får dette ikke til :/" ikke er en veldig bra beskrivende emnetittel.

Endret av pulse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...