Gå til innhold

acer 2920 spec mot jft00 spec hjelp noen? klar til å bestille, men hvilken?

Anbefalte innlegg

lagde et innlegg hvor linken ikke virket og det ble bare tull, så jeg har laget en litt mer saklig liste her. fikk anbefalt den aceren av en på forumet, og tenkte å liste dem opp, og kanskje se om noen der ute kan gi meg en slags fasit på hvilken som er best. vet ikke hvorfor, men jeg heller mot den jft00. er ca 500 kr i forskjell på disse to pc.

vil bruke dem til rask surfing spilling med litt grafikk har dvcam og vil bruke pstudio 10

acer 2920

Operativsystem: Windows Vista Home Premium

Prosessor: Intel Core 2 Duo T7500

Minne: 2048 MB

Harddisk : 250 GB

Skjerm: 12,1" WXGA (1280x800) Acer Crystal Bright

Grafikk: Intel Graphics Media Accelerator X3100 358 MB HM

DVD Brenner - Dual Double Layer

0.3MP webcam

5 i 1 kortleser for (SD/MMC/MS/MS PRO/xD)

WLAN 802.11N b/g

Integrert 10/100/1000 Gigabitnettverkskort

Innebygget 56.6 (V90) modem

Lithium batteri (6 celler)

Dolby®-sertifisert surround lyd system med to innebygde Acer 3DSonic stereo høyttalere

1 x PC CARD port type II

3 x USB 2.0 porter

1 x VGA port

1 x S-video utgang

1 x Line out jack med S/PDIF support

1 x Line-in jack

1 x Microphone-in jack

Vekt . 1.9 kg

Mål (BxHxD): 304 x 32-42 x 223 mm

kr 9995

jft00

INTEL Core 2 Duo T7700 2.4GHZ 4MB

200GB SATA 7200RPM 2.5"

Innebygd bluetooth

MICROSOFT Windows Vista Home Premium 32-bit, norsk

12.1" Widescreen WXGA 1280x800 skjerm med blank overflate (glare)

Intel® Centrino® Duo/Pro Prosessor Teknologi

Mobile Intel® PM965 Express Chipset

Intel 802.11a/b/g/n trådløst nettverkskort (n-draft støtte)

10/100/1000 Mbps nettverkskort

Bluetooth 2.0

Mobile Intel® Graphics Media Accelerator X3100, 256MB delt minne (støtter DirectX 10)

DVD±RW DL (double layer) brenner

Innebygd mikrofon

2.0MP webkamera med CMOS støtte

Realtek ALC268 lydkort med 2 kanals HD Audio støtte

Fingeravtrykkleser

3-i-1 kortleser (SD/MMC/MS)

3 x USB 2.0 (hvorav 2 stk USB Power 2A)

1 x Mikrofon inngang

1 x lydutgang

1 x VGA (skjermutgang)

1 x Express Card 34/55mm slot

Trykksensitive hurtigknapper

Mål i mm: 300 x 222 x 30 - 40 (ca 3cm på det tynneste, og 4cm på det tykkeste)

kr 10500

takk for svar på innlegg

link til acer http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=30157

link til jft00 www.multicom.no

Endret av stewie28
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du beskrive bruken din?

Som en betraktinioing fra sidelinjen; det sitter to kratige prosessorer i de her, særlig den fra Multicom. Noen som kejnenr til varmegangen i disse små chassiene, går det smertefritt eller merket det? Tenker sogså på viftebruken.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Kan du beskrive bruken din?

Som en betraktinioing fra sidelinjen; det sitter to kratige prosessorer i de her, særlig den fra Multicom. Noen som kejnenr til varmegangen i disse små chassiene, går det smertefritt eller merket det? Tenker sogså på viftebruken.

vil bruke dem til rask surfing spilling med litt grafikk har dvcam og vil bruke pstudio 10

holder ofte på med flere ting på pcn samtidig.

Lenke til kommentar
Med ambisjoner som spilling kan fort bli anbefalt å tenke i de baner Sempron. Grafikkortet er ikke egnet for heftig spilling, til det nå du lenger opp i grafikkortklassene. Hvilke spill er det snakk om?

burde vel egentlig ikek bruke ti tusen, men kan til nød strekke meg opp dit. vet man får det man betaler for, men nå er det slik at jeg ikke har så altfor masse ubegrensede midler til pc. synes den nederste er den som ser best ut, men det er jo innmaten som teller.

sitter med en hp dv6000 som jeg har spillt nyeste cc på. også sim city og cs og wheels of steel, men dette er akkurat på grensen til hva pcn tåler. støy og varme også.

bare få si tusen takk for at dere hjelper meg:)

Lenke til kommentar

Multicom er vel ok på både service og leveringstid tror jeg, søk på forumet så får du sikkert mer info om det. Grafikkortet er ikke av beste sort som nevnt og du vil få tøble med å kjøre spill med innstillinger over lavt. Grafikkortet i Dellen er bedre, men ingen racer det heller. Synes du får mye for pengene med 1330 nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du bestilt ennå?

Selv kikker jeg litt på Multicom PCn, men vipper frem og tilbake mellom en ultraportabel som den, eller en med større skjerm. Tror nok jeg ender på en større enn, men liker tanken på å kunne ha den med meg "overalt".

Uansett, det at du går for T7700 prosessoren i jft00 tror jeg er litt penger ut av vinduet. T7500 koster 900 mindre, og den gjør det ikke så mye dårligere (i alle fall ikke i kliniske tester). Tenkte det var verdt å nevne hvis du har et lite budsjett som meg selv :)

Det oppsettet jeg har satt opp koster under 7700 (vurderer å slenge på 4gb minne eventuelt). Uansett, det andre som koster ekstra på ditt oppsett er harddisken. Selv har jeg valgt den minste versjonen, og kommer til å kjøpe med en ekstern SATA-docking stasjon. Har nesten 2tb lagring her nå, 1 ekstern disk. Så må nok ha eksterne disker, eller en slik docking stasjon hvis jeg skal overleve :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...