Mata- Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei. Jeg har en Acer Aspire 5720ZG. Det som er problemet mitt er at PC-en plutselig slår seg av uansett hvilken tilstand den er i.. Det kommer en rar lyd fra datamaskinen også slår den seg plutselig av på 000,3 sekunder. Hvorfor skjer dette? Er det fordi den blir for varm? Andre som har erfaringer med at den blir varm? Hva må jeg gjøre? Håper på svar! Har ikke all verdens peiling på data.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 jeg hadde samme problem på min gamle laptop. Jeg fikk byttet vifte, og da gikk det mye bedre. Altså vil jeg tro at det har med varmen å gjøre. Temperaturen stiger når komponentene jobber hardt. Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei. Jeg har en Acer Aspire 5720ZG. Det som er problemet mitt er at PC-en plutselig slår seg av uansett hvilken tilstand den er i.. Det kommer en rar lyd fra datamaskinen også slår den seg plutselig av på 000,3 sekunder. Hvorfor skjer dette? Er det fordi den blir for varm? Andre som har erfaringer med at den blir varm? Hva må jeg gjøre? Håper på svar! Har ikke all verdens peiling på data.. har du fått deg et virus? kan sikkert være mye, og du får nok svar her inne, er mange her som virkelig har peiling. kan også ringe kundeservice hos acer 800 84 880 Lenke til kommentar
Skooma Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Det kan være mye som gjør det: - Viften kjøler ikke nok, så den blir overopphetet - Virus - Noe galt med maskinen, ring Acer Kundeservice Hvis den er overopphetet, prøv dette programmet: http://baregratis.start-1.info/?p=516 Der kan du se hvor varm harddisken din er osv. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hvor lang tid etter oppstart oppstår problemene? Hvor kommer lyden fra, forklar og beskriv? Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Hvor lang tid etter oppstart oppstår problemene? Hvor kommer lyden fra, forklar og beskriv? Det er veldig forskjellig når problemene oppstår, det skjer adri med en gang, så lenge det ikke akkurat har skjedd... Jeg klarer ikke beskrive lyden med det er akkurat som om det renner en dråpe vann ned i et sluk.. Tenker straks på ordet kjøling når jeg hører den.. Jeg har dessverre ikke nok peiling med å forklare hvor lyden kommer fra... Blir PC-en eksta varm hvis vifte utgangen eller hva det heter er tildekket? Kan noe skje hvis den står i en seng? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ja, det blir den. Maskina kjøles av at luft trekkes inn og tar med seg varmen ut. Om dette stoppes eller bremss mye, kan det bli for varmt og maskina kan ved høye temperaturer slå seg av. Å legge maskina i ei seng er blandt de minst lure du kan gjøre. Her kan vifta dra til seg mye støv også, støv som kan legge seg inne i maskina og bremse luftstrømmen. Slår maskina seg av om den står på et bord der lutstrømmen ikke har hindringer? Du bør også kjøpe trykkluft på boks som du blåser ut evt. støv fra vifta med. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 Ja, det blir den. Maskina kjøles av at luft trekkes inn og tar med seg varmen ut. Om dette stoppes eller bremss mye, kan det bli for varmt og maskina kan ved høye temperaturer slå seg av. Å legge maskina i ei seng er blandt de minst lure du kan gjøre. Her kan vifta dra til seg mye støv også, støv som kan legge seg inne i maskina og bremse luftstrømmen. Slår maskina seg av om den står på et bord der lutstrømmen ikke har hindringer? Du bør også kjøpe trykkluft på boks som du blåser ut evt. støv fra vifta med. Tusen takk for svar Den har bla. stått litt i sofaer og.l så det er nok det som er problemet... Men det programmet som ble tatt opp tidligere i tråden; hvordan funker det? Jeg installerte det men jeg skjønte ingen ting... Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Tar opp dette temaet igjen fordi jeg igjen har begynt å få problemer med at PC-en slår seg av... Jeg sitter å spiller, surfer osv. også slår hele maskinen seg plutselig av på mindre enn et sekund! Den står til vanlig på et bord, så jeg skjønner ikke hva det kan være.. har på følelsen at det fortsatt har noe med varme, kjølig el.l men har veldig lite greie på slik.. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå