Fribbern Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei. Jeg fikk min første gitar i hus nå i dag. og gleder meg til og begynne med og fikle litt. Men jeg forstår ingen ting av den digitale tuneren, noen som har brukt den før. Det er denne jeg har kjørp med. https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...;visprodukt=226 Gitaren er en Akustist ?!? sån kasse gitar Som dere kanskje forstår så kan jeg ingen ting enda Takker til alle som har noen sekunder og belære meg på Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) . Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Fest mikrofonen på gitaren, og begynn å stemme gitaren. Når den streken som beveger seg står på midten, og bokstaven under er riktig til strengen du skal stemme er den strengen stemt. ok, takk for svar, he he, gleder meg til og lære, men vanskelig i begynnelsen. Noe spess sted på gitaren jeg skal feste den mikrofonen? Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Ikke at jeg har prøvd akkurat den der, men jeg kan jo prøve å hjelpe deg. Du smekker på kontaktmikken på gitaren, hodet f eks(det har du sikkert skjønt). Det ser ut til at det er en kromatisk tuner(kontra gitartuner) så du må sikkert stille inn hvilke toner du skal stemme til. Ser ut til at de knappene under displayet er til det. Prøv deg fram til du finner tonene(EADGHE som du sikkert vet ) Du får unnskylde hvis jeg er litt vel basic, men vet jo ikke hva du kan og ikke Endret 24. januar 2008 av JacobDW Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 tror jeg fikk det til. tusen takk for hjelpen. merker fingrene mine ikke er vant til dette bare en ting. H og B er det samme tone? for det er ingen H på den tuneren min, og når jeg googler litt finner jeg streng sanne streng med navn B og H Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 H og B er det samme ja. B brukes i engelsktalende land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå