MemOreX Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 klokke't ein p4 2,4 til 2,8 (so ikkje va so lurt) og etter ein halvtimes speling so reboota maskina sei og ville ikkje starte. dokk vekk cpu kjøleren og cpu'en hang fast!:o Der va fult ta metalbita på kjøleren... venta eit døgn og prøvde å starte den... DEN STARTA men har eg øydelag/skada noke? kjernen? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 klokke't ein p4 2,4 til 2,8 (so ikkje va so lurt) og etter ein halvtimes speling so reboota maskina sei og ville ikkje starte. dokk vekk cpu kjøleren og cpu'en hang fast!:o Der va fult ta metalbita på kjøleren... venta eit døgn og prøvde å starte den... DEN STARTA men har eg øydelag/skada noke? kjernen? Hehe...tipper nok at du ikke fikk sove så bra den natta..drømt om prossesoren din er gått til helvete.. Men starta den, så da fungerer den.. Men metal biter ?? woow.. wtf. fra prossesor ??? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Den orginale kjølepasta-lappen som stod på min boxed-vifte bestod av bl.a. en tynn aluminiums plate. Det er ikke bare rester av denne du oppdaga da? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hehe.. Vist du såv dårlig i natt så føler jeg med deg! =/, jeg hadde et uhel med å søle kjølepasta utover heile CPU, og da bel den plutseli 50C når jeg hadde kommet in i Bios, og klarte ikke å komme meg inn i Windows.. =( Men så tok jeg å vaske den GRUNDIG, og bøyde ut en pinne som jeg bøyde tter sist vask. Å Vips, nå er den riktig temp, 38C =) Lenke til kommentar
MemOreX Skrevet 16. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2003 nei kankje d va heatspreeder som skala av? merker at cpu er litt ustabil.. varm er den okso ca : 40-45 grader idle.. trur nokk ikkje cpu hadde noke gått ta å bli "solbrent" men men gjort der gjort Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Nei, starter den, og den har de riktige tempraturene, så er den nok ikke ødelagt. Kommer tempraturen over 60 grader, så kan du begynne å se etter ny kjøler Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 nei kankje d va heatspreeder som skala av? merker at cpu er litt ustabil.. varm er den okso ca : 40-45 grader idle.. trur nokk ikkje cpu hadde noke gått ta å bli "solbrent" men men gjort der gjort 40-45C idle? det er jo ikke ille. er omtrent det min lå på når jeg hadde boxed-kjøler og ingen OC'ing. Nå har jeg 50C idle, og ca. 65C max. (2,26GHz @ 2,97GHz) Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Nei, starter den, og den har de riktige tempraturene, så er den nok ikke ødelagt. Kommer tempraturen over 60 grader, så kan du begynne å se etter ny kjøler men når den var 15 - 20 C kaldere før jeg tok den ut. så kjøper jeg meg heller ny data ass Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Du tuller meg oppi rumpa!? kjøpe ny Data pga. temp? det beviser jo bare at du driter penger og ikke har mye peil på kjøling.. har vel ikke noe med all annen HW, kjøp deg ny kjøler eller vannkjøling hvis du er extremt avhengig av lave temp. men kan du egentlig gi meg 5 gode grunner til hvorfor du ikke kan kjøre PC`n med 10 grader extra? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 17. februar 2003 Del Skrevet 17. februar 2003 Du tuller meg oppi rumpa!? kjøpe ny Data pga. temp? det beviser jo bare at du driter penger og ikke har mye peil på kjøling.. har vel ikke noe med all annen HW, kjøp deg ny kjøler eller vannkjøling hvis du er extremt avhengig av lave temp. men kan du egentlig gi meg 5 gode grunner til hvorfor du ikke kan kjøre PC`n med 10 grader extra? Men er ofte den ikke kjører heilt inn i Windows... Og når den plutelig stopper og slår seg HEILT! av... da er det påtide med ny data ass! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå