Homme Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Dette har jeg egentlig lurt på lenge, hva mener folk når de slenger ut ordet "soss", som beskrivelse av en person? Er jeg en "soss", er du en "soss"? Ser dette blir slengt rundt i diverse tråder, og personene har som oftest litt forskjellig oppfattning av var ordet betyr, og ser det oftest blir brukt som et negativt ladet ord. Og i tillegg, hva er forskjellen på en "soss" og en "snobb"? Endret 24. januar 2008 av Homme Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Dette har jeg egentlig lurt på lenge, hva mener folk når de slenger ut ordet "soss", som beskrivelse av en person? Er jeg en "soss", er du en "soss"? Ser dette blir slengt rundt i diverse tråder, og personene har som oftest litt forskjellig oppfattning av var ordet betyr, og ser det oftest blir brukt som et negativt ladet ord. Og i tillegg, hva er forskjellen på en "soss" og en "snobb"? Det jeg oppfatter soss som er en person som går med klær til flere tusen kroner plagget, og kjører dyr Mercedes. Får alt han peker på av foreldrene sine aka pappagutt. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 "Jobb er æsj, pappa har cash." Lenke til kommentar
Homme Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Bowlingman: Men du mener det negativt? Endret 24. januar 2008 av Homme Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Selvfølgelig er det negativt. De kommer jo til å henge seg når de må ut i arb. livet... Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Snobber/sosser ser jeg på som synonymer. Mulig jeg tar feil da. Men for meg er sossene sånne dagdrivere som ikke kan annet enn å svi av penger, og det verste er at de er stolte over det. De har ikke lært en dritt av det harde arbeidet til foreldrene og er bare en skam for familien. Men unge, rike mennesker som viser at de tar et skikkelig tak for familiebusinessen får min respekt. Endret 24. januar 2008 av morningstar665 Lenke til kommentar
Sweetshit Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Rosa pannebånd, dongeri/lysegrå baggypants, ullsokker over buksene, hvite j&j sko, brunkrem, prisleppe, blingbling. Chilla attitude også lizzm. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Er du en soss da "baggypants", siden du nevner baggypants og hvit sko etc., som du også satt under "hot"? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Er du en soss da "baggypants", siden du nevner baggypants og hvit sko etc., som du også satt under "hot"? Det virker jo sånn, egentlig da. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Oppfatter sosser slik som folk før i tråden har beskrevet og oppfatter snobber som folk som, uansett hvilken stil de har, ser ned på folk med en annen stil og er overlegende og sånn. Lenke til kommentar
Sweetshit Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Er litt sossete jeg, ja. Men vi er ikke rik akkurat... Kjøper klærne mine selv for penger jeg ar jobbet for. Har fast jobb to dager i uka. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Er litt sossete jeg, ja.Men vi er ikke rik akkurat... Kjøper klærne mine selv for penger jeg ar jobbet for. Har fast jobb to dager i uka. Wannabe soss heter det 1 Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Du er født soss, man kan ikke bli soss. De som kler seg som sosser er wannabe-sosser Lenke til kommentar
kverna Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Er litt sossete jeg, ja.Men vi er ikke rik akkurat... Kjøper klærne mine selv for penger jeg ar jobbet for. Har fast jobb to dager i uka. Digresjon men 2 dager i uka kvalifiserer neppe til "fast jobb" hos de fleste som jobber hver dag. Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Man er da fast ansatt selv om man er deltidsansatt. 1 Lenke til kommentar
Sweetshit Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Er litt sossete jeg, ja.Men vi er ikke rik akkurat... Kjøper klærne mine selv for penger jeg ar jobbet for. Har fast jobb to dager i uka. Wannabe soss heter det Kler meg i de klærne jeg liker, og bruker de hud/hår-produktene som gjør at jeg ser bra ut. Vil ikke si jeg er så wannabe soss akkurat Og btw, grunnen til at jeg har den definisjonen på en soss (ser bort fra rike foreldre) er at alle som kler seg slikt og bruker slike produkter osv blir kalt soss av nerdene, emoene og de vanlige folkene, pluss at vi ("sossene") kaller hverandre sosser for moroskyld Har alltid vært sånn her jeg bor så har på en måte vokst opp med den definisjonen på en soss. Sorry hvis det ble litt dårlig formulering... Endret 25. januar 2008 av Baggypants Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Syntes det bare er teit å bruke termer som "soss" og "snobb". Svett at man skal klassifisere og generalisere folk bare fordi de har en annen klesstil enn mainstreamen. Enda værre er det at ordet vanligvis er negativt ladd og brukt i negativ sammenheng, nesten som et skjellsord. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Det jeg legger i ordet soss/keeg/pappagutt o.l er unge mennesker som kun kjøper klær for merket, uansett hvor latterlig det ser ut. De har også en innstilling som sier at de er bedre enn alle andre. De har såklart ikke jobbet for pengene selv. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Har de mye penger, så må de vel få lov til å bruke dem også? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Joda, det er ikke noe problem. Poenget er vel mer innstillingen enkelte får i tillegg. Og tro at de er "bedre" enn andre med mindre midler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå