Opelduude Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei, jeg er en gutt på 15 år, fyller 16 år i mai og som mange andre er jeg på jakt etter en sommerjobb. Jeg lurte på om dere på CC Gjøvik har en sommerjobb til meg i løpet av perioden: 20 juli til 1.August Egenskaper: Flink til å holde orden. Liker og ha litt ansvar. Glad i en utfordring. Butikkene jeg ikke kunne tenkte meg å jobbe i: Burger king og alle butikker ellers som forhandler klær. Butikker som står høyest på lista: 1. Torshov Bilrekvisita 2. Expert 3. Matbutikken 4. Clas Ohlson Har ingen som helst erfaring fra å jobbe i butikk men jeg lærer fort. Forventer ikke å få noen sommerjobb, men der er verdt et forsøk. Vurdering? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Har ingen som helst erfaring fra å jobbe i butikk men jeg lærer fort.Tror du skal prøve å formulere deg litt annerledes her. Ikke vektlegg hva du IKKE kan. Forventer ikke å få noen sommerjobb, men der er verdt et forsøk.Denne er drepen mildt sagt. Fjern den teksten og skriv heller at du håper på snarlig svar eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Hei, jeg er en gutt på 15 år, fyller 16 år i mai og som mange andre er jeg på jakt etter en sommerjobb. Jeg lurte på om dere på CC Gjøvik har en sommerjobb til meg i løpet av perioden: 20 juli til 1.August Egenskaper: Flink til å holde orden. Liker og ha litt ansvar. Glad i en utfordring. Butikkene jeg ikke kunne tenkte meg å jobbe i: Burger king og alle butikker ellers som forhandler klær. Butikker som står høyest på lista: 1. Torshov Bilrekvisita 2. Expert 3. Matbutikken 4. Clas Ohlson I 9. klasse hadde vi et helt år med elevbedrift, så kan en del om salg og service. Håper på snarlig svar Bedre nå? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg tror, for å være helt ærlig, at du må sende søknad til hver enkelt bedrift, og ikke til senteret. Det er ikke senteret sitt ansvar hvem som jobber hvor. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 For mye luft. Begynn med å referere til en eventuell annonse. f.eks. "Jeg viser til annonsen i Ring Blad den 25.06.2007, og søker herved på stilling som..." Fin begynnelse. Så må du begynne å trekke frem litt om deg selv som person, hva du driver med på fritiden, hva du liker. Så drar du frem litt personlige egenskaper som kan være nyttige i stillingen du søker. Skryt er lov, men begrens deg! Slik som: "Jeg er best i..." er ikke særlig bra. Husk å skriv fyldige og formelle setninger! Dette øker seriøsiteten mange hakk. Så drar du det mot slutten, og slenger på en "Møter gjerne opp på et eventuellt intervju for nærmere informasjon" e.l Skriv en skikkelig signatur på slutten, som skal se slik ut: Med Vennlig Hilsen _______________ < din signatur her Ola Nordmann Husk også å ha med adressen til senteret du søker til øverst. Steinrud StorsenterKnallveien 7 2755 Liabakken Og ditt navn et par hakk under: Ditt Navn Din Adresse Ditt postnr/sted. Og ta gjerne med en CV, men husk å skrive "Vedlegg: - CV" på slutten før signatur. Lykke til! Lenke til kommentar
kaarebeate Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Et tips: møt opp personlig i den butikken du har lyst til å få sommerjobb og snakk med daglig leder, vær interessert og spør direkte! Skriv gjerne en enkel CV og legg igjen! Sender du et brev går det oftest i dunken, jobber selv i butikk og du aner ikke hvor mange brevsøknader som kommer, Møter du opp personlig og gir et bra inntrykk er det mye enklere å få en jobb. Da skiller du deg ut fra de som sender brev og daglig leder husker deg når han/hun leser din søknad/cv! Lykke til! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Et tips: møt opp personlig i den butikken du har lyst til å få sommerjobb og snakk med daglig leder, vær interessert og spør direkte! Skriv gjerne en enkel CV og legg igjen!Sender du et brev går det oftest i dunken, jobber selv i butikk og du aner ikke hvor mange brevsøknader som kommer, Møter du opp personlig og gir et bra inntrykk er det mye enklere å få en jobb. Da skiller du deg ut fra de som sender brev og daglig leder husker deg når han/hun leser din søknad/cv! Lykke til! Tja, jeg er tildels uenig i det du sier. En vanlig rekrutteringsprosess består av å kjøre på med en søknad og cv. Skriv heller en knallbra søknad og cv, og skill deg ut der! Husk at søknaden og cv'en ikke er selve "søknaden om jobben". Det er på intervjuet! Det er nemlig da det gjelder! Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 For mye luft. Begynn med å referere til en eventuell annonse. f.eks. "Jeg viser til annonsen i Ring Blad den 25.06.2007, og søker herved på stilling som..." Fin begynnelse. Så må du begynne å trekke frem litt om deg selv som person, hva du driver med på fritiden, hva du liker. Så drar du frem litt personlige egenskaper som kan være nyttige i stillingen du søker. Skryt er lov, men begrens deg! Slik som: "Jeg er best i..." er ikke særlig bra. Husk å skriv fyldige og formelle setninger! Dette øker seriøsiteten mange hakk. Så drar du det mot slutten, og slenger på en "Møter gjerne opp på et eventuellt intervju for nærmere informasjon" e.l Skriv en skikkelig signatur på slutten, som skal se slik ut: Med Vennlig Hilsen _______________ < din signatur her Ola Nordmann Husk også å ha med adressen til senteret du søker til øverst. Steinrud StorsenterKnallveien 7 2755 Liabakken Og ditt navn et par hakk under: Ditt Navn Din Adresse Ditt postnr/sted. Og ta gjerne med en CV, men husk å skrive "Vedlegg: - CV" på slutten før signatur. Lykke til! Takk. Har ikke sett noen annonser i avisa etter sommerjonn, kanskje det er litt tidlig? Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 nei du må ikke henvise deg til en annonse, du må bare det om du har sett at dem har det. er godt å være tidlig ute, er mange andre ungdommer som også søker sommerjobb. Så jo kjappere ute du er jo større sjangs er det for at nettopp du får jobb der du ønsker. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg tror, for å være helt ærlig, at du må sende søknad til hver enkelt bedrift, og ikke til senteret. Det er ikke senteret sitt ansvar hvem som jobber hvor. Men det finnes ingen oversikt over f.eks. mailadresse over hver butikk der. Skal stikke innom der en dag og høre Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Å herregud da, da sender du en mail til senteret og spør om mailadresser til butikkene, men det spørs om alle har det. Jeg ville satset på å gå innom personlig og levere en søknad på papir Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Mail? Lever søknaden og CV'en manuelt Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Hva synes dere nå? Har redigert søknaden en del: s_knad.bmp Endret 24. januar 2008 av bowlingman Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 FEIL FEIL FEIL FEIL! http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/260944.html Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) FEIL FEIL FEIL FEIL!http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/260944.html Men du, det er en sommerjobb jeg skal søke på ikke en direktørjobb. Endret 24. januar 2008 av bowlingman Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Og så? Har jo ikke så mye å fylle en søknad med jeg så lenge jeg ikke har noen utdannelse. Mener at jeg har fått med meg det viktigste, og det er ganske ryddig og enkelt å lese. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Your funeral. Du sender jo til og med til senterledelsen. Tror du de kan ansette folk for andre firma? De er ikke et rekrutteringsfirma, og har viktigere ting å gjøre. Jeg har heller ingen formell utdannelse, men jeg skrev fortsatt en ordentlig søknad når jeg søkte på jobben min, rett og slett fordi du havner i bunnen av bunken om du sender tull Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Your funeral. Du sender jo til og med til senterledelsen. Tror du de kan ansette folk for andre firma? De er ikke et rekrutteringsfirma, og har viktigere ting å gjøre. Jeg har heller ingen formell utdannelse, men jeg skrev fortsatt en ordentlig søknad når jeg søkte på jobben min, rett og slett fordi du havner i bunnen av bunken om du sender tull Jaha. Må vel nesten være senterledelsen som har oversikt over hva slags jobber de har å tilby. Om det hadde vært slik du mener det er så hadde det vært litt mer info om hver butikk på senteret. Tull faktisk, hva er det som er tull på den "søknaden" da? Btw natta... Kan krangle mer i morgen Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Først av alt - søknader sendes direkte til butikkene, da det er de som har ansvar for den daglige driften, dermed også ansettelser. Senterledelsen har kun ansvar for selve senterets bygningsmasse samt annonser, ikke for hva butikkene gjør. Så stusser jeg på at du bare søker jobb i under to uker. Der tror jeg du vil stille svakt, i og med at det tar lenger tid å lære deg opp enn du ønsker å arbeide. Tror du må regne med lengre arbeidsperiode for å få deg jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå