-Shark- Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei, Behovet for flere enn 2 skjermer er kommet. Og S-video utgangen som er ledig er uaktuelt. Spørsmålet er da: Kan jeg kjøpe et PCI skjermkort, sette i PCI spor og bruke dette til 2 skjermer til? Samtidig som 8800 skjermkortet mitt mater de skjermene jeg har fra før? Takk! Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Du har da 2 skjerm-utganger på ditt 8800-skjermkort. Så alt du er nødt å gjøre er å kople til skjermen i den andre utgangen, og aktivere støtte for to skjermer i nVidia-kontrollpanel. Hvis du setter inn et skjermkort til (SLi) kan du fortsatt bare kople til skjermer til det ene av kortene, hvis du skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Med SLI kan man bare bruke en skjerm. Men det er ingenting som forhindrer deg i å sette inn et hvilket som helst grafikkort som passer inn i PC-en og så koble til de nye skjermene i det. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Du har da 2 skjerm-utganger på ditt 8800-skjermkort. Så alt du er nødt å gjøre er å kople til skjermen i den andre utgangen, og aktivere støtte for to skjermer i nVidia-kontrollpanel. Hvis du setter inn et skjermkort til (SLi) kan du fortsatt bare kople til skjermer til det ene av kortene, hvis du skjønner hva jeg mener? Ja? Men jeg har brukt begge utgangene, 2 x DVI. Har nå en 22 og 17 tilkoblet. Men vil gjerne ha Tven tilkoblet. Med SLI kan man bare bruke en skjerm. Men det er ingenting som forhindrer deg i å sette inn et hvilket som helst grafikkort som passer inn i PC-en og så koble til de nye skjermene i det. Så det er ikke noe problem og hive inn et PCI skjermkort, deretter koble til en Tatung 32'' LCD enten via VGA eller via DVI-HDMI? Kan jeg få tven til å clone hovedskjermen(22'')? Altså den 22 og 17'' står i dual view og 22'' er hovedskjermen. Endret 24. januar 2008 av -Shark- Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Skal ikke være noe problem det nei. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Skal ikke være noe problem det nei. Men er det noen som har prøvd det, som kan si det helt sikkert? Ikke bare, skal ikke være noe problem- uten erfaring rundt det. Andrull, på forumet her fikk jeg til å teste med et urgammelt PCI skjermkort + 8800gtx skjermkortet sitt. En skjerm på hvert skjermkort. Han fikk ikke bilde på PCI skjermkortet, men bare en skjerm opp i Innstillinger. Noen som har gjort dette før? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Høyreklikk på windows bakgrunnen. Velg egenskaper/properties. Velg fanen settings/innstillinger (lengst til høyre). Her velger du oppløsning på alle skjermene. Den skjermen som skal være hovedskjerm trykker du på, og så trykker du på "Use this device as my primary monitor" "Bruk denne skjermen som hovedskjerm" eller noe sånt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Høyreklikk på windows bakgrunnen. Velg egenskaper/properties. Velg fanen settings/innstillinger (lengst til høyre). Her velger du oppløsning på alle skjermene. Den skjermen som skal være hovedskjerm trykker du på, og så trykker du på "Use this device as my primary monitor" "Bruk denne skjermen som hovedskjerm" eller noe sånt. Ja det vet jeg. Men hvordan fungerer det med 2 skjermkort? 2 drivere? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Høyreklikk på windows bakgrunnen. Velg egenskaper/properties. Velg fanen settings/innstillinger (lengst til høyre). Her velger du oppløsning på alle skjermene. Den skjermen som skal være hovedskjerm trykker du på, og så trykker du på "Use this device as my primary monitor" "Bruk denne skjermen som hovedskjerm" eller noe sånt. Ja det vet jeg. Men hvordan fungerer det med 2 skjermkort? 2 drivere? Helt likt. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Dette funker stort sett helt smertefritt, og ja - jeg har førstehåndserfaring med å kjøre tre- og fireskjemsoppsett på ymse kombinasjoner av hardware. Løsningen som per i dag er enklest i bruk versus pris, er nok hovedkort med minst to pci-e, slik at du kan sette inn to grafikkort basert på samme platform, for da bruker de i praksis samme driver. Selv har jeg nå en GF7800GTX som kjører en 24", samt en GF7600GS som kjører to 20" (en på hver flanke). Nvidia-driveren dekker altså begge kort, og det er ikke antydning til krangling mellom de to. Slik ser skjermegenskapene ut: ps: du er ikke den første som spør om dette, se f.eks. denne tråden for samme tema. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Så vis jeg heller kjøper et PCI E skjermkort ala det du har og setter i det ledig PCI e sporet ( SLI) Må jeg ha sli bro? Hva er best? PCI e eller et PCI skjermkort? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Så vis jeg heller kjøper et PCI E skjermkort ala det du har og setter i det ledig PCI e sporet ( SLI) Må jeg ha sli bro? Hva er best? PCI e eller et PCI skjermkort? SLI-bro trenger du om du skal ha sli. PCI e er myyye bedre enn pci. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Så vis jeg heller kjøper et PCI E skjermkort ala det du har og setter i det ledig PCI e sporet ( SLI) Må jeg ha sli bro? Nei, du skal _ikke_ kjøre SLI. Med SLI vil de to skjermkortene i denne sammenheng oppføre seg som ett kort, og du vil ikke få brukt alle de fire utgangene du kommer til å få. Hva er best? PCI e eller et PCI skjermkort? Kjøp deg et billig pci-e med 2xdvi, gjerne vifteløst. Dette skal jo uansett ikke trekke noe spill, så ytelse er helt irrelevant. Dersom du har et 8800 til hovedskjermen fra før, så kjøp noe basert på 8400 eller 8600 og sett de to andre skjermene på den - alternativt om du ønsker deg et nytt kort fra øverste hylle, så kan du jo la kortet du har rykke ned og bli sekundærkort. Det blir som alltid bare et spørsmål om pris. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 Så vis jeg heller kjøper et PCI E skjermkort ala det du har og setter i det ledig PCI e sporet ( SLI) Må jeg ha sli bro? Nei, du skal _ikke_ kjøre SLI. Med SLI vil de to skjermkortene i denne sammenheng oppføre seg som ett kort, og du vil ikke få brukt alle de fire utgangene du kommer til å få. Hva er best? PCI e eller et PCI skjermkort? Kjøp deg et billig pci-e med 2xdvi, gjerne vifteløst. Dette skal jo uansett ikke trekke noe spill, så ytelse er helt irrelevant. Dersom du har et 8800 til hovedskjermen fra før, så kjøp noe basert på 8400 eller 8600 og sett de to andre skjermene på den - alternativt om du ønsker deg et nytt kort fra øverste hylle, så kan du jo la kortet du har rykke ned og bli sekundærkort. Det blir som alltid bare et spørsmål om pris. Er dette et godt alternativ? Vil dette kortet kjøre på samme driveren som mitt 8800gts kort- i og med at det er i 8-serien? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Alle nvidia grafikkort nyere enn 6***serien bruker samme driver. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Da kjøpte jeg et 8500gt kort, 512mb. Satt det inn. Men får det ikke opp i windows sin greie for å justere oppløsninger etc, ala det Horge viste på bilde. Hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Reinstallere unified driveren? Det er i alle fall ikke noe problem her i huset.. 2x19'' + 1 x 40'' på 8800GT og 8600GT Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Reinstallere unified driveren? Det er i alle fall ikke noe problem her i huset.. 2x19'' + 1 x 40'' på 8800GT og 8600GT Bare legge inn nyeste driveren på nytt? Hvilket hovedkort bruker du med det oppsettet? Måtte du konfigurere noe i bios? Jeg har gjort dette: Rebootet flere ganger Gått i enhetsbehandling for å se etter det- var ikke der sett i everest etter det sett i windows sin greie for justering av oppløsning etc, ikke der Sett i bios etter noe, uten hell Prøver nå da å reinnstallere driveren. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Reinnstalert driver, finner det fortsatt ikke... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 sjekk at PCen faktisk finner skjermkortet korrekt... enhetsbehandling... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå