Gå til innhold

frustrasjon over Canons hv20

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke helt forstå hvordan Canons hv20 kamera kan skåre så høyt på alle tester som fins. For en stakkars Windows xp bruker er det jo dønn klin umulig og importere hdv materialet til pc om man da ikke først bruker programmet HDVSplit som lager MPEG filer for deretter og kjøre MPEG filene gjennom programmet MPEG_Streamclip for å få anvendelige Avi eller mov filer. Adobe premiere pro 2 registrerer ikke en gang kameraet i hdv modus. At ikke dette står med store røde blinkende bokstaver på produkt esken burde være straffbart. At man har videoredigeringssoftware til utallige tusener og en tipp topp pc burde være nokk til å kunne importere filene over på en enkel og grei måte uten å bruke halve dagen. :hmm:

Er det noen med erfaring som kan komme med noen forslag i hvordan jeg kan importere hdv film materialet til min pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, bruker HV20 i filmer alt i HDV. Overfører det enkelt til Adobe Premiere Elements 3 på min bærbare pc med win xp. Har ingen problemer med dette. Lagrer alt i HDV men konverterer til .mov filer når jeg lage en DVD.

Hilsen

hva146

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...