Gå til innhold

Australske pirater er tatt.


BigJaffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes det blir dumt å komme med sammenligninger som narkotika. Liksom.. Skal jeg få lov til å stjele fordi naboen min er en morder?

 

Nei, politiet skal sende rambukkene til han andre fyren først. For øvrig er ikke sammenlikningen tyveri vs mord gyldig som en analogi over piraktopiering vs narkotikaforbrytelser. Samtlige av disse skader en uskyldig tredjepart - mord og narkotika i langt større grad enn vinningskriminalitet og brudd på opphavsrettigheter - men tredjeparten i piraktopieringssaker er utelukkende de økonomiske interessene til plate- og filmbransjen, som i et halvt århundre har beriket seg på lovgivning lagt til rette for å beskytte deres interesser, (nå utdaterte) forretningsmodell og kommersielle særstilling.

 

Det er ikke vanskelig å fatte. Jeg blir liksom ikke så imponert over raid mot filmpirater. Greit nok at disse var storspillere som ikke bare lastet ned til eget bruk, men faktisk solgte piratkopier; hysteriet er fremdeles påtatt og tåpelig.

 

Ellers, ingen med vettet i behold kjøper DVD-er på blanke discer, med dårlig scannede og printede sleeves stukket i coveret for 20 kroner stykket og tror at det de får er "ekte vare".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...