jacoP Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei, jeg skal velge fag for VG2 i morgen. Jeg er har kanskje tenkt til å begynne på "Industriell økonomi og teknologiledelse"-linjen på NTNU. Jeg har et par spørsmål angående dette. Må jeg velge R-matte? Er det noen som vet ca hva jeg må ha i snitt for å komme inn? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Du trenger et ekstremt høyt snitt for å komme inn. Velg fysikk, r-matte og enten kjemi eller biologi (eventuelt begge hvis du har tid). Du må ha r-matte og andreklassefysikk for å komme inn, men et ekstra realfag er lurt da du får ekstra poeng for det Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Ifølge søkerstatistikken var poenggrensene i 2007 på 65.3 for ordinær kvote og 63.5 for primærvitnemålskvota. Det betyr at man må vel ha rundt 5 - 5.5 i snitt for å komme inn der. Her står det hvordan disse konkurransepoengene regnes ut. PS. Flyttet over ett innlegg ifra NTNU-tråden siden du hadde stilt samme spørsmålet der og fått et svar. Endret 24. januar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Tar opp denne gamle traaden igjen, mitt spoersmaal handler om samme tema. Jeg har tilsammen 62,9 poeng til ordinaerkvoten fra vgs, inkl. to alderspoeng. Uansett hvordan den nye reformen endrer inntakskravene er jeg rimelig sikker paa at jeg ikke kommer inn paa Indøk. Er det derfor mulig for meg aa gaa ett aar paa f.eks. siving Elektronikk og hoppe over til Indøk? Hvordan regner man inntakskrav hvis man skal hoppe over linjene innad paa NTNU? Takk for svar! Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ja, det er mulig, men ingen garantier. Det kommer an på hvor mange som slutter ol. på ind. øk. Da har ikke poengene dine så mye å si. Er nok enklere å bytte etter 2-3 år, enn første året. Altså meget mulig, men ingen garanti så du bør begynne på en linje som du kunne tenke deg å fullføre i alle fall. Kanskje best og velge en av linjene som ind. øk. har teknisk spesialisering på også, da er det nok enklere å bytte senere i løpet (eks. 3 klasse). Dette er vel datateknikk/komm. tek, energi og miljø eller produktutvikling. Lenke til kommentar
SondreB Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Ok, takk! Saa det er altsaa saa enkelt som at hvis en person hopper av studiet, saa er det en plass ledig, saa man ikke trenger noe ''opptak'',bare foerstemann til moella aa ta plassen? Saafremt til at man har alle fagene som kreves, selvsagt... Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 20. februar 2009 Del Skrevet 20. februar 2009 Nja, ikke nødvendigvis førstemann til mølla da. Er det konkurranse så kan det hende de ser på poengene til de som søker. Men hvordan den prosessen er vet jeg ikke. Kjenner dog flere som har gjort dette. Merk at noen måtte ta et år ekstra (de byttet i tredje klasse og måtte ta opp en del ind.øk fag som de ikke hadde). Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Går det an å bare følge løpet for indøk, altså bare drite i f.eks. elektronikkfagene du ikke trenger til indøk, og melde seg opp selv i indøk-fag (har man lov til å følge undervisning og ta eksamen i alle fag man kvalifiserer til?), og så satse på at du får plass i løpet av de fem åra? Ikke akutelt for meg altså, bare lurer. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Endre: Tja, høres veldig risky ut, men har ingen garantier. Fag på lavere nivå kan du nok melde deg opp i og ta, men etterhvert er fagene begrenset slik at du må gå på linjen for å ta dem. Lenke til kommentar
JazzJohnny Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Tar denne opp igjen. Er det noen som har en formening om hva poengkravet i ordinærkvoten for indøk opptak 2009 vil bli? Beregnet ut i fra de nye reglene har jeg nå 62 poeng og regner med å kunne øke til hvertfall 63,5 etter noen privatisteksamener. Altså vil dette tilsvare en nedgang på 3,2 poeng fra 2008-kravet. Føler meg usikker Lenke til kommentar
Indok Skrevet 1. november 2011 Del Skrevet 1. november 2011 Går det an å bare følge løpet for indøk, altså bare drite i f.eks. elektronikkfagene du ikke trenger til indøk, og melde seg opp selv i indøk-fag (har man lov til å følge undervisning og ta eksamen i alle fag man kvalifiserer til?), og så satse på at du får plass i løpet av de fem åra? Ikke akutelt for meg altså, bare lurer. Hei! Allerede første året på Indøk er det et fag som er adgangsbegrenset. Altså kan du bare ta det faget dersom du går på Indøk. Alltid når man "bytter" linje går det gjennom samordna opptak. Det vil si at dersom du har gått et år på en annen linje, f.eks Energi og Miljø, så må du søke helt vanlig gjennom samordna opptak og kunkurrerer sammen med alle andre.. Det er ingen plasser i 2. klasse som blir "ledig" selv om folk slutter. Det som skjer er at man begynner i første og så blir man flyttet opp fordi man, hvis man har gått på Energi og Miljø, har mange av fagene som Indøk-energi og miljø skal ha. Så får man typisk de fagene som er spesielle for indøk som hengefag som man må ta ekstra ved siden av vanlig studier. Hvis man har planer om å bytte er det altså lurt å velge en av de teknologiretningene de har på Indøk. For spørsmål spesifikt om Indøk kan man ta kontakt med [email protected] som er en adresse der studenter som selv går på Indøk svarer:-9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå