Gå til innhold

Ny stillegåendes 120mm vifte, noen anbefalinger?


Wubbable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt er selvsagt subjektive vurderinger, men uansett; Mist viftene er stillegående ja, men de flytter etter min eraring svært lite luft. Disse ble demotert fra mitt kabinett (Lian Li PC7BSCANDV2). Har nå 3x 120mm Noctura 1200rpm vifter i kabinettet, 1x 80mm Noctura vifte, samt 1x Scythe S-FLEX 1200rpm vife på cpu-kjøler (TR-120 Extreme). Denne kombinasjonen fungerer godt.

 

Bruker 2x Zalman fanmate 2 til å holde støynivaet nede på kabinettviftene (en styrer de to noctura viftene som blåser inn i kabinettet og en styrer de to som blåser ut). Noctura viftene er stillegående når de justeres litt ned. De flytter fremdeles en hel del luft (mer enn Mist viftene på fullt turtall). De lager en del støy på 1200 rpm, men dette benytter jeg bare når jeg spiller. Schyte vifta på CPU'en går derrimot på fullt hele tiden. Til tross for dette er den noe mer stillegående enn Noctura viftene på samme turtall. Tror jeg ville anbefalt disse (schyte 1200rpm) til hele systemet, gjerne i kombinasjon med viftestyring (feks. fanmate 2 eller fra mobo).

Endret av ronsand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...