Essem Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jøss, de plasserte sikringskapet bak henne. Litt dumt hvis det beggyner å brenne i det elektriske anlegget og Mona tar fyr. Men safen er jo på den annen side alltid bak det styggeste maleriet. Er Mona stygg? Neh. De syntes sikkert bare hun var en flott dame til å vokte det aller helligste. Lenke til kommentar
slash Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Haha, sikringskapet du... Det er nok et alarmsystem med vektsensorer og fine greier vil jeg tro. Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Dere tar alle feil.. hun smiler morsomt fordi hun er flau fordi hun har begynt å miste håret sitt legg merke til at hun har et høyt hårfeste, og som sagt ikke øyenbryn. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Tenner har hu i massevis, så det er sikkert hårfestet hun er flau av Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ah, Rolf Groven. Fantastisk kunstner Lenke til kommentar
flippant Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Hva det er med Mona Lisa? -En uproporsjonal interesse for et fiffig portrett i sedvanlig "sfumato"-stil. Det er ikke revolusjonerende på noen måte kunsthistorisk; egentlig er det litt som malerienes Elvis. Endret 26. april 2008 av flippant Lenke til kommentar
Essem Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg vet hva det er med Mona Lisa. Hun har fått en hel endevegg for seg selv i Louvre. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Mona Lisa er jo et helt utrolig maleri! De fleste tilhengere av det er jo enige om at det er fantastisk, de er bare litt uklare på hvorfor det er så utrolig. Noe jeg kan være enig i. Jeg heller kan ikke helt forstå hva det er som gjør det, det bare skaper en eller annen effekt som får maleriet til å virke så "guddommelig" eller noe sånt. Se bare på dette bildet: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm.../Mona_Lisa.jpeg Smilet forandrer seg på en måte utfra hvor på bildet man fokuserer. Høyre munnvike er jo helt tydelig en del av ett smil. Mens venstre side er langt mer diffust. Det ser faktisk mer ut som en blanding av en helt vanlige alvorlig mine og et lite smil. Og om man ser på øynene så skal jo disse kunne avgjøre om hun smiler eller ikke. Men her også er det veldig diffust. Uansett, veldig interessant! Lenke til kommentar
Misunne Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det som fanget oppverksomheten min mest da jeg var å så på Mona Lisa var at blikket hennes fulkte meg uansett hvor jeg sto i rommet. o_O Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg skal fortelle dere hva det er med Mona Lisa. Nei, hun har ikke øyenbryn. Hun har barbert dem bort. Det var mote på den tiden. Det var også populært med høyt hårfeste. Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 tror ikke smilet hennes er noe spesielt xD kanskje hun følte seg komfortabel med å smile sånn når hun skulle males?? Lenke til kommentar
sinusitis Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 mona lisa va vel egentlig bare ei fattige jenta davinci tok inn for å mala, å for hu ikkje hadde tenner, stappte han någe i kjeften for å få d t å se mer normalt ut. det sa læreren min Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Nå ja, noen kunsthistorikere mener at bildet forestiller Isabella av Aragon, hertuginne av Milano. Det er mange teorier rundt dette. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Og litt av poenget med at Mona Lisa er så stort som det er kan nok forklares i alle teoriene man kan lage til det også. Jo mer spekulasjoner, jo mer populært vil tingen bli, og Leo var jo mester i å få folk til å spekulere og lage teorier. Endret 1. juni 2009 av archongamer Lenke til kommentar
Patience Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 mona lisa va vel egentlig bare ei fattige jenta davinci tok inn for å mala, å for hu ikkje hadde tenner, stappte han någe i kjeften for å få d t å se mer normalt ut. det sa læreren min He he, får nesten håpe læreren din er bedre i faget enn hva han er i kunst! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå