Schnell Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Smiler Mona Lisa? Eventuelt hva smiler hun av? Jeg tror hun har det rare smilet fordi hun har mistet tennene og ikke vil vise dem Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Smiler Mona Lisa? Eventuelt hva smiler hun av? Jeg tror hun har det rare smilet fordi hun har mistet tennene og ikke vil vise dem Kanskje ho hadde mista gebisset sitt Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Noen sier at hun hadde en kronisk sykdom som gjorde at hun ikke kunne smile mer enn hun gjør på maleriet Lenke til kommentar
Speik Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg bryr meg virkelig ikke. Bildet er et kjedelig portrett av en middels attraktiv dame som ikke smiler skikkelig engang. Hvorfor det er så jævli populært kan man lure på.. Selv om maleren er selveste Leonard Da Vinci betyr ikke det at det nødvendigvis MÅ være en dypere mening i bildet.. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg tror hun har det rare smilet fordi hun har mistet tennene og ikke vil vise dem Kanskje hun ikke pusset tennene sine. 1 Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg bryr meg virkelig ikke. Bildet er et kjedelig portrett av en middels attraktiv dame som ikke smiler skikkelig engang. Hvorfor det er så jævli populært kan man lure på.. Selv om maleren er selveste Leonard Da Vinci betyr ikke det at det nødvendigvis MÅ være en dypere mening i bildet.. Bildet var banebrytende, Leonardo Da Vinci brukte mange teknikker som aldri var brukt før og satte en ny standard. For eksempel måten hun sitter på, hvordan motivet er kuttet og felt som er utydelige for å skape mer dybde i maleriet; bare for å nevne noen få ting. Anatomisk sett, er også maleriet forut for sin tid, det var tross alt et av Leonardos spesialfelt. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 MIDDELMÅDEG dame? ho er faen dritsexy!!!! Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg støtter deg Schnell, hun har nok ikke tenner. Det var vanlig på den tiden at tennene var råtne. Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Folk som har sett på maleriet gjennom tidene har lagt merke til at smilet noen ganger forandrer seg. I det ene øyeblikket smiler hun, så i neste øyeblikk er smiler hun ikke. Det viste seg at det hadde noe med øyet vårt å gjøre, og hvordan det oppfatter kontraster og sånt. Endret 6. april 2008 av ErlendPerlend Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hun hadde sannsynligvis satt noe fast mellom tennene, eplebiter kanskje? Kanskje hun holdt munnen igjen for å skjule eplebitene, samtidig som hun måtte smile for å tilfredsstille Leonardo da Vinci, men eplebitene stakk på innsiden av munnen, så smilet ble en smule merkelig. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Knøttlite er det ihvertfall Lenke til kommentar
slash Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Det forskes i om mona lisa så en del annerledes ut når hun fremdeles var "ung". Det kan tyde på at hun har hatt øyenbryn og en noe annerledes munn, detaljer kan ha blitt tapt gjennom tidene pga tidens tann eller mislykket restaurering. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Oi, det har jeg ikke lagt merke til før. Hun har jo ingen øyenbryn. Kanskje det er opphavet til det finurlige smilet? Hun var flau fordi hun ikke hadde øyenbryn, men hun måtte smile for å ikke se sur ut på bildet. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Det var antakeligvis riktig, Svinat. Jeg hadde vært forbanna ikke jeg hadde hatt øyebryn, men vil ikke se sur ut på bilder. Derfor hadde jeg klart å klemme ut et smil som ikke ser ut som et smil fordi jeg er sur. Akkurat som Mona Lenke til kommentar
Ascorius Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Egentlig er det helt uinteressant om hun smiler eller ikke. Det som er interessant er at det teknisk sett er et praktfullt bilde uansett hvordan du vrir eller vender på det. Da jeg så bildet selv ble jeg gledelig overrasket siden mine venner som selv hadde sett bildet hadde fortalt meg at det var så lite, noe som det absolutt ikke var. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Så lite var det da ikke, om det da ikke har krympa i løpet av de siste 9 åra, noe jeg tviler på. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Jeg har aldri sett det live. Har bare hørt at det er lite. Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Dere kan se hvor stort det er på dette bildet. Jeg vil ikke kalle det lite akkurat... Endret 15. april 2008 av ErlendPerlend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå