Gå til innhold

Akkuratt fått en Wii i hus, hva bør jeg kjøpe?


kensund

Anbefalte innlegg

Som emne sier..

Jeg har 0 erfaring med Nintendos konsoller og dermed veldig begrenset kunnskap på hva som man "må" ha..

 

Jeg eier idag en 360 med sikkert 30 spill.

Og som gutter i 29års alderen liker jeg skyte, bil, slosse, strategisspill..

 

Så har jeg idag altså kjøpt meg (les:dama) en Wii med Super Mario Galaxy (herregud så svimmel jeg blir av det spillet).

 

Så spørsmålet mitt er hva bør jeg kjøpe av spill og utstyr?

 

Fordelen min er at jeg bor på Svalbard, så her er det ingen moms eller toll på å bestile ting fra utlandet..

Er det no sonetull på Wii'en? Kan den evt fikses?

 

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare på ett spørsmål som var greit å svare på.. Ja, det er sonetull.. har PAL begrensningen.. man kan instalere en chip, som gjør at du kan spille på tvers av sonene, på noen spill.. ikke på alle.. sjekk ut wiikey, eller cyclowiz om du vil vite mer.. mye klunder riktignok..

 

Jeg har akkuratt kommet tilbake til min wii, og koser meg med Mario.. Du kan jo sjekke ut Zelda, siden det er glimrende.. selv skal jeg også sjekke Resident evil 4, metroid prime og super paper mario.. de to første er vel noe jeg kunne anbefalt til deg..

 

Vil du ha litt racing utenfor det vanlige er også Excite truck noe å sjekke ut.. sært, men morsomt bilspill..

 

utstyr kan du bestille fra utlandet.. og, det kan jo være greit å ha i alle fall en wii-mote ekstra.. samtidig som du sannsynligvis burde skifte ut kablene som følger med.. helst component.. :)Du kan jo også sjekke litt på VC.. Broren min og hans venner har i alle fall kost seg med de gamle mario spillene..

Lenke til kommentar
Du kan nok med fordel vurdere No More Heroes som høster god kritikk stort sett heile veien. EU versjonen er uheldigvis sensurert kraftig.

 

Vår versjon er lik den japanske versjonen, som er den "ordentlige"

Det er USA versjonen som er gjort mer voldelig.

 

Det er eg klar over, men regner med det er kun EU verjsonen som er aktuell for trådstarter med mindre han har chippet konsollen :)

Lenke til kommentar
Du kan nok med fordel vurdere No More Heroes som høster god kritikk stort sett heile veien. EU versjonen er uheldigvis sensurert kraftig.

 

Vår versjon er lik den japanske versjonen, som er den "ordentlige"

Det er USA versjonen som er gjort mer voldelig.

 

Det er eg klar over, men regner med det er kun EU verjsonen som er aktuell for trådstarter med mindre han har chippet konsollen :)

 

Jepp. Synes bare det blir litt feil å si vår versjon er sensurert, når det er vår som er slik utviklerne mente det skulle være ;)

Lenke til kommentar
Jojo, men hva er USA versjonen da? :p

 

Uansett eit lite paradoks at USA får alt blodet og lemlestingen.

 

[alternativ teori]

Amerikanerne er så enkle at man så seg nødt til å slenge inn masse blod og ekstrem vold for at de skulle få lyst til å kjøpe det, mens vi europeere (og japanere) klarer å se spillet for hva det er. [/alternativ teori]

Lenke til kommentar

Selv vil jeg anbefale Super Paper Mario, da det er det morsomte spillet jeg har spilt siden Day Of The Tentacle på PC, og det sier en god del. Ikke la den "dårlige" 2d-grafikken lure deg, det gir spillet en egen sjarm. Dessuten kan du snu alt over i 3d når du vil (for så vidt tidsbegrenset, men tidsmåleren fyller seg opp igjen veldig raskt.)

 

Gullkorn fra spillet inkluderer blandt annet:

 

"This is my robot brother. We share a special bond. His name is... Brobot!"

 

"Hot babe alert!" (når man styrer Peach og snakker med en fyr.)

 

"Syntax error! Reboot! Control Alt Delete! Format harddrive! You lost everyting, genius!"

 

Og når hele greia starter med at alle universene trues med ødeleggelse fordi Bowser og Princess Peach blir tvunget til å gifte seg, sier det jo litt...!

 

:grin:

 

For øvrig kan jeg anbefale Legend of Zelda: Twilight Princess (ikke så bra som de forrige, men det sier seg vel selv), SSX Blur (snowboard), Sonic & The secret of the rings og Resident Evil remakene på GameCube (du trenger GameCube og minnekort, men det får man for en billig penge). Greit det høres rart ut å anbefale GameCube spill, men tenk på at bakgrunnen i Resident Evil svært sjelden forandrer seg, så grafisk sett er de faktisk bedre enn enkelte spill på selv xboks360'en. ;)

 

Og hva du enn gjør, ikke kjøp Transformers. Uansett hvordan man snur og vender på det (bra film, bra grafikk, åpen verden osv) er det et makkverk som aldri burde ha blitt sluppet. Jeg skjemmes av å kunne si jeg eier det, da det ikke er en eneste ting jeg faktisk liker. Kanskje verdt å ha for å si man eier det dårligste spillet siden ET på Atari, men hadde jeg visst hvor dårlig det er ville jeg ha spart pengene og kjøpt enda en kopi av Dead Or Alive 4. (og den var så dårlig at jeg kastet den i søpla).

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Du kan nok med fordel vurdere No More Heroes som høster god kritikk stort sett heile veien. EU versjonen er uheldigvis sensurert kraftig.

 

Vår versjon er lik den japanske versjonen, som er den "ordentlige"

Det er USA versjonen som er gjort mer voldelig.

Så no more heroes her i europa er 16års grense på??? Jeg har samme problem som han trådstarter. Står mellom huitar hero, medal of honor heroes 2, bully og no more heroes. Hva synes dere???

Lenke til kommentar
Du kan nok med fordel vurdere No More Heroes som høster god kritikk stort sett heile veien. EU versjonen er uheldigvis sensurert kraftig.

 

Vår versjon er lik den japanske versjonen, som er den "ordentlige"

Det er USA versjonen som er gjort mer voldelig.

Så no more heroes her i europa er 16års grense på??? Jeg har samme problem som han trådstarter. Står mellom huitar hero, medal of honor heroes 2, bully og no more heroes. Hva synes dere???

 

Det var da stort sprang mellom "sjanger". Hvis du kun tenker på 1player, ville jeg utelukka GH3. Det er gøy en stund, men får mest utav det med to gitarer (=dyyrt). Du kan jo spille på Wi-Fi mot andre, men blir ikke det samme.. Tror jeg ville gått for MOH: Heroes 2, uten å ha prøvd hverken det, bully eller no more heroes.

Lenke til kommentar

skulle jeg ha valgt et av de spilla hadde jeg rangert dem slik:

1. No More Heroes

2. Bully

3. GH3

4. MOH:Heroes 2

 

MOH:H2 har jo revolusjonerende online del til wiien, ingen friend codes, men har hørt at det rett og slett bare er en ordinær shooter og ikke no mer.

Har du opplevd GH1 og GH2 så hadde jeg ikke gått for GH3, Bossfight moden er helt ødlagt, ekke no morsomt -.-

Bully er jo en remake av ps2 versjonen og kommer nok bare til å ha noen wiimote funksjoner ekstra og flere chapters enn ps2versjonen men har du spilt ps2 versjonen er det ikke mye å hente :p

No More Heroes er et must hvis du digger Action, rå dialoger, heftige bossfights og ikke minst de små touchene som å gå på do for å save :D

Endret av Red_Sun
Lenke til kommentar
Så har jeg idag altså kjøpt meg (les:dama) en Wii med Super Mario Galaxy (herregud så svimmel jeg blir av det spillet).

 

Så spørsmålet mitt er hva bør jeg kjøpe av spill og utstyr?

Her er i hvert fall en liste over anmeldelser fra Gamer.no, sortert etter karakter: http://www.gamer.no/anmeldelser/?catId=32&...rating&sd=d

 

Hvis du vil kan du filtrere etter sjanger til venstre. Lykke til! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...