FCBarca Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Hei! Jeg går på ungdomsskolen. Fikk 5 i snitt denne terminen. Jeg lurer på en ting, hvordan er det mulig å oppnå mest mulig poeng på VGS? Hvis jeg har 4,9 i snitt i slutten av 3. VGS. Er det mulig å komme inn på legestudie(Her i Norge) da? Har lest det om Polen, Ungarn og Tsjekkia På forhånd takk for svar! Kunne også tenke meg legestudie i Tyskland eller Spania.... Endret 24. januar 2008 av FCBarca Lenke til kommentar
Binche Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Du får realfagspoeng for alle realfagene du tar. 1 poeng for Fysikk og Matte R og 0,5 for de andre... Lenke til kommentar
FCBarca Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Er det vanskelig å komme inn i Tyskalnd? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Kommer ikke inn i Norge med 4,9 i snitt nei, med mindre du bor i Nord-Norge og kommer inn i Tromsø på "Nord-Norgekvoten". 5,5 er vel mere det du trenger. Du bør velge matematikk, fysikk, kjemi og biologi hvis du har muligheten. Velg eventuelt bort enten kjemi eller biologi om du ikke har tid Lenke til kommentar
Squabble Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Ville vært forsiktig med å tatt bort kjemi hvis det er et krav om å ha det. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Det er da ikke krav om å ha kjemi? Tror du må ha 2mx og enten 2fy, 2bi eller 2kj. Edit: Ser jeg tar feil. Du må faktisk ha fordypning i kjemi. Heftig Endret 24. januar 2008 av gonjimann Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Må ha 2MX, 2FY og 3KJ. Du kommer ikke inn i Norge med 4,9 i snitt om du ikke kommer inn på en samekvote i nord eller noe slikt. Lenke til kommentar
oniko Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Øst-Europa skal visst være ganske bra. Enkelte skoler som slipper inn alskens slasker, men de dropper nok relativt fort ut. En annen sak er hvis du vil jobbe i Norge etter endt studium. Det får du ikke automatisk hvis du har utdannelsen fra utenfor norden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå