Simenrf Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Se her en avis eller noe fra 2000 her vet at det er fra 2000, men tar tollvesnet dette veldig alvorlig? Det er altså så idiotisk å tro bare fordi 2 mennesker eller noe har dødd av overbruk av Red Bull etter trening så er det livsfarlig! Så kommer du til Tollvesnet med 2 brett Red Bull blir de tatt ut da?? Og selger de fortsatt Red Bull i Svinesund? Og på Godisfabrikken? Ossen priser er det. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Så ihvertfall folk ta Red Bull fra Finland til Norge, så jeg tviler på at tollerne kommer til å bry seg så mye (så lenge de jeg så ikke gjorde det "ulovlig" da ) Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Kjøper alltids red bul når jeg er sverige, tviler på at de bryr seg hvis man blir stoppet. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Red Bull blir betegnet som legemiddel her i norge, og man har lov og ha med seg et legemiddel for et helt år... (altså 365 red bull), alt over dette er ulovig og ta med inn i landet... Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Hva hvis min daglige dose er to om dagen? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Da må du ha en atest fra legen! Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Red Bull blir betegnet som legemiddel her i norge, og man har lov og ha med seg et legemiddel for et helt år... (altså 365 red bull), alt over dette er ulovig og ta med inn i landet... har du kilder på at det blir brukt som legemiddel? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 Nå er jeg litt usikker på hva du mener... Jeg vet ikke hvem som bruker dette som legemiddel, men deet står i toll-reglementet at dette anses som legemiddel. Men jeg kjenner ingen som bruker dette som legemiddel hvis det er det du spør om... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 24. mars 2008 Del Skrevet 24. mars 2008 (endret) Her står alt du trenger å vite om import av RedBull. ...Red Bull inneholder, i tillegg til endel B-vitaminer, taurin og koffein. Både taurin og koffein er legemidler. Koffein er likevel akseptert som et tilsetningsstoff i drikker, men bare i mengder som ikke overstiger 150mg/l. Red Bull har en tilsetning som tilsvarer 320mg/liter og klassifiseres dermed som et legemiddel... ...Ved reiser innenfor EØS-området, kan reisende medbringe til personlig bruk et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst et års forbruk. Reisende fra et land utenfor EØS-området kan til personlig forbruk medbringe et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst tre måneders forbruk... Endret 24. mars 2008 av Zevs. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Zevs: det var sånne kilder jeg tenkte på, Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Slike kilder kaller man regler! Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Slike kilder kaller man regler! en kilde er stedet hvor man fant regelen... Da må du ha en atest fra legen! dessuten tror jeg ikke du må ha attest fra legen om du skal kjøpe legemiddel innen EU-land som selger disse "legemidlene" uten resept... Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jo, hvis du må ha mer en èt års forbruk... slik at hvis du blir stoppet i tollen, har du et 'bevis' på at du har lov og ta mer en et års forbruk inn i landet... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jo, hvis du må ha mer en èt års forbruk... slik at hvis du blir stoppet i tollen, har du et 'bevis' på at du har lov og ta mer en et års forbruk inn i landet... hvem får attest på å ta med seg red bull inn i Norge a? Det er heller mer sannsynlig at de skriver ut resept på Taurin og eller koffein.. Dessuten så referetre jeg til dette: "Reisende fra et land utenfor EØS-området kan til personlig forbruk medbringe et rimelig kvantum legemidler som tilsvarer høyst tre måneders forbruk..." Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg vet ikke hvem som gir attest på og ta Red Bull inn til landet (hvis du har mer en èt års forbruk), Men det er nokk mest sannsynlig at du må ha en attest med på at du skal ha Red Bull inn til landet - hvis du trenger mer en èt års forbruk - pga. sykdom, eller noe sånt... Men hvis du ikke tror meg, så får du ringe toll'en og spørre om hva du trenger hvis du skal ha med deg mer en èt års forbruk med Red Bull.. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hvis du ikke leser hva jeg skriver så referete jeg til den loven om 3 mnd forbruk... hvis du vet hva referere betyr da.. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Det har ikke noe og si, du må allikavell ha attest fra legen (eller en som autorisert til og gi ut attester) som sier at du kan ta inn mer en 3 mnd. forbruk av Red Bull. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 er du sikker på det? hvis legemiddelet selges uten resept i det EU-landet du importerer fra? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Tror du tok litt feil der ja.. ""Forsendelse fra land innenfor EØS-området Innførsel av postpakker og andre forsendelser av legemidler til eget bruk er tillatt når det dreier seg om legemidler som er lovlig ervervet i et EØS-land. Unntatt fra dette er legemidler med innhold av narkotika m.v. og legemidler som anses som dopingmidler i Norge. Mengden av det enkelte legemiddel skal ikke overskride tre måneders forbruk. Det må kunne dokumenteres overfor Tollvesenet at varen er lovlig innkjøpt. Dokumentasjon kan for eksempel være kvittering fra apotek/utsalgssted eller resept med påtegning fra apoteket. Dersom disse betingelser er oppfylt, kan pakken utleveres fra tollstedet/poststedet direkte til adressaten."" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå