Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kan man bli feit av for mye vann?: S

PyrionZ

Anbefalte innlegg

Fikk høre av ei jeg kjenner at vann kunne gjøre en fet om man drakk for mye av det, hun sa at kroppen ikke ville skille ut alt og sånt.. Da begynte jeg å lure! Vann har da i alle år vært sunt!?

Hun hadde lært detta på skola, så godt mulig det er piss...

Vet dere?

Endret av -pyrion-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk høre av ei jeg kjenner at vann kunne gjøre en fet om man drakk for mye av det, hun sa at kroppen ikke ville skille ut alt og sånt.. Da begynte jeg å lure! Vann har da i alle år vært sundt!?

Vet dere?

Å herre.. :p

Rent vann er sunt uansett hvordan du snur og vender på det. nesten 75% av kroppen består av vann. Det er med andre ord livsnødvendig, og kritisk for korppen overlevelse, så det er klart det er "sunt". helt rent vann gir få/ingen vitaminer eller mineraler (om vi ser bort ifra de mineralene som tilsettes osv..), så det blir litt feil å kalle det sunt. Men på den annen side, det er langt fra usunt.

Drikker man for mye vann så vil det renne rett igjennom kroppen, uten å bli tatt opp.

Kroppen holder og tar opp den mengden den trenger. Driker du for mye så blir det uansett bare til at du må løpe på dass hvert 5. minutt.... Stort værre enn det er det ikke.

Musklene dine består bla. av veldig mye vann, og hadde kroppen av en eller annen grunn tatt opp mer og "blåst" opp musklene dine så ville du derimot sett muskuløs ut. :innocent: (noe jeg dessverre tviler på hadde skjedd av seg selv, så ville ikke prøvd ;))

Fet er kroppens lager for energi, og siden vann ikke har noe energi, så kan det heller ikke på noen måte gjøre deg feit.

Så du har nok blitt lurt ja. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Fikk høre av ei jeg kjenner at vann kunne gjøre en fet om man drakk for mye av det, hun sa at kroppen ikke ville skille ut alt og sånt.. Da begynte jeg å lure! Vann har da i alle år vært sundt!?

Vet dere?

Drikker man for mye vann så vil det renne rett igjennom kroppen, uten å bli tatt opp.

Kroppen holder og tar opp den mengden den trenger. Driker du for mye så blir det uansett bare til at du må løpe på dass hvert 5. minutt.... Stort værre enn det er det ikke.

http://en.wikipedia.org/wiki/Water_overdose

Drikker man for mye vann så dør man.

Lenke til kommentar

Joda, men det er vel kanskje å dra den litt langt, da jeg ville tro det har fint lite med saken å gjøre, da et normalt oppegående menneske ikke klarer dette, og det er vel heller dette det er snakk om...

Med andre ord så er det ikke noe å være redd for å drikke for mye.

Du dør av det aller meste om du får nok av det i deg uansett.

Du vert i alle fall feit ei lita stund! Eg fekk sånn bulemage ein gong eg skulle kappdrikke

Jeg kan jo også se feit ut om jeg presser ut magen, og/eller tar å blåser opp lungene mine. :ph34r:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...