PyrionZ Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Fikk høre av ei jeg kjenner at vann kunne gjøre en fet om man drakk for mye av det, hun sa at kroppen ikke ville skille ut alt og sånt.. Da begynte jeg å lure! Vann har da i alle år vært sunt!? Hun hadde lært detta på skola, så godt mulig det er piss... Vet dere? Endret 24. januar 2008 av -pyrion- Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hvis du drikker 3l på 2 sec, vil jo magen blåse seg opp litt for å holde på alt. Hvis du bare drikker det litt etter litt vil det bare renne rett gjennom. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Det at den blåser seg opp er jo normalt når man har i seg mye mat/væske: p Men nå tenker jeg på at man kan bli feit, at magen blir der om man ikke trener den bort ellerno.. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Nei, du blir ikke feit. Det er en viss grense for hvor mye vann kroppen klarer å holde på. Derimot er det farlig, og ikke minst dødelig, å drikke mye vann på kort tid. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hard to believe. Jeg drikker selv alt fra to til fire drikkeflasker (0,5L) med vann hver eneste dag og fortsatt tynn som bare det. Drikkevæske nr. en er og blir vann hos meg. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 *viss du drikker eks: 3l vann hver dag på 2sec, vil den sikker være så stor.* Bare fordel det utover dagen, så er det nok ingen fare. (* = spekulasjoner) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Fikk høre av ei jeg kjenner at vann kunne gjøre en fet om man drakk for mye av det, hun sa at kroppen ikke ville skille ut alt og sånt.. Da begynte jeg å lure! Vann har da i alle år vært sundt!?Hun hadde lært detta på skola, så godt mulig det er piss... Vet dere? Å herre.. Rent vann er sunt uansett hvordan du snur og vender på det. nesten 75% av kroppen består av vann. Det er med andre ord livsnødvendig, og kritisk for korppen overlevelse, så det er klart det er "sunt". helt rent vann gir få/ingen vitaminer eller mineraler (om vi ser bort ifra de mineralene som tilsettes osv..), så det blir litt feil å kalle det sunt. Men på den annen side, det er langt fra usunt. Drikker man for mye vann så vil det renne rett igjennom kroppen, uten å bli tatt opp. Kroppen holder og tar opp den mengden den trenger. Driker du for mye så blir det uansett bare til at du må løpe på dass hvert 5. minutt.... Stort værre enn det er det ikke. Musklene dine består bla. av veldig mye vann, og hadde kroppen av en eller annen grunn tatt opp mer og "blåst" opp musklene dine så ville du derimot sett muskuløs ut. (noe jeg dessverre tviler på hadde skjedd av seg selv, så ville ikke prøvd ) Fet er kroppens lager for energi, og siden vann ikke har noe energi, så kan det heller ikke på noen måte gjøre deg feit. Så du har nok blitt lurt ja. Endret 24. januar 2008 av andrull Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Har nok blitt lurt da, ja: p Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 For å bli feit av vann måtte vannet inneholde noe annet enn kun.... ja, vann. Du kan i teorien bli feit av brus og saft hvis du drikker nok av det, selvom mesteparten er vann, men det er i tilfelle på grunn av sukkeret. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Fikk høre av ei jeg kjenner at vann kunne gjøre en fet om man drakk for mye av det, hun sa at kroppen ikke ville skille ut alt og sånt.. Da begynte jeg å lure! Vann har da i alle år vært sundt!?Hun hadde lært detta på skola, så godt mulig det er piss... Vet dere? Drikker man for mye vann så vil det renne rett igjennom kroppen, uten å bli tatt opp. Kroppen holder og tar opp den mengden den trenger. Driker du for mye så blir det uansett bare til at du må løpe på dass hvert 5. minutt.... Stort værre enn det er det ikke. http://en.wikipedia.org/wiki/Water_overdose Drikker man for mye vann så dør man. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Du vert i alle fall feit ei lita stund! Eg fekk sånn bulemage ein gong eg skulle kappdrikke Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Joda, men det er vel kanskje å dra den litt langt, da jeg ville tro det har fint lite med saken å gjøre, da et normalt oppegående menneske ikke klarer dette, og det er vel heller dette det er snakk om... Med andre ord så er det ikke noe å være redd for å drikke for mye. Du dør av det aller meste om du får nok av det i deg uansett. Du vert i alle fall feit ei lita stund! Eg fekk sånn bulemage ein gong eg skulle kappdrikke Jeg kan jo også se feit ut om jeg presser ut magen, og/eller tar å blåser opp lungene mine. Endret 24. januar 2008 av andrull Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Ja du bli feit av det. Vann omdanner seg til fett, og før det gjør det er det så flytende at det bare fyker rundt hele kroppen og leger seg som fett Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) hehe, såklart. Burde jeg visst. Endret 24. januar 2008 av andrull Lenke til kommentar
MRN Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Første tanke var diabetes, men det trekker jeg tilbake like fort som jeg skrev det. Andre tanke var nyresvikt. Mamma har det, og hun må knaske i seg vanndrivende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå