Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan feste stativ til sub osv i bilen?

Anbefalte innlegg

Hei

Har kommet så langt på en russebil at vi snart skal sette inn anlegg. Vi tenkte å begge et stativ bakerst i bilen som skulle være omtrent halvparten av bilens høyde. Men vi lurer litt på hvordan vi skal feste det. Finnes det regler om det? Tenkte vi skulle bruke noen tykke planker til å lage skjelettet, og dekke med sponplater utenfor. Vil det bli problemer mtp russegodkjenning på biltilsynet? Jeg ser at på den ene siden av bilen er det to metallhull som stikker ut hvor man kan tre en bolt igjennom. Men det hjelper veldig lite om det kun er på en side. Og jeg fant ikke noe på andre siden.

Noen som vet hvordan vi burde gjøre dette?

Mvh

Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå aner jeg ikke hvordan bussen ser ut inni, eller hvordan du mente dette stativet skulle se ut, men du må nok sveise eller skru. Eventuelt begge deler. Sveis fast noen fester, også skrur du stativet fast i de.

Hva som blir godkjent har jeg ikke peiling på.

Lenke til kommentar

Skal naturligvis feste det godt;)

Det er snakk om en Ford Econoline 1989 modell. Jeg har ikke muligheten til å sjekke om det er noen hull i gulvet hvor vi kan skru fast plankene. Men er det noen som har kjennskap til en sånn bil? Det ligger teppe i bilen så må sjekke under teppet. Han bilen står hos er bortreist nå, så er litt vanskelig å planlegge:p

Men om noen som sagt har vært borti en sånn bil og kan svare på om det er hull helt bakerst i bilen så hadde det vært toppers:)

Lenke til kommentar
Skal naturligvis feste det godt;)

Det er snakk om en Ford Econoline 1989 modell. Jeg har ikke muligheten til å sjekke om det er noen hull i gulvet hvor vi kan skru fast plankene. Men er det noen som har kjennskap til en sånn bil? Det ligger teppe i bilen så må sjekke under teppet. Han bilen står hos er bortreist nå, så er litt vanskelig å planlegge:p

Men om noen som sagt har vært borti en sånn bil og kan svare på om det er hull helt bakerst i bilen så hadde det vært toppers:)

er bare å lage hull det:P

Sveis fast å selg bilen med anlegg videre eller bare bil med ferdige kasse:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...