Gå til innhold

Portrettbilder og intervju med Mona Grudt

Anbefalte innlegg

Hallo! Nå har det seg sånn at jeg er student på MK, og vi fikk oppgave om å lage et portrettintervju med bilder. Min stefar er onkelen til Mona Grudt, så jeg snakket med henne og hun var veldig positiv.

Kanskje dette er feil sted for å poste dette, men fant ikke noe annet sted og dere på akam er smarte folk som sikkert også har litt kunnskaper innen journalistikk.

Jeg har hatt en uke med portrettintervju og jeg skal intervjue en av Norges største kjendiser. Hun har sikkert mer erfaring og kunnskaper både innen foto og intervju enn jeg har. Så om dere har noen tips, forslag til hvilke spørsmål jeg kan stille, hvilken vinkling jeg skal ha og hvilke bilder jeg skal ta hadde det vert veldig fint.

Jeg har tenkt å lånt med meg SB-600 fra skolen, ett stativ og kanskje en paraply eller softbox for å montere på blitsen, blir dette for mye? Blir det litt for stivt? ^^

Jeg skal intervjue henne hos søsteren eller hos moren, så kanskje en familie vinkling eller noe i den dur hadde vert bra.

Saklige svar takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Familievinkling kunne ha vært noe. Jeg huska jeg passa sønnen hennes Oliver når han var liten :p

Men du må huske det er mange forskjellige intervjuer med Mona Grudt, som også har familievinkling. Prøv å finn et tema, noe du kanskje vil vite mer om, eller andre vil vite mer om.

Hun er jo redaktør av et blad (Ditt bryllup), så hun har vel en del erfaring med intervjuer/bilder.

Så kanskje du kan satse på å få et "mediapreg" over det hele, og stille henne litt faglige spørsmål rundt media? (Hun har jo vært programleder for frøken Norge siden 2000, er med i debatter på tv osv.)

Bare en tanke.