Stian89 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ville gjort noe ala dette. D1 5x5 3x5 3x5 2x5 2x5 D2 5x5 3x5 2x5 3x10-15 Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Bør muligens vurdere markløft og lårpress (stor muskel). Tips: Tren med store vekter, og reps 6-8, med ca. 3-5 set. Noen dager kan du sikkert også legge inn superset, eller variere øvelsene. Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2008 (endret) Ok. Skal jeg løfte så tungt jeg klarer på hver øvelse, eller med økning? Og hva er supersett? Endret 26. januar 2008 av -Eriksen Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Så tunge vekter at siste set er tungt. Superset er når du f.eks. trener biceps, og rett etter setet trener motstående muskel, altså triceps. Dette er ufattelig deilig, og skikkelig tungt! Eventuellt kan du velge ut 2 eller 3 øvelser for samme muskelgruppe, og deretter kjøre øvelsene rett etter hverandre (du må bruke lavere vekter på de siste øvelsene siden muskelen er sliten). Dette sliter muskelen helt ut, og bør ikke gjøres for ofte (krever mye restitusjon). Jeg er ikke ekspert, men tror dette er lurt å gjøre av og til. (ta alt med en klype salt) Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Ville ikke brydd meg om supersett akkurat nå, hvis jeg var deg. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 -Man kan ikke øke hele tiden, ting tar tid -Har du løftet tungt lenge og stagnerer, kan det være på tide med en uke eller to uten trening -Spis mer -Husk progresjon på vektene, løfter du samme antal kg, samme antall ganger med samme antall sett dag ut og dag inn gir du ikke kroppen din mye grunn til å gjøre seg selv sterkere Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 -Man kan ikke øke hele tiden, ting tar tid -Har du løftet tungt lenge og stagnerer, kan det være på tide med en uke eller to uten trening -Spis mer -Husk progresjon på vektene, løfter du samme antal kg, samme antall ganger med samme antall sett dag ut og dag inn gir du ikke kroppen din mye grunn til å gjøre seg selv sterkere Ok. Til mandagen nå har jeg hatt en uke fri og skal begynne på nytt. Fant ett 5x5 program på iform. Likte at står konkret hva jeg skal gjøre hele veien Og har nok av fritid til og kunne gjennføre dette også. Hva synes dere om det? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 (endret) Mange på iform som bruker 5x5, men hvis jeg ikke husker feil blir det oppfattet som rettet mer mot styrke enn mot massebygging, i motsetning til hva artikkelen sier.. o0 Har du sett på RYP? Også veldig populært, og det er et veldig effektivt og fint program Endret 26. januar 2008 av Kevlar Lenke til kommentar
DNA Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ville gjort noe ala dette. D1 5x5 3x5 3x5 2x5 2x5 D2 5x5 3x5 2x5 3x10-15 Er bedre å kjøre f.eks benk tungt og så benk lett (mange rep) neste gang du trener overkropp og det samme med de andre musklene. Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 Mange på iform som bruker 5x5, men hvis jeg ikke husker feil blir det oppfattet som rettet mer mot styrke enn mot massebygging, i motsetning til hva artikkelen sier.. o0 Har du sett på RYP? Også veldig populært, og det er et veldig effektivt og fint program Har sett på RYP ja, men ble ganske forvirret av det =/ Men kan jo prøve en gang til. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Ville gjort noe ala dette. D1 5x5 3x5 3x5 2x5 2x5 D2 5x5 3x5 2x5 3x10-15 Er bedre å kjøre f.eks benk tungt og så benk lett (mange rep) neste gang du trener overkropp og det samme med de andre musklene. Kan du utdype? Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 27. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Han mener vel dropsett? Endret 28. januar 2008 av -Eriksen Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Største feilen du kan gjøre er å trene hver dag. Tren annenhver, IKKE oftere. Når du trener og er ferdig skal du være sliten, SKIKKELIG sliten. På hviledagen bruker kroppen til å bygge opp musklene igjen. Dersom du trener veldig tungt mange dager rett etter hverandre kan du risikere at musklene blir mindre! Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 28. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2008 Største feilen du kan gjøre er å trene hver dag. Tren annenhver, IKKE oftere. Når du trener og er ferdig skal du være sliten, SKIKKELIG sliten. På hviledagen bruker kroppen til å bygge opp musklene igjen. Dersom du trener veldig tungt mange dager rett etter hverandre kan du risikere at musklene blir mindre! Akkurat det jeg har gjort =/ Har ett spørsmål om det 5x5 programmet. Det står at du skal øke med ca. 2,5 kg i uka, er det på hvert sett eller på det siste settet, også neste uke også det andre osv.? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Han mener vel dropsett? Nei, det tror jeg ikke. Jeg tolket det på denne måten. 1. tirsdag - overkropp Kjør med få reps. 2. lørdag - overkropp Kjør med mange reps. Gjenta i neste uke. Mulig jeg tar feil. Så nå har jeg spurt både her, og sendt DNA en PM hvor jeg spør om han kan utdype, fordi jeg er interesert i å høre om det. Jeg har ikke fått et pip tilbake. Så til deg @DNA. Neste gang du føler for å yttre noe, men ikke har tenkt/er i stand til å forklare hva du mener, men bare skape enda mer forvirring - ikke si det! Endret 28. januar 2008 av Stian89 Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 29. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2008 Ok, takker for alle svar! Men kan noen svare meg på disse spørsmålene om det 5x5 programmet? -Det står at jeg bør øke med 2.5 kilo i uka. skal jeg da øke 2.5 kilo på alle settene, eller øke på ett sett av gangen? -"Øker du vektene for fort, vil fremgangen stoppe raskt, og programmet vil være bortkastet. Hjelpeøvelsene på 10 reps kan du imidlertid kjøre til total utmattelse (failure) på hvert sett" Jeg tolket det som om jeg skal kjøre 10 reps. øvelsene så hardt jeg kan fra dag 1. Riktig? Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Han mener vel dropsett? Nei, det tror jeg ikke. Jeg tolket det på denne måten. 1. tirsdag - overkropp Kjør med få reps. 2. lørdag - overkropp Kjør med mange reps. Gjenta i neste uke. Mulig jeg tar feil. Så nå har jeg spurt både her, og sendt DNA en PM hvor jeg spør om han kan utdype, fordi jeg er interesert i å høre om det. Jeg har ikke fått et pip tilbake. Så til deg @DNA. Neste gang du føler for å yttre noe, men ikke har tenkt/er i stand til å forklare hva du mener, men bare skape enda mer forvirring - ikke si det! Tror han mener det du sa, bortsett fra at dagen med få reps kjører man store belastninger (altså oppimot max med +- 5 reps), mens med mange reps kjører man lettere vektere. Dette trener vel både styrke (masse) og utholdenhet? Lenke til kommentar
Amon Amarth Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 spiller du wow? isåfall kutt ned på raidingen... Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 spiller du wow? isåfall kutt ned på raidingen... Det er nok wow som gjør det, ikke kosthold, for mange øvelser eller feil utførelse av øvelsene... Jeg går for tiden på Madcow 5x5 og er fornøyd med det så langt og øker ganske greit. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Veldig nyttig bump, Amon Amarth ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå