Gå til innhold

førstegangsbruker på slr trenger starthjelp...


Anbefalte innlegg

Sitter her med mitt første speilreflekskamera og har noen problemer (nei bruksanvisningen ligger i esken fortsatt). Satset smått og gikk for ett D40 m nikon 18-135mm F3.5-5.6G IF-ED AF-S DX objektiv. Trodde dette kunne zoomes inn/ut som mitt gamle HP kompaktkamera. Men ser ut til at man kun kan zoome ved å vri manuelt på zoomringen. Er det sånn det er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her med mitt første speilreflekskamera og har noen problemer (nei bruksanvisningen ligger i esken fortsatt). Satset smått og gikk for ett D40 m nikon 18-135mm F3.5-5.6G IF-ED AF-S DX objektiv. Trodde dette kunne zoomes inn/ut som mitt gamle HP kompaktkamera. Men ser ut til at man kun kan zoome ved å vri manuelt på zoomringen. Er det sånn det er?

 

Ja. ;)

Lenke til kommentar
kjipern da. blir mye justering. tok et par knivskarpe bilder,men også et par som er av dårligere bildekvalitet enn engangskameraer. mulig det er en treningssak

 

....pluss at med et dSLR får du mye bedre resultat ved riktig etterbehandling. Uten etterbehandling kan nok bilder fra et kompakt tilsynelatende se bedre ut.

Lenke til kommentar

takk for hjelp. trodde det kanskje var noe galt med kamera eller en knapp jeg ikke så,men skjønner det er sånn på alle. har ikke lagt merke til at folk med speilrefleks har zooma selv.

får sette meg ned å lese teori både fra bruksanvisning og godeste magnar fjørtoft mens jeg prøver å feiler. funker det ikke så er det jo altids plass på finn.no

Lenke til kommentar

Grunen til at du må zoome manuellt på speilrefleks er rett og slett at det er mye, mye mer nøyaktig.. for ikke å snakke om sannsynligvis raskere.

 

Direkte, "analog" kontroll over zoomringen gir deg 10x mer kontroll enn å stole på en + og en - knapp som bare zoomer i definerte intervaller for hver trykk...

 

 

edit: gud så mye feil i dag da...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...