Gå til innhold

kan dere se over?

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal lage en pc selv og har funnet i en del saker. Jeg har:

CPU

HD

hovedkort

høytalere

kabinettvifte

kabinett

mus

minne

skjerm

tastatur

skjermkort

cd-spiller

cd-spilleren er hvit fordi den jeg skulle ha var utsolgt hehe. denne blir midlertidig da :p

men jeg lurte på om det er med strømforsyning, og hva slags strømkabler jeg skal kjøpe. og hvis d er noe mer som mangler vær så snill å si fra hehe. min 1. bygge-selv-pc :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU

HD

hovedkort

høytalere

kabinettvifte

kabinett

mus

minne

skjerm

tastatur

skjermkort

cd-spiller

cd-spilleren er hvit fordi den jeg skulle ha var utsolgt hehe. denne blir midlertidig da :p

men jeg lurte på om det er med strømforsyning, og hva slags strømkabler jeg skal kjøpe. og hvis d er noe mer som mangler vær så snill å si fra hehe. min 1. bygge-selv-pc  :woot:

Vifte til kabinett er piss..coolermaster har tendes til og bråke som faen.

dessuten så er den på 26 db.

Hadde en coolermaster til prossesor..og etter en stund så bråket den.

Anbefaler papst isteden.

http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp

Harddisken virket noe smule dårlig...

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM, Special Edition 8MB cache

bedre..finnes også i 80GB.

Husk at minne du valgte der...er PC400... Hovedkortet der du valgte støtter PC333.

Vil si du må velge PC2100/PC2700.

Ellers så virker resten OKEY.

Lenke til kommentar

CPU

HD

hovedkort

høytalere

kabinettvifte

kabinett

mus

minne

skjerm

tastatur

skjermkort

cd-spiller

men jeg lurte på om det er med strømforsyning, og hva slags strømkabler jeg skal kjøpe. og hvis d er noe mer som mangler vær så snill å si fra hehe. min 1. bygge-selv-pc  :woot:

Alltids gøy å ha en DVD-Spiller isteden for en CD-Spiller.

ATi har bedre skjermkort, har selv et Radeon 9700 Pro til bestilling fra MPX"]www.mpx.no]MPX håper det kommer før mars hvertfall :roll:

Minumum RAM bør vere 512.

Skaff en større HD, sliter med plassen på min 40GB, vedder på at det ligger mer enn 20GB på CD'er. En 120GB er vel ikke altfor dyre, eventuelt en 80GB.

Ellers ser det vel ut som et bra oppsett :)

Lenke til kommentar

bytta ut RAMen med denne jeg da. som jeg vet holder 60GB med HD space fint for mitt bruk hehe. skjermkortet bør oxo holde, 4 ganger bedre enn driten jeg har nå uansett så hehe.

Vifte til kabinett er piss..coolermaster har tendes til og bråke som skitt.  

dessuten så er den på 26 db.  

Hadde en coolermaster til prossesor..og etter en stund så bråket den

kan noen gi meg en bra kabinettvifte hos komplett da? tenkte kjøpe alt hos dem i en pakke hvis det er mulig. litt bråk fra vifta gjør meg ikke så mye, men for mye støy er jo irriterende da. uansett, når du sier den er på 26 db, betyr det at den ikke kan brukes eller noe sånt? jeg har ikke særlig peiling på dette hehe :p
Lenke til kommentar
Husk at minne du valgte der...er PC400... Hovedkortet der du valgte støtter PC333.

Vil si du må velge PC2100/PC2700

PC400 betyr bare at minnet klarer opptil den hastigheten, så det skal ikke være noe problem. Faktisk veldig lurt med PC400 hvis man skal overklokke. Da er det i hvert fall ikke minnet som setter begrensningene..

Lenke til kommentar

Vil si du må velge PC2100/PC2700.

Ellers så virker resten OKEY.

PC400 er det beste valget han gjorde, du må tenke lenger. Kjøper du pc2100 eller pc2700 nå og så bytter han hovedkort som støtter DDR400 så må han kjøpe nye ram brikker igjen. Og det nye brikke settene fra intel er på vei?

Både Springdale og Canterwood rettes mot de nye Pentium 4 prosessorene med 800 MHz "Front-Side-Bus", som i første omgang vil være å finne fra 2,66- til 3,2 GHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...