HardRocxC24 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei Ser i mange diskusjoner ang samsungskjermer at dere sier skjermer med s-panel er bra. men de med TN-panel er dårlige. med s-panel mener dere SPVA-panel? i følge samsung sin hjemmside koster er 22" skjerm med SPVA-panel -+10.000kr jeg lurer da på hva er det dere mener? hender det at de slenger inn et annet panel bare sånn læll? er meget forvirret. vurderer samsung skjerm 226CW eller BW. hva er forskjellen? noen på dette forumet kom med en kommentar om at CW garantert hadde S-panel. men hva er S-panel da? det samme som SPVA-panel eller er det noe annet? på samsung sin Hjemmeside står det at begge disse skjermene har TN-panel. forvirret skjem kjøper. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) S-panel er hvem som har laget selve bildepanelet. s=samsung A=AOC tror jeg C=Chimei. Alle er TN CW har wide-gamut, om du ikke vet hva det er kommer du aldri til å bruke det, men mange sier at denne skjermen sliter med input-lag, så ville heller gått for BW. Flere jeg har sett mener at LG L226wtq er bedre. Jeg har sammenlignet LG L226wtq og ASUS VW222u ved siden av hverandre, og de er helt like i bildekvaliteten. Så om lg er bedre (det vet jeg ikke, men flere sier det) så er også ASUS VW222U bedre, og da vil nok det være et bedre kjøp. (I hvert fall for meg som synes at BW er utrolig stygg) Asusen har også innebygde høyttalere. EDIT: S-pva paneler er bedre enn TN, spesielt i forhold til innsynsvinkel, ellers så er det ikke så mye som skiller panelene lenger. Hos PVA er svart svartere enn hos TN og de har også bedre farger. Endret 24. januar 2008 av Flimzes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå