Thiazi Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Etter en stund med med ATI Powercolor 1950 kortet mitt bestemte jeg meg for å prøve å bedre luftutstrømningen fra dette kortet. Det jeg har gjort er å klippe/pusse vekk noe av gitteret bak på kortet slik at ventilasjons-sjakten ut fra vifta er fri for noe hindring. Det jeg gjorde sist var å fjerne veggen mellom de øverste slott hullene på kabinettet. Denne sperrer nemlig litt av luftflyten fra kortet så det var frem med verktøy og få moddet litt igjen. Her ser du bak veggen på kabinettet mit, et Aopen fra forige årtusen. Før Modden. Verktøy: Avbiter, pussekloss (ikke veldig nødvendig)og 150 pussepapir. Delt veggen på midten og bøyde delene til varmfriksjonen gjorde jobben. Ganske mykt metall så det trengs å bøyes 5 ganger ca. før det faller av. Fukt ett papirstykke eller fille med rødsprit etc. (brukte vann jeg, men ikke anbefalt. Trenger bare klippe på midten der viftekanalen er. NB! brukte flatfil i tillegg til pussepapir. Skrudde av grillen og satt den i skrustikka. Ferdigmontert! Slik ser PC-en min ut innvendig skrivende stund ... De røde ledningene er til voltstyring til Chipset og CPU. Har fått kabel utstyr fra Microplex.no i dag så skal få litt mer orden etterhvert. (Chipset blir ca. 60C load@ 1,75V) Det ..lvetes HP Photosmart R837 kameraet hengte seg nå så et windows preview fra Alpha Cool's AlphaLCD program for nøye seg fra Alpha Cool LCD. Fint hvis noen kan hjelpe ang. kameraet, det henger seg stadig vekk. *Edit Legger ved noen bilder av Alpha Cool LCD. Meget fornøyd med den, stor hjelp ved oc bl.a. Voltmodden på Asus A8N5X Endret 24. januar 2008 av Veggedyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå