Beatnik Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 (endret) Robin Hood som begynte på NRK3 sist tirsdag, var tamme saker til å være lagd av BBC. Robin selv virket nesten like halvtomsete som følgesvennen Much, og Lady Marian var bare kjedelig. Da var det noe annet med Robin of Sherwood fra 1980-årene, som man nå kan glede seg over på DVD. Riktignok var det enkelte episoder med overdrevent overnaturlige fenomener, men alt i alt meget underholdende og skuespillere med utstråling, i motsetning til den kjedelige gjengen som er blitt rasket sammen til å spille i BBC-serien. Så langt er det kun Guy of Gisbourne som virker en smule spennende og troverdig. Får vel likevel ta en titt på episode 2 kommende tirsdag før jeg helt avfeier denne Robin Hood'en. Endret 25. januar 2008 av Beatnik Lenke til kommentar
brd Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 En serie som jeg anbefaler på det sterkeste. Har nå sett S01 og S02 og ble helt trollbundet Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2008 Andre episode virket noe mer lovende enn den første, så da blir det vel til at jeg begynner å titte på den på tirsdagskveldene, iallfall en stund til. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Dårlig serie i mine øyne! Lite troverdige karakterer, blir for mye "good vs bad" hvor de snille alltid vinner, noe som igjen gjør at alle episodene blir ekstremt forutsigbare. Blir for eks en person fanget av sheriffen så vet man at han blir reddet på slutten av episoden. Det siste punktet er forsåvidt greit nok, men når noen blir fanget i nesten hver episode blir det fort ensformig. De "slemme" blir fremstilst som usannsynlige dumme med en IQ på rundt 42, noe som igjen gjør at de lar fangerom, skattekammer o.l stå ubevoktet/null patrulje. Serien hadde noen høydepunkt hvor jeg drog på smilebåndet da.. Banal underholdning som kanskje gleder yngre seere. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 toeblasts beskrivelse av Robin Hood-serien kan brukes på brorparten av alle TV-serier. Ellers enig med trådstarter i at Robin of Sherwood var mer spennende. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 toeblasts beskrivelse av Robin Hood-serien kan brukes på brorparten av alle TV-serier. Ellers enig med trådstarter i at Robin of Sherwood var mer spennende. Vi kan ta en titt på store serier som har gått på tv siste årene og se om min beskrivelse av Robin Hood vil passe på noen av dem. Lost? Heroes? 24? Prison Break? Battlestar Galactica? The Wire? The Tudors? Sopranos? Har noen av disse seriene forutsigbare episoder med bad guys som ikke vet bak frem på en pistol? Nei! Min beskrivelse passer til serier som Stargate, Robin Hood(obv) etterforskningserier som CSI hvor de fanger bad guy i 99% av episodene og kanskje Pokemon hvor Ash banker "team rocket" i hver episode. Pokemon og CSI er vel ikke akkurat brorparten av tv seriene som går her i Norge. Gode spennings serier er ikke forutsigbare fordi de har en sammenhengende handling hvor hver episode ofte avslutter med en cliffhanger. Robin Hood feiler her og kjører "Stargate style" med ny historie for hver episode. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Nå tror jeg at det finnes atskillig flere enn to-tre serier i Norge som kjører med avsluttede episoder. F.eks. den suverent mest populære serien i Norge, Heartbeat, er meget forutsigbar og har avsluttede episoder. Det samme gjelder Columbo, som går i reprise for tiden. Da jeg skrev at din beskrivelse passer til brorparten av alle TV-serier, mente jeg alle TV-serier og ikke bare "store serier" eller "spenningsserier", som du begrenser det til i ditt svar. For øvrig var det ikke ment som kritikk fra min side, jeg bare syntes det var en god og dekkende beskrivelse som kunne brukes om mange flere serier enn bare Robin Hood. Lenke til kommentar
Mr-TP Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 (endret) Utrolig dårlig serire i mine øyne.. Virka som en ok sereie men etter 5-6 ep. gav jeg opp, dårlige skuespiller prestasjoner samt en tynn story funker ikke i lengden. NRK 3 har blitt ganske flinke med å ta inn gode serier som The wire og Heroes osv. men her har de bomma maks. Skaff deg heller noen serier ifra HBO, da vet du at du får kvalitet serier. Endret 8. februar 2008 av Mr-TP Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Etter at jeg i dag så litt av The New Adventures of Robin Hood på Viasat 4, forekommer Robin Hood-serien på NRK 3 (nå i reprise) meg å være nærmest genial i sammenlikning. Enda så middelmådig den er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå