Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan finner man ut hvem som hoster en hjemmeside? Jeg har redesignet en 3-4 år gammel side, og kunden har ikke peiling hvem som har lagd siden eller hvem som hoster den. Er det mulig for en annen webhost og "ta over" domenet uten at vi har passord osv?

Lenke til kommentar

Filene bryr jeg meg ikke så mye om, siden det er et helt nytt design og innhold som skal være på sidene. Jeg er bare interessert i DNS til det domenet. Altså jeg vil beholde domenet. Kan andre webhotell bare ta over et domene uten at det eksisterende DNS-et er blitt sagt opp?

Lenke til kommentar
Kan andre webhotell bare ta over et domene uten at det eksisterende DNS-et er blitt sagt opp?

Det er veldig enkelt: Hvor domenet peker må endres hos eier eller den som leier domenet. En avtale er en avtale. Er avtalen gått ut, er det fritt frem.

Be kunden finne ut hvor og av hvem domenet er registrert, ellers er det en glemmesak.

Hvordan hadde du egentlig tenkt å ta over? :dontgetit:

Lenke til kommentar

lurer på om det fins ett javascript som gjør at når man klikker på en link eller button så starter den en gif fil som kunnen vises engang på nytt. altså som bare spilles engang, ikke looper i evigheter. blir nesten som reload page men liksom :p

Lenke til kommentar
Kan andre webhotell bare ta over et domene uten at det eksisterende DNS-et er blitt sagt opp?

Det er veldig enkelt: Hvor domenet peker må endres hos eier eller den som leier domenet. En avtale er en avtale. Er avtalen gått ut, er det fritt frem.

Be kunden finne ut hvor og av hvem domenet er registrert, ellers er det en glemmesak.

Normalt ville jo man snakket med de som allerede satt med det DNS til å peke det en annen plass, men siden kunden ikke vet hvem som hoster domenet nå, er det jo litt vanskelig å vite hvem man skal spørre for å få gjort dette.

Lenke til kommentar
Arve & Nytrøa

Ok, skal se mer på Coppermine :) Takk.

Nytrøa: jeg har jo prata med deg, jo! Såvidt. På Tynset, rett før sommerferien. Jeg var nok litt brisen. Kjenner deg igjen fra bildet i profilen. :) Jeje. Synes det var litt arti.

Lenke til kommentar

Normalt ville jo man snakket med de som allerede satt med det DNS til å peke det en annen plass, men siden kunden ikke vet hvem som hoster domenet nå, er det jo litt vanskelig å vite hvem man skal spørre for å få gjort dette.

Kjører du en WHOIS på domenet får du jo vite hvem det er, hvis du ikke finner ut av det så kan du sende meg en PM med navnet, så kan jeg sjekke det.

Lenke til kommentar
Nytrøa: jeg har jo prata med deg, jo! Såvidt. På Tynset, rett før sommerferien. Jeg var nok litt brisen. Kjenner deg igjen fra bildet i profilen. smile2.gif Jeje. Synes det var litt arti.

Hehe, ja. Var en artig kveld det, selv om det var slitsomt å stå opp etter 1 1/2 times søvn for å gå 20 minutter for å rekke et tog. Men, men, var verdt det. System of a down er fett live.

:blush: Ok, veldig off topic.

Endret av Nytrøa
Lenke til kommentar
Kjører du en WHOIS på domenet får du jo vite hvem det er, hvis du ikke finner ut av det så kan du sende meg en PM med navnet, så kan jeg sjekke det.

Jeg fant ut av det selv. Det webhotellet jeg kontaktet for å få overført domenet dit var de som allerede hostet siden :innocent: så alt gikk i orden.

Edit:

Har et spørsmål om styling av form. Hvordan lager jeg samme effekten som online.no har på sine input felt? Altså den hoveren. Jeg får til hover, men den står ikke når man tar musen vekk og skriver inne i input feltet, slik det gjør hos online. Er det gjort med javascript eller noe sånnt?

Edit2: :focus var det jeg var ute etter ja.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Holder på å lage en side i XHTML 1.1, men da får jeg ikke validert koden hvis jeg legger inn aj-fork.

Hva er problemet?

Manglende info er nok det største problemet. For oss, altså.

Link? Hva mener du med "får ikke validert"? Er det validatoren som ikke vil gjøre jobben, eller får du non-valid?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...