Arve Systad Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Eg må bli litt OT igjen her, men dette er mitt innlegg nummer 8000 Endret 26. juli 2005 av Arve Systad Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Er alltid litt usikker på om det er gratulerer eller kondolerer. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Eg må bli litt OT igjen her, men dette er mitt innlegg nummer 8000 So? Du har fremdeles ikke over 2000 poster i cafèen.. Enhver med respekt for seg selv, har over 30% av totalpostene sine i cafèen.. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hvordan finner man ut hvem som hoster en hjemmeside? Jeg har redesignet en 3-4 år gammel side, og kunden har ikke peiling hvem som har lagd siden eller hvem som hoster den. Er det mulig for en annen webhost og "ta over" domenet uten at vi har passord osv? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 like greit å bare ta alle filene og legge dem et annet sted og overføre domene? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Filene bryr jeg meg ikke så mye om, siden det er et helt nytt design og innhold som skal være på sidene. Jeg er bare interessert i DNS til det domenet. Altså jeg vil beholde domenet. Kan andre webhotell bare ta over et domene uten at det eksisterende DNS-et er blitt sagt opp? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hvordan finner man ut hvem som hoster en hjemmeside? Jeg har redesignet en 3-4 år gammel side, og kunden har ikke peiling hvem som har lagd siden eller hvem som hoster den. Er det mulig for en annen webhost og "ta over" domenet uten at vi har passord osv? WHOIS? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kan andre webhotell bare ta over et domene uten at det eksisterende DNS-et er blitt sagt opp? Det er veldig enkelt: Hvor domenet peker må endres hos eier eller den som leier domenet. En avtale er en avtale. Er avtalen gått ut, er det fritt frem. Be kunden finne ut hvor og av hvem domenet er registrert, ellers er det en glemmesak. Hvordan hadde du egentlig tenkt å ta over? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 lurer på om det fins ett javascript som gjør at når man klikker på en link eller button så starter den en gif fil som kunnen vises engang på nytt. altså som bare spilles engang, ikke looper i evigheter. blir nesten som reload page men liksom Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kan andre webhotell bare ta over et domene uten at det eksisterende DNS-et er blitt sagt opp? Det er veldig enkelt: Hvor domenet peker må endres hos eier eller den som leier domenet. En avtale er en avtale. Er avtalen gått ut, er det fritt frem. Be kunden finne ut hvor og av hvem domenet er registrert, ellers er det en glemmesak. Hvordan hadde du egentlig tenkt å ta over? Normalt ville jo man snakket med de som allerede satt med det DNS til å peke det en annen plass, men siden kunden ikke vet hvem som hoster domenet nå, er det jo litt vanskelig å vite hvem man skal spørre for å få gjort dette. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Arve & Nytrøa Ok, skal se mer på Coppermine Takk. Nytrøa: jeg har jo prata med deg, jo! Såvidt. På Tynset, rett før sommerferien. Jeg var nok litt brisen. Kjenner deg igjen fra bildet i profilen. Jeje. Synes det var litt arti. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kan andre webhotell bare ta over et domene uten at det eksisterende DNS-et er blitt sagt opp? Det er veldig enkelt: Hvor domenet peker må endres hos eier eller den som leier domenet. En avtale er en avtale. Er avtalen gått ut, er det fritt frem. Be kunden finne ut hvor og av hvem domenet er registrert, ellers er det en glemmesak. Hvordan hadde du egentlig tenkt å ta over? Normalt ville jo man snakket med de som allerede satt med det DNS til å peke det en annen plass, men siden kunden ikke vet hvem som hoster domenet nå, er det jo litt vanskelig å vite hvem man skal spørre for å få gjort dette. Kjører du en WHOIS på domenet får du jo vite hvem det er, hvis du ikke finner ut av det så kan du sende meg en PM med navnet, så kan jeg sjekke det. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Nytrøa: jeg har jo prata med deg, jo! Såvidt. På Tynset, rett før sommerferien. Jeg var nok litt brisen. Kjenner deg igjen fra bildet i profilen. smile2.gif Jeje. Synes det var litt arti. Hehe, ja. Var en artig kveld det, selv om det var slitsomt å stå opp etter 1 1/2 times søvn for å gå 20 minutter for å rekke et tog. Men, men, var verdt det. System of a down er fett live. Ok, veldig off topic. Endret 26. juli 2005 av Nytrøa Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hehe, dere skulle på Norwegian Wood, dere ja. Dere får ha lykke til på Storås iallfall, da! Skulle ønske jeg var der. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Takk, takk. Storås blir kjempebra. Storåsfestivalen <--- Pen side, selv om den bare finnes i flashversjon, og ikke html. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Storåsfestivalen <--- Pen side, selv om den bare finnes i flashversjon, og ikke html. Digger logoen med huldrene iallfall! Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Kjører du en WHOIS på domenet får du jo vite hvem det er, hvis du ikke finner ut av det så kan du sende meg en PM med navnet, så kan jeg sjekke det. Jeg fant ut av det selv. Det webhotellet jeg kontaktet for å få overført domenet dit var de som allerede hostet siden så alt gikk i orden. Edit: Har et spørsmål om styling av form. Hvordan lager jeg samme effekten som online.no har på sine input felt? Altså den hoveren. Jeg får til hover, men den står ikke når man tar musen vekk og skriver inne i input feltet, slik det gjør hos online. Er det gjort med javascript eller noe sånnt? Edit2: :focus var det jeg var ute etter ja. Endret 27. juli 2005 av Garreth Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Holder på å lage en side i XHTML 1.1, men da får jeg ikke validert koden hvis jeg legger inn aj-fork. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Holder på å lage en side i XHTML 1.1, men da får jeg ikke validert koden hvis jeg legger inn aj-fork. Hva er problemet? Manglende info er nok det største problemet. For oss, altså. Link? Hva mener du med "får ikke validert"? Er det validatoren som ikke vil gjøre jobben, eller får du non-valid? Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Den har sikkert validert før Aj-fork, gjetter jeg. Da må du nesten gi oss output fra validator. Bruker ikke AJ-fork XHTML1.1 valid kode, er det gitt. Du kan jo seff gå inn i php-filene og gjøre den valid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå