Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

(hekk hekk hekk, operadissing)

OL-standard.

Nå må du komme på at det er mye mer behagelig å sitte i rullestol, spesielt når den har motor, og spesielt når man har vett nok til å kjøre _rundt_. Man kommer fram med hvilepuls, uten strekkskader og mye raskere. :)

 

EDIT:

Hm, jeg skriver kanskje litt uklart nå så sent på kvelden. Jeg tok meg iallfall friheten til å feste på motor på denne "rullestolen" som Marvil ga uttrykk for at Opera var.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke på noen måte klare å komme frem raskere pga 2 faktorer:

1. Akselrasjonen på en rullestol kvalifiserer ikke til å slå menneskekroppen. Dersom nå noen skulle komme med den gode idèen med å trimme den og slikt, så vil jeg som Biltilsynet-representant, påpeke at den da ikke kvalifiserer som rullestol pga effekten lenger. Tollvesenet vil da også komme inn i bildet pga engangsavgift, årsavgift påløper, samt at du må betale 550,- for å prøve å få den registrert som en ellerannen kjøretøygruppe. Utifra omstendighetene vil jeg da tippe en type 2-hjulingklasse, noe ala moped dersom effekten går under 49ccm, samt andre detaljer. Og da blir det et registert kjøretøy, noe som iflg OL-regelverket ikke er tillatt i 110-meter hekk. Om noen mener annet, vis meg den loven som tillater det.

 

2. Pga av at du må inn igjen i løypa mellom hver hekk, så vil sentrifugalkraften, tyngdrekraften og down-force spille inn slik at man ikke kan oppnå ønsket toppfart over lengre tid.

 

Av disse grunner, kan vi vel trygt si at dine argumenter ble punktert som en 13" drill mot en badeball.

 

MrBerg: Firefox hadde enten kjørt under, eller så fort gjennom dem (uten å bryte noe regelverk pga effekt, men naturlig fart) at hekkene ikker merket det.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Marvil: Angåande trimming, motor osv. så er det andre regler i konkurranse på bane enn på vanlig vei. En rullestol har ikkje noke på vanlig vei å gjøre heller, og om Opera-rullestolen var en realitet hadde den hatt integrert jetpack og flydd over. Værre for Firefox-rullestolen som hadde måka igjennom alt sammen. Klart seg ganske bra den og, men litt kutt og småsår når den var framme.

 

Verst var det likevel for IE-rullestolen som stod foran første hekk og aldri forstod heilt korleis den skulle komme seg under.

 

Men en liten ting;

Ignorer Marvil si Opera-dissing. Han gjør det kun for å skape evige diskusjoner.

 

Uansett så liker eg OT-trenden her igjen :D

Lenke til kommentar

Operarullestolen hadde hatt nok funksjoner til å tilfredsstille eventuelle innpåslitne biltilsyn, OL-komitéer og politibetjenter blant annet ved hjelp av sin innebygde kaffetrakter. Den ville også ha hatt en lynkjapp innebygget advokat, som hadde hjulpet rullestolføreren ut av den mest uhyggelige rettstvist. :)

 

Angående akselerasjon og det med å svinge ut og inn av løypa, ville Opera selvsagt ha svært brede dekk for å kunne takle de brå svingene. For å hindre skade på føreren, og samtidig sikre hans fulle komfort, ville rullestolen også være utstyrt med den samme typen teknologi man finner i bil-kopp-holdere fra Biltema, slik som min far har.

Lenke til kommentar
Hehe, du fantaserer vel om jenta i bunkeren du :p

En helt forståelig fantasi :love:

 

Grattis med dagen PT

 

Angående Firefox-rullestol ville man måtte skaffe seg en hau med ekstradeler for å få den til å gå frem i det heletatt!

Mens Opera sin ville hatt sponsorer(i form av en liten logo) som gjorde den til et øyeblikkelig dødlig våpen!

 

Operastolen ville vært fremme uten å prøve før firefoxstolen hadde blitt klar for kamp :D

Lenke til kommentar

@Parve:

I OL er det regler, samt at en bil bør være godkjent for racing, med svarte skilter. Da skal det også føres inn i vognkortet at bilen er godkjent til dette formålet. Lykke til.

 

Bedre å komme først og skadet, enn å komme sist og hel.

 

@Mikka:

Jeg drikker ikke kaffe. Dessuten ville enhver advokat med respekt for seg selv sett at det var et tapsprosjekt hele greia, og dermed stille og rolig forlatt åstedet. Men, hva kan man forvente når det er Opera som står bak..?

 

Om du skulle hatt så brede dekk, hadde ikke du kunnet passere mellom hekkene, og dermed hatt et annet problem. I tillegg står det i reglementet at man ikke kan overskride sin egen løpe/kjørebane, og dermed begrenser både bredde og sikk-sakk-kjøring seg.

 

Denne gangen kan du se for deg en gaffeltruck mot en såpeboble.

Lenke til kommentar

@Marve

Om du ikke drikker kaffe, har vi også te. Og øl. Og damer.

Enhver advokat med respekt for seg selv har vett til å jobbe for den som har mest penger, uansett navn, handling og hensikt. Og den som har mest penger, er iallfall ikke Firefox!

 

Angående brede dekk, så ville dekkene selvsagt være laget av et usynlig materiale, slik at dommere og besserwissere ikke kunne klage over at farkosten er for bred. Dekkene blir byttet ut under kontrollen, og byttet tilbake igjen rett før start. Dette skjer automatisk, og er en av de mange funksjonene. Svingradiusen er tatt hensyn til ved samme praksis som utføres i Pimp My Ride, man lager større hull.

Lenke til kommentar

@Marve

Om du ikke drikker kaffe, har vi også te. Og øl. Og damer.

Enhver advokat med respekt for seg selv har vett til å jobbe for den som har mest penger, uansett navn, handling og hensikt. Og den som har mest penger, er iallfall ikke Firefox!

 

Nettopp derfor vil hverken Firefox eller Opera vinne kappløpet, selv om IE vil snegle seg over mållinjen feil vei og over 28 dager senere på feil måte. IE vil stå klar ved mållinjen med en advokatstab som er større enn utviklerstaben og rundargumentere begge konkurrentene, uansett hva målfoto viser. :)

 

Angående brede dekk, så ville dekkene selvsagt være laget av et usynlig materiale, slik at dommere og besserwissere ikke kunne klage over at farkosten er for bred. Dekkene blir byttet ut under kontrollen, og byttet tilbake igjen rett før start. Dette skjer automatisk, og er en av de mange funksjonene. Svingradiusen er tatt hensyn til ved samme praksis som utføres i Pimp My Ride, man lager større hull.

 

Luftmotstanden vil føre til at den brenner opp allerede etter første hekk, i motsetning til Firefox, som er laget for slike ekstreme hastigheter. Greit nok at den tar fyr (derav navnet :) ), men den har en brannhemmer som heter XUL. :)

Lenke til kommentar

Syns det var kult jeg...litt rotete ja, men selve utseende var bedre enn før :)

Men er liksom ganske mange store sider som jeg syns er like rotete, msn sidene blant annet, dem er jo brukt av mye folk..men hovedgreia demmes er i fokus da, søk på programmer :)

 

300 feil er jo ingen ting :p

 

fatter ikke åssen dem klarer det as..er jo ikke så forbanna mye på forsiden..hehe

Endret av resol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...