Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

to ting jeg lurer på med Photoshop;

1. Går det ann å tegne med transparent? (altså som en brush)

2. Går det ann å stoppe freehand selection tegninga? (lasso)(altså hvis jeg zoomer inn også vil tegne rundt veldig nøye, så må jeg flytte på bildet eks dra det oppover, hvordan få forsette og tegne rundt der man var? holde inne en knapp kanskje?)

Lenke til kommentar
to ting jeg lurer på med Photoshop;

1. Går det ann å tegne med transparent? (altså som en brush)

2. Går det ann å stoppe freehand selection tegninga? (lasso)(altså hvis jeg zoomer inn også vil tegne rundt veldig nøye, så må jeg flytte på bildet eks dra det oppover, hvordan få forsette og tegne rundt der man var? holde inne en knapp kanskje?)

1. Går fint å tegne med transparent ja. Er egentlig to måter du kan gjøre det på. Sette ned opacityen på brushen. (Oppe der du velger hvilken brush størrelse og fasong du vil ha) Eller du kan tegne som vanlig og sette ned opacityen på selve laget(layer) du har tegnet på.

 

Hvis du ikke har brukt photoshop før bør du bruke lag(layers) til forskjellige elementer du lager. Da får du mer frihet og kan justere lagene etterhvert. Ekstra bra er det med "adjustment layers" der du kan kan gjøre det meste du kan gjøre inne på "Image->adjust". Da slipper du å ødelegge orginal bildet du jobber med. (Hvis du da jobber med et bilde og ikke bare tegner) Hvis du etter du har gjort 48583040532 endringer med bildet finner ut at du aldri skulle ha gjort den farge endringen i begynnelsen, kan du bare ta vekk dette layeret som gjør det.

 

2. Bare hold inne space så får du opp en hånd du kan dra deg rundt i bildet med, slipp den og du kommer tilbake til det verktøyet du holdt på med.

 

Edit: Skrive feil

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Lurer litt på om jeg skal bytte ut nåværende designalized.com, syns det er litt for minimalistisk. Men før jeg begynner å tenke på å lage noe nytt. Så lurte jeg på om jeg kanskje kan bruke noen av mine "dev"-designs, som bare ligger der.

 

mørk

dev1

dev3

dev4

dev6

 

Så har jeg også to designs i porteføljen som jeg kunne brukt, siden de ikke brukes til noe anent enn å være for show:

 

Brun-oransj

Blå-grønn

Lenke til kommentar

få på en kul header som passer inn og noe hvit som strimler seg nedover på ene siden av det svarte (som om det vokser seg ned eller noe) så hadde det blitt stilig :p

 

 

editeller jeg ville prøvd også tatt den gradient effekten du har som bakgrunn til å være like mørk som selve ramme kanskje sånn de første 200px også tatt en slags bygnings by sak helt ut i kantene.

 

hahaha. 2min tegning

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Domo: syns 1 og 3 var de eneste som kunne bli noe. det andre var..eh ikke mye pent, ihvertfall ikke den siste...den mørke greia så ikke veldig fancy ut og den limegrønne var ikke veldig herlig mot øya, nå kan det tenkes man kan roe det ned med litt skrift, meny og en header, men tviler på at man får roa det ned såpass at det blir digg å lese...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...