Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Korleis fungerer XHTML på mobiltelefonane dykkar?

På min Sony Ericsson T630 får eg berre denne feilmeldinga kvar gang eg prøver å åpne ei side med ein XHTML-DOCTYPE: "Your client is not allowed to access the requested object."

 

Skreiv litt om det på sida mi, sidan eg syns det er litt rart at sider med ein HTML 4.01 DOCTYPE fungerer smertefritt, mens sider sendt som text/html og med ein XHTML DOCTYPE fungerer ikkje i det heile tatt. Nettlesarane i mobiltelefonar burde eigentleg søke etter MIME-typer, i staden for etter DOCTYPE.

 

Korriger meg om eg tek feil, men dei "store gutta" som støtter XHTML - bruker ikkje dei universal tilgjengelegheit som eitt av dei store hovudpunkta sine når dei skal snakke for «HTML vs XHTML»-diskusjonen?

I såfall må dei gjere litt meir bakgrunnsarbeid, for eg har funne ut det stikk motsatte.

Lenke til kommentar
Semantically Speaking <- Litt interessant diskusjon på gang her, kunne eg fått nokre av dykkar synspunkt, slik at vi får enda denne diskusjonen? :)

ikke at jeg tør å hoppe inn i slike avanserte diskusjoner, men hvor er kommentarene?

Hehe, beklager det, dreiv å la til automatisk stenging av kommentarar etter ei viss tidsperiode, så la eg det til på feil element. :blush:

 

Men no skal det fungere. :)

Lenke til kommentar
Semantically Speaking <- Litt interessant diskusjon på gang her, kunne eg fått nokre av dykkar synspunkt, slik at vi får enda denne diskusjonen? :)

Kommenterte der nå, enig med deg i den saken. Men preview-feltet ditt hang ikke alltid like godt med. ;) Ser også at du ikke har stylet CITE-elementet, som jeg brukte for å sitere Arve i kommentaren, så den ble ganske uoversiktelig nå.

Lenke til kommentar

Hvorfor skriver du nynorsk, Henrik? :confused:

------------------------

*hilse til alle kjente med det samme jeg er innom*

 

Hei Jibba, Marvil, Mikka, Arveh (:D), Kim, orsus, Jørgen(x2), N*, Magnus (er sat her enda?), Simon, HalTan, Marius, enzo og alle andre som jeg sikkert glemte.

------------------------

Prøvde meg på å kode sammen en side jeg laget ganske kjappt for noen i går, merker det er veeeeldig lenge siden jeg drev med dette. Hadde ikkje kjangs. :p

*komme på MSN og mase etter hjelp snart*

Lenke til kommentar
Noen som vet om en workaround for png til IE?

Vet om denne men den er bare til bilder, ser det ut som. Jeg trenger til bakgrunnsgrafikk.

Bakgrunnsgrafikk? Må du ha alpha-opacity der då?

 

OT: PoleCat tilbake i kafèen? Lei av WoW? :p

 

Edit: Visst var han her :D

 

Hvorfor skriver du nynorsk, Henrik?

Fordi han er frå nynorskland, han og. Så vi bestemte oss for å skrive ordentleg nynorsk begge to.

 

Arveh

Greetings, Darmalis. :D

 

Er på jobb nuh, PC, så eg får ikkje hjelpt deg. Kva med å legge ut spørsmålet/problemet her i kafèen?

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Noen som vet om en workaround for png til IE?

Vet om denne men den er bare til bilder, ser det ut som. Jeg trenger til bakgrunnsgrafikk.

Problemet ligger vel i problemet at IE viser feil farger :thumbdown:

Letteste måten, uten "hacks" er vel å bruke jpg ell lignende om du kan. Trenger du png's fantastiske krefter kan du jo slenge på en "To cool for IE" :thumbup:

Eventuelt ha et eget blide der fargene "ser" riktige ut i IE.

 

Heisan PC, litt trist når man merker det man har glemt :)

Lenke til kommentar
Problemet ligger vel i problemet at IE viser feil farger :thumbdown:

Indeed, dette er det største problemet IE har når det gjelder PNG, spør du meg. ALDRI miks f.eks. en bakgrunn som PNG-bilde og et bilde som skal matche bakgrunnen i GIF eller JPEG. Du risikerer da at det blir et tydelig skille, ettersom IE ikke tolker PNG riktig. Hvis det er mulig, bør du droppe PNG i det hele tatt (24/32-bit iallefall... Vet ikke om IE sliter med 8-bit?)

 

 

Får hilse tilbake til PC, hyggelig at du ikke har glemt oss helt! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...