Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og .net er fetest :)

Både .com og .net er rått :D

I fleste tilfeller syns jeg .net klinger bedre enn .com. dotcom er også litt oppbrukt, men som alt annet som har med dette å gjøre så er det en smagsag...

 

 

Kjøp deg .ch , .as , .li eller .ag istedet, billige domener, ihvertfall hos norske registarer :p

Lenke til kommentar
*Snip*

Ja, jeg som har tatt bildene, så takk :)

Jeg bruker et ødelagt Canon G3, det vil si, det har falt i bakken, så jeg må alltid clone opp i hjørnene, litt slitsomt. Også får jeg ikke zooma, får bare tatt bilder med macro på. Men men.

 

Ang.flash så har jeg ett bilde her :

flash_ie.jpg

 

Tror den videoen er fake jeg, og når vi først skal linke til funvids, så burde du jo finne en side som støtter webstandarder da, Marvil :p

Endret av Domodyret
Lenke til kommentar
og .net er fetest :)

Både .com og .net er rått :D

Jeg, for min del, liker .no best! Deretter kommer .org, .com og .net

 

Men det kommer selvsagt an på bruksområdet, da...Ville aldri lagt bloggen min, hadde jeg noen gang fått en, på en .org-side. Jeg mener .org burde vært reservert frie og åpne (libre) prosjekter.

Lenke til kommentar
The .org TLD is sometimes associated with the open source/free software movement, as opposed to the .com domains used mostly by companies. While it is true that many open source projects use .org domains (OpenOffice.org even has it in the product name), most .org domains do not qualify for this generalization.
Lenke til kommentar
.com is a generic top-level domain (gTLD) used on the Internet's Domain Name System. It was one of the original top-level domains, established in January 1985. It is currently operated by VeriSign. It is consistently pronounced as a word, dot-com, and has entered the common language this way; in contrast, though some of the other TLDs are also sometimes pronounced as words, they're also frequently spelled out instead, something that is never done with .com.

 

.net is a generic top-level domain (gTLD) used on the Internet's Domain Name System. The .net gTLD is currently operated by VeriSign.

 

.net was one of the original top-level domains (despite not being mentioned in RFC 920), created in January 1985. It was initially intended for use by network oriented entities such as Internet service providers. Currently, there are no formal restriction on who can register a .net domain name. Therefore, while still popular with network operators, it is often treated as a second .com by many.

 

.no is the Internet country code top-level domain (ccTLD) for Norway.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...