Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Too cool for IE :mrgreen:

Ang. toocoolforIE:

denne siden må ha den kuleste måten å gi IE beskjed om at den er uønsket. Popper ned med en IE infobar som på ditt eget språk gir beskjed om at IE ikke viser siden skikkelig, med link til firefox. Den vanlige mann i gaten vil 99% sikkert klikke på den, siden den ser helt lik ut som de popupblokker-greiene. :)

Lenke til kommentar
denne siden må ha den kuleste måten å gi IE beskjed om at den er uønsket. Popper ned med en IE infobar som på ditt eget språk gir beskjed om at IE ikke viser siden skikkelig, med link til firefox. Den vanlige mann i gaten vil 99% sikkert klikke på den, siden den ser helt lik ut som de popupblokker-greiene. :)

Haha, nydelig!

Fekk forresten en mail frå Anne van Kesteren i går.

Han er i Oslo i ein måneds tid no, og han ville møtes, så eg skulle møte han utanfor Opera-bygget klokka 19:00 i kveld. :)

Lenke til kommentar
Hei, vurderer å skaffe meg en større host og domene. Tittet litt rundt og vurderer B-one's webhost:

Pris pr. måned: 10,-

Serverplass i MB: 300mb

Trafikk: fri

E-mail kont: ub.

Virus og spam filter: ja

Hjemmesideprogram: ja

FTP-login - Statistikk: ja

ASP - PHP4 - MySQ: ja

Google AdWords Kupong: 400 NOK: gratis

Daglig backup : ja

Gratis mail-support innenfor 24 t.: ja

Opprettelse: 100,-

Og .net .org .com med gratis registrering og 100,- i årsavgift.

Er det ett dumt kjøp? og virker jeg dum om jeg skaffer meg det til en "ræva" side som denne?

Det blir 320 første år også 220 resten, billig syns jeg.

Jeg anbefaler deg å _lese_ kontrakta til b-one nøye.

Dem er litt dirty og du kan blant annet ikke ha filer (som zip filer, filmer, mp3 osv) som folk kan laste ned, uansett om dette er noe du har lagd eller har rettigheter til så har du ikke lov til at folk kan laste ned filer fra hotellet ditt...da blir det litt meningsløst med 300mb (eller mer) for mange. Anbefaler deg å revurdere b-one.net. ihvertfall lese kontrakta nøye. Trafikken dem skryter av er ikke fri heller.

Lenke til kommentar

Haha, nydelig!

Han er i Oslo i ein måneds tid no, og han ville møtes, så eg skulle møte han utanfor Opera-bygget klokka 19:00 i kveld. :)

J*vla drittsekk du, altså :p

Uansett, ikkje finn på noke tull no, Henrik *kremt*.

denne siden må ha den kuleste måten å gi IE beskjed om at den er uønsket. Popper ned med en IE infobar som på ditt eget språk gir beskjed om at IE ikke viser siden skikkelig, med link til firefox. Den vanlige mann i gaten vil 99% sikkert klikke på den, siden den ser helt lik ut som de popupblokker-greiene.

Genialt. Gen-i-alt.

Vurderer å maile fyren og spør om eg kan få bruke den på egne sider :D

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

J*vla drittsekk du, altså :p

:love:

Uansett, ikkje finn på noke tull no, Henrik *kremt*.

Hm? :)

denne siden må ha den kuleste måten å gi IE beskjed om at den er uønsket. Popper ned med en IE infobar som på ditt eget språk gir beskjed om at IE ikke viser siden skikkelig, med link til firefox. Den vanlige mann i gaten vil 99% sikkert klikke på den, siden den ser helt lik ut som de popupblokker-greiene.

Genialt. Gen-i-alt.

Vurderer å maile fyren og spør om eg kan få bruke den på egne sider :D

Skal iallfall eg gjere. Heilt djineus. :)

Lenke til kommentar

Bortsett ifra at "Learn more" går rett til firefox-siden, burde være en forklaring syns jeg. Men det kan man jo fikse på egenhånd, eller linke til Daniel sin Internet Exploder :)

Dette passet egentlig utmerket til mitt msn-prosjekt :)

Endret av Domodyret
Lenke til kommentar

Hm.. Bare jeg som så for meg den personen som ei heit webutviklingsbabe..? Dvs, hunkjønn..

Lenke til kommentar

Hm.. Bare jeg som så for meg den personen som ei heit webutviklingsbabe..? Dvs, hunkjønn..

Nope, har alltid trodd (eller rettere sagt, fantasert om) at Anne var en eller annen babe på noen-og-20. Men så fant jeg jo etterhvert ut at det var en MANN :(

Lenke til kommentar

Hehe, nei gitt, var én av de jeg også, trodde han skrev feil først, men fant jo ut at det faktisk stemte med hankjønn... hehe ;)

Lenke til kommentar
MSN re-do -  noen som har peil på flash? Er det vansklig å lage sånn flash som Space har?

Dette begynner jo å bli bra. Jeg er ikke helt sikker på hvordan space har det, men jeg kan litt flash, så det er bare til å spørre. (har ikke gjort så mye dynamisk greier med actionscript, så hvis du fremdeles lurer på hvordan du henter inn filer fra en mappe, så kan jeg desverre ikke hjelpe deg.)

-----------------------------------------------------------

Jeg holder på å leke litt med php include, men det er en ting jeg ikke helt vet hvordan man skal gjøre. Jeg klarer å inkludere alle delene av siden, men hvordan gjør jeg det med filene som inneholder tekst? (altså få dem inn i midten) Jeg klarer å få linket til dem, men siden disse filene kun inneholder tekst så forsvinner de andre delene av siden som var inkludert. Jeg trodde det skulle være en fil som inneholdt "malen" til hva som skulle bli inkludert. Er jeg helt på villspor eller?

Jeg fant et include script som var skrevet av en annen, så nå får jeg det til helt fint.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Forskjellen på http:// og https://?

edit: og jeg har bestemt meg for å kjøpe domene og hotell, men burde jeg ta .com eller .net? :p

https = Secure Hypertext Transfer Protocol

http = Hypertext Transfer Protocol

og .net er fetest :)

Lenke til kommentar
Forskjellen på http:// og https://?

HTTPS er en protokoll der all transport av data er kryptert. Dette er spesielt sikkert, da ingen tredjepart uten videre kan lese av f.eks. passord som farer ukrypterte mellom klient og tjener, og andre ting som f.eks. cookies med session-IDer vil heller ikke kunne snuses opp så lett. Ulempen med HTTPS er at du må investere i sertifikater, med årlige avgifter som er relativt høye for mannen i gata. Men etter min mening er det uunværlig for større nettsteder som belager seg på innlogging eller utveksling av data som ikke skal kunne leses av en tredjepart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...