ingveh Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 I denne kategorien, kanskje? Det han mener er sikkert slik som på visuell kreativitetsforumet, der de har et eget underforum for ukens konkurranse. Der kunne man lagt inn sidene sine for respons, også spurt om hjelp her Kanskje vært en god løsning. Synes egentlig det er greit som det er nå jeg Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Utrolig bra at man fikk den opp i Opera også da :\ Emm, hvordan tenkte du at folk skulle se at siden var "to cool for ie" om de ikke så den? Edit: 460 innlegg Endret 2. juli 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 I denne kategorien, kanskje? Det han mener er sikkert slik som på visuell kreativitetsforumet, der de har et eget underforum for ukens konkurranse. Der kunne man lagt inn sidene sine for respons, også spurt om hjelp her Kanskje vært en god løsning. Synes egentlig det er greit som det er nå jeg Word. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Det var en større debatt om reorganisering av forumet i fjor, men ble det egentlig gjort noe med det? Synes å huske at det var en egen, annonsert tråd og ulike alternativ vi kunne stemme på. Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Det var en større debatt om reorganisering av forumet i fjor, men ble det egentlig gjort noe med det? Synes å huske at det var en egen, annonsert tråd og ulike alternativ vi kunne stemme på. Stemmer det. Var i forbindelse med at forum versjon 3 skulle lanseres (oppgradering til IPB 2), men det har ikke skjedd så altfor mye på den fronten. Mange av forumdelene ble reorganisert, men lite/ingenting ble gjort med Programmeringsdelen. Vi fikk vel den nye kategorien Databaser. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Utrolig bra at man fikk den opp i Opera også da :\ Emm, hvordan tenkte du at folk skulle se at siden var "to cool for ie" om de ikke så den? Edit: 460 innlegg Trodde han hadde satt på den "IF IE" greia jeg Men uansett tåpelig at den da ikke vises riktig i IE. Har man noe som er rettet mot en brukergruppe, må man se til at det fungerer for den brukergruppen også Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 PT: Det har i tillegg blitt opprettet en egen kategori for nett-tjenester, så webdesign-kategorien slipper spørsmål om hosting. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Men uansett tåpelig at den da ikke vises riktig i IE. Hvis siden er for kul for IE, så trenger den ikke vises bra i IE, men i andre browsere? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Halve poenget sån jeg så det var at den skulle komme opp i IE, som en info om at nettleseren var feil. Men man kunne velge å la den vises i alle nettlesere. Synes ikke siden trenger å bli riktig, men akkuratt den biten :\ Lenke til kommentar
DevN Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Du kan ikke sette hvor stor en tab (\t) er, men du kan sette hvor stor indent ting skal ha. Ok. Det var litt synd, da. En annen ting: Det er ikke mulig å forhindre horisontal overflow i <pre>? Altså, teksten på en linje er litt lang og går over høyre kantlinje, slik det er nå. Bare for å opplyse, jeg jobber litt på en guide, så hadde vært jævli fint å kunne bruke innrykk i enkelte eksempler, men de blir jo aaaaalt for store. Får vel bruke mellomrom heller. Jeg satte eksemplene i <pre>, er <code> bedre? Må vel bruke <br /> i <code> for linjeskift? Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Halve poenget sån jeg så det var at den skulle komme opp i IE, som en info om at nettleseren var feil. Det som var poenget var at folk med "riktig" nettleser skulle se at siden de surfet var for kul for ie. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Vrooooooooooooooom! </saklig> Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Du kan ikke sette hvor stor en tab (\t) er, men du kan sette hvor stor indent ting skal ha. Ok. Det var litt synd, da. En annen ting: Det er ikke mulig å forhindre horisontal overflow i <pre>? Altså, teksten på en linje er litt lang og går over høyre kantlinje, slik det er nå. Bare for å opplyse, jeg jobber litt på en guide, så hadde vært jævli fint å kunne bruke innrykk i enkelte eksempler, men de blir jo aaaaalt for store. Får vel bruke mellomrom heller. Jeg satte eksemplene i <pre>, er <code> bedre? Må vel bruke <br /> i <code> for linjeskift? Bruk gjerne <pre><code>, for eksempel, så blir alt lett. <code> er inline-element nemlig, og du burde ha en slags boks rundt den. <pre> gjør at dette blir litt lettare. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Bruk gjerne <pre><code>, for eksempel, så blir alt lett. <code> er inline-element nemlig, og du burde ha en slags boks rundt den. <pre> gjør at dette blir litt lettare. Hmmm, ok. Gjort det, men litt lange linjer går likevel over kantlinjen til <pre>. Bør vel unngå å bryte linjer selv, siden resultatet kan bli varierende hos person til person. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Bruk gjerne <pre><code>, for eksempel, så blir alt lett. <code> er inline-element nemlig, og du burde ha en slags boks rundt den. <pre> gjør at dette blir litt lettare. Hmmm, ok. Gjort det, men litt lange linjer går likevel over kantlinjen til <pre>. Bør vel unngå å bryte linjer selv, siden resultatet kan bli varierende hos person til person. Kan du ikke lempe inn en overflow:auto; da? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Kan du ikke lempe inn en overflow:auto; da? Kunne jo det, ja - men jeg VIL at linjen skal brytes i stedet (det er mellomrom i linja). Er ikke dette mulig i <pre>? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) hva om du setter en fast bredde på <code> og overflow på <pre> kan det løse det? Har tabstørrelsen noe med font'n eller er det rent UA avhengig? EDIT: Mulig å få list-style på en dl? Endret 3. juli 2005 av orsus Lenke til kommentar
DevN Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Nei, funker ikke, orsus. Blir ikke noe forskjell. Kjører med dette nå: pre { background: #f2f2f2; border: 1px solid #c1c1c1; display: block; overflow: auto; padding: 5px; width: 100% } code { color: #0000ff; font-family: verdana, courier, sans-serif; font-size: 0.8em; letter-spacing: 1px } Noen som kan anbefale en god kodeskrifttype? Liker ikke courier så godt. Skal for øvrig se om jeg kan fikse litt highlight på kodesnutter senere. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Er vel bare å prøve seg fram det? Lucida Sans Unicode er jo fin, men kanskje ikke til kode. Lenke til kommentar
N* Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Noen som kan anbefale en god kodeskrifttype? Liker ikke courier så godt.Skal for øvrig se om jeg kan fikse litt highlight på kodesnutter senere. så lenge du ser forskjell på 1 og l så bør vel de fleste funke greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå