Arve Systad Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 her Arve. Yess sir! Takk skal du ha Leita lenge etter den der Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Indeed. Lurte på en ting ang. typografi på websider. Hva synes dere er best å bruke av text-align: justify; og left;? Selv er jeg stor fan av justify, men det er jo ikke alltid dette ser like bra ut. Så da vil jeg ha deres mening Lenke til kommentar
PT Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Tja.. Det varierer vel etter hvordan siden er oppbygd. Er det masse tekst på siden er justify en vinner hos meg. Med justify markeres det vel også bedre hvor innholdsfeltet slutter og noe annet, for eksempel en meny, begynner. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Liker text-align: left; klart best. Synest av og til at Justify er litt tung å lese (når det plutselig er digre mellomrom f eks). Er av den oppfatning at justify-måten å stille opp tekst på er finast på trykk Endret 27. juni 2005 av Arve Systad Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Kjekt for de som bruker Firefox Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Er av den oppfatning at justify-måten å stille opp tekst på er finast på trykk Og de fleste ombrekkingsprogrammer har mye bedre definering av hvordan teksten skal se ut, med ordmellomrom osv, enn det man klarer på web.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Og de fleste ombrekkingsprogrammer har mye bedre definering av hvordan teksten skal se ut, med ordmellomrom osv, enn det man klarer på web.. Det er veldig sant. Man kan jo stille på letter- og word-spacing o.l. med CSS også, men det er ikke ofte jeg gidder å sitte og fikle for mye med det med mindre det blir klagd på av kunde. Noen ganger kan det jo være litt gøy å leke med også, men det er ytterst sjelden man gidder det Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Noen som veit om en bedre måte å teste hvordan websiden ser ut på mobilen enn å faktisk bruke mobilen? Prøvde small screen med opera, men da bruker den fortsatt stilarket til "screen" vil at den skal bruke det for "handheld" :\ Blir dyrt å drive å teste med telefonen :\ EDIT: har også problemer med å få til utf-8 Alt er lagret som det, og satt det tegnsettet i html fila, men får det fortsatt opp feil på mobilen Endret 28. juni 2005 av orsus Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Noen som veit om en bedre måte å teste hvordan websiden ser ut på mobilen enn å faktisk bruke mobilen? Prøvde small screen med opera, men da bruker den fortsatt stilarket til "screen" vil at den skal bruke det for "handheld" :\ Det er veldig mange mobillesere som bruker screen-stilarket, og ikke handheld. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Fikk det faktisk til nå Hvertfall på min K750i Måtte bare deffinere en handheld. Eller redefinerte er vel mer riktig. EDIT: noen som veit hvordan aj-fork er å bruke via mobilen Endret 28. juni 2005 av orsus Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Noen som veit om en bedre måte å teste hvordan websiden ser ut på mobilen enn å faktisk bruke mobilen? Prøvde small screen med opera, men da bruker den fortsatt stilarket til "screen" vil at den skal bruke det for "handheld" :\ Blir dyrt å drive å teste med telefonen :\ EDIT: har også problemer med å få til utf-8 Alt er lagret som det, og satt det tegnsettet i html fila, men får det fortsatt opp feil på mobilen Det går an å bruke Web Developer Toolbar i Firefox til å velge stilark etter media-type. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Hvordan unngår jeg at <Hx>-bakgrunnen går bak menyen på denne siden? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Definer en bredde på <h*>? Evt. lag hvit bakgrunn i menyen, men da dukker den jo opp på andre sida. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Definer en bredde på <h*>? Evt. lag hvit bakgrunn i menyen, men da dukker den jo opp på andre sida. Det funker flott å sette bakgrunnen til en annen farge. Det gjør ingenting om det stikker frem en liten tupp på andre siden. Kanskje det ser litt stilig ut. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Liker text-align: left; klart best. Synest av og til at Justify er litt tung å lese (når det plutselig er digre mellomrom f eks). Eventuelt synes jeg text-align: justify; kan være greit når jeg floater et bilde til right eller left i en <p> eller en annen blokk-element. Da legger teksten seg fint inntil bilde... men bruker det ikke selv, tror jeg Ellers synes jeg text-align: left; er greiest egentlig. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Det går an å bruke Web Developer Toolbar i Firefox til å velge stilark etter media-type. I opera kan man ta small screen, men blir ikke helt det samme. Får ikke testet mtp bredden osv :\ Men men, er ikke SÅ dyrt da Lenke til kommentar
PT Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 (endret) Er ikke så dyrt nei. Telenor har vel en kampanje på gang nå: maks 150 øre per dag elns. EDIT: Med forbehold om at jeg tar fullstendig feil, og at du ender opp med en mobilregning på 2053,- Endret 28. juni 2005 av PT Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Nå har jeg netcom da :\ Men tenkte kansje jeg skulle fått til å legge in litt inlegg ifra quart, for å gå i Henriks fotsport Men blir vel for avansert for en stakkars mobil :\ Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 Skriv dagbok og legg ut etterpå, slik allyse gjorde da han spikra paller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå