potetskrell Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Noen som har et lite script som siler ut OPERA og henter et spesielt stilsett for bare den nettlesere? Nå har jeg sittet og revet meg i håret i dager pga den (unnskyld) kuk-nettleseren. Til og med IE gjør mitt problem bedre enn Opera. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) @ett: Hvis du sjekker denne siden, kanskje du kan få noe nyttig ut av den En av mine forelesere btw... Endret 23. juni 2005 av OShea Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Ingardj: <?php $stylesheet = (strstr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], 'Opera')) ? 'opera.css' : 'style.css'; echo '<link href="' . $stylesheet . '" rel="stylesheet" type="text/css">'; ?> Sånn kanskje? Hva sliter du med forresten? Endret 23. juni 2005 av PT Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Edit; Haha, mattekunnskapene mine er på topp her. En fyr gir meg 1005 kroner, og skal betale 605. Så gir jeg han igjen 100 kroner i vekslepenger. Tok litt tid før jeg skjønte hvorfor han så på meg.. Heheheh! Kanskje det var varmen som gjorde det? Hehe, tror heller det er noe i hodet som ikke fungerer idag. Gjør feil på feil på feil her jeg sitter, så noen av kundene blir litt oppgitt, tror jeg.. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Edit; Haha, mattekunnskapene mine er på topp her. En fyr gir meg 1005 kroner, og skal betale 605. Så gir jeg han igjen 100 kroner i vekslepenger. Tok litt tid før jeg skjønte hvorfor han så på meg.. Heheheh! Kanskje det var varmen som gjorde det? Hehe, tror heller det er noe i hodet som ikke fungerer idag. Gjør feil på feil på feil her jeg sitter, så noen av kundene blir litt oppgitt, tror jeg.. Hehe.. Nei da så, prøvde bare å "hjelpe" deg litt Hodet kan ikke fungere like bra hver dag, kan det vel, hvertfall ikke om sommeren Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Noen som har et lite script som siler ut OPERA og henter et spesielt stilsett for bare den nettlesere? Nå har jeg sittet og revet meg i håret i dager pga den (unnskyld) kuk-nettleseren. Til og med IE gjør mitt problem bedre enn Opera. Quoter meg selv i håp om at noe ser dette. Det er relativt viktig.. Skulle hatt dette i orden før jeg drar til Spania Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Hva med at PT ga deg et script noen innlegg over her da? En idé å lese gjennom alt først Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Det hjelper lite, da Opera har IE som default user agent. edit: Og hvis problemet er større i Opera enn i IE, er jeg redd problemet eksisterer i stilarket. Opera render bedre enn IE. Et resultat av å prøve å følge standarder. Endret 23. juni 2005 av Jonas Drange Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Det hjelper lite, da Opera har IE som default user agent. Men det står fremdeles Opera i slutten av HTTP_USER_AGENT-strengen Identify as Opera: Opera/8.01 (Windows NT 5.1; U; en) Identify as Internet Explorer: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; en) Opera 8.01 Identify as Mozilla: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; U; en) Opera 8.01 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Ingardj: <?php $stylesheet = (strstr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], 'Opera')) ? 'opera.css' : 'style.css'; echo '<link href="' . $stylesheet . '" rel="stylesheet" type="text/css">'; ?> Sånn kanskje? Hva sliter du med forresten? Thanks, dreit på draget der ja.. hehe, er så trøtt at det svir. Må prøves i morgen i og med at jeg ikke bare kan paste php midt i et template (bruker Siteframe). Må inn å legge til snutten i "hovedfila" til scriptet for dermed å kunne bruke {operahack} (feks) i templatet. Litt for mye "styr" så sent. Er noe padding tull. Setter jeg padding-left til 0 på ei liste ser det likt ut i Opera. Men lista blir dytta lengre mot venstre i Mozilla og IE da. Garantert en pitteliten glipp i css'en, men med 600 linjer "gammel" css gidder jeg ikke feilsøke engang. Er et lite problem forsåvidt, men blir oppløsninga for lita i Opera ser det overhodet ikke bra ut. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Ingardj: http://virtuelvis.com/archives/2004/01/css-for-opera-7 Fungerer for Opera 8 også Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Skjer med å feige ut på nickfronten da småbarn..? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Ingardj: http://virtuelvis.com/archives/2004/01/css-for-opera-7 Fungerer for Opera 8 også Vet ikke helt om jeg skjønner det der. Setter ikke den egenskaper for hele sida, og ikke bare én liste (feks)? Problemet .navbody { background: url("http://img/menu/navbody-l.gif") no-repeat bottom left; margin: 0; padding: 5px 5px 28px 0px; padding: 5px 30px 31px 0px !important; Der padding: 5px 5px 28px 0px; skulle vært padding: 5px 5px 28px 11px; bare for Mozilla. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 man kan vel bruke -moz el no? Validerer ikke, men brukes bare av mozzila Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Du skal vel ha det som du har !important på øverst? .navbody { background: url("http://img/menu/navbody-l.gif") no-repeat bottom left; margin: 0; padding: 5px 30px 31px 0px !important; padding: 5px 5px 28px 0px; Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Du skal vel ha det som du har !important på øverst? .navbody { background: url("http://img/menu/navbody-l.gif") no-repeat bottom left; margin: 0; padding: 5px 30px 31px 0px !important; padding: 5px 5px 28px 0px; Vet, men det er ikke nøye her. Hmm.. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg må bare gi litt kudos til Fefas, han er jo 10 år Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Jeg må bare gi litt kudos til Fefas, han er jo 10 år Holy Molly! Holdt på med webutvikling siden han var 9? Det der er imponerende altså. Han designer langt bedre enn mange av de som er dobbelt så gamle som han som dropper innom forumet her av og til. Kudos, indeed. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Enig, tror ikke det er mange på 10 år som kan noe som helst.. Endret 24. juni 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå