Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Når jeg går inn på http://minip så kommer jeg til en blå boks hvor jeg må angi et passord. Hvor kan jeg endre/finne det passordet? Hvor kan jeg gå inn å endre navnet til å bli http://alias, lokalt?

Når du går inn via HTTP så går den en request til localhost på PC'en, og du vil da få opp startsiden til XAMPP hvis du har det (vanligvis /htdocs, med mindre du har endret på dette). Hva slags blå boks får du opp?

Du kan ikke endre domenet på PC'en din til et domene som er tilgjengelig for andre PC'er enn din (med mindre du kjøper et domene og kobler PC'en din mot en DNS-server), men du kan ha flere hosts (vhosts) på PC'en din, som alle kan ha forskjellige aliaser som er tilgjengelige fra din PC. Du setter opp vhosts i httpd.conf for Apache, og setter opp aliaser fra fila x:\windows\system32\drivers\etc\hosts.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er litt merkelig den boksen. Den har bare input for passord. Skjønner ikke noe her. Legger opp SS.

Er 99% sikker på at det der er routeren for nettverket ditt. Jeg gjetter på at du har tastet IP'en til internettilkoblingen deres (eller til leilighetskomplekset/whatever), og du må redigere innstillingene på denne for å redirecte all trafikk på port 80 (HTTP) til din IP på det lokale nettverket (vanligvis 192.168.0.*).

Lenke til kommentar

Synes den ble litt slapp jeg. Selv om du har fått noen farger virket siden fargeløs. Var for mye hvitt. Tror det er litt vanskelig å blande de tre fargene du har bruker nå. Prøv å ta i bruk bilder.

En annen ting med det du har nå er at overskriftene kommer over menyen. Virker som om det ikke er helt som det skal være.

Ser du har en annen side også. Jeg ville heller ha prøvd å forbedret den enn å lage en ny. Av de to er den første et bedre utgangspunkt. :thumbup:

Endret av Doffar
Lenke til kommentar
Skal offisiellt komme med første off topic innlegg her på ei stund:

Satt nettopp og bladde igjennom dei første sidene i webkafèen. Herregud så masse morro, og herregud så masse morsomare forumet var "back then". Savner en del forumbrukere fra den tida og ><

Hehe, vet. Ofte jeg leser begynnelsen om jeg kjeder meg. Begynnelsen på PixelTråden også.. :p

Har prøvd å innføre gamle takter igjen litt delvis, tror ikke jeg har posta spes mye On Topic i denne tråden på en strund.. :p

Menmen, på en måte, så stemmer det kanskje litt det med at det har blitt mer seriøst og høyere nivå (selv om jeg personlig setter fornøyelse høyere enn seriøsitet).. :)

Lenke til kommentar

Synes det hadde vært mosomt med litt ot-snakk. Men denne tråden er vel strengt tatt ment til ot? :dontgetit:

Derfor er det greit bare innleggene har noe med koding å gjøre. Er ikke ot å spørre om hva slags musikk man hører på når man koder. (Er jo det, men er riktig ot-tema. :thumbup: )

Endret av ett
Lenke til kommentar
Synes det hadde vært mosomt med litt ot-snakk. Men denne tråden er vel strengt tatt ment til ot? :dontgetit:

Derfor er det greit bare innleggene har noe med koding å gjøre. Er ikke ot å spørre om hva slags musikk man hører på når man koder. (Er jo det, men er riktig ot-tema. :thumbup: )

Tråden var totalt OT, men det blei forbudt, og plutselig blei den masse meir seriøs. Men vi får aldri tilbake gamledager uansett :(

Det var jo så vanvittig gøy å bruke denna tråden som en "chattekanal" på den måten - men vi burde fått tilbake slike som PoleCat til forumet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...