mikk- Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Mikka: Er ikke eieren av den siden en bruker av dette forumet? Heh, jo. Høres kanskje rart ut at jeg tar det opp her da, men han er sjelden i webkaféen. Dessuten hadde det vel ikke gjort så mye om han hadde sett dette. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hvordan kan man lage 404-sider og lignende? Er dette standard fra host? (tviler siden jeg har sett brukere med sånne sider.) Er det bare å døpe en side 404.html og laste opp? Hadde vært litt kjekt å vite om dette. En annen ting. Når jeg får 404 hos hosten min fpr jeg ikke www.host.com/bruker/404.html, men www.host.com/404.html. Hvordan endrer jeg det? .htaccess? Takker for svar. Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Ta en titt her. Såfremt serveren kjører Apache. Endret 18. juni 2005 av PT Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Hmm. Tviler desverre på at 1go.dk kjører Apache. Dette var ikke en bra post 250. *sture-i-en-krok* Endret 18. juni 2005 av ett Lenke til kommentar
N* Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Såfremt serveren kjører Apache. Hmm. Tviler desverre på at 1go.dk kjører Apache. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 ok, siden 404 var temaet akkuratt nuh. så drister jeg meg frem med et spørsmål: 404 settes i .htaccess, stemmer det? Hvis man har webhotell, skal man da opprette en .htaccess fil i bun av webhotellet? (samme mappenivå som .index.php ligger?) Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Så vidt jeg har forstått det, ja. Hmm. Tviler desverre på at 1go.dk kjører Apache. Hvorfor tviler du på det? Hvis 1go ikke har laget egne 404-sider slik som home.no.net kan du vel sjekke om serveren kjører apache ved å gå til en side som ikke finnes på serveren. Her på forum.hw.no kunne du da ha prøvd med http://forum.hardware.no/finnesikke Endret 18. juni 2005 av PT Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) 1go har laget egne 404sider (http://www.1go.dk/webhotel/404.php) Tror at de bare har Apache tilgjengelig på betalte webhoteller og ikke de som er gratis. (som jeg har.) Grunnen til at jeg tror dette er at ting som .htaccess da ikke har funket hos meg. Hvordan finner man ut dette helt sikkert? Hehe. Ironisk nok, så sa Firefox takk for seg når jeg gikk inn på http://forum.hardware.no/finnesikke Endret 18. juni 2005 av ett Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 ok, siden 404 var temaet akkuratt nuh. så drister jeg meg frem med et spørsmål: 404 settes i .htaccess, stemmer det? Hvis man har webhotell, skal man da opprette en .htaccess fil i bun av webhotellet? (samme mappenivå som .index.php ligger?) Jepp, det skal funke. Legg dette i .htaccess-fila: ErrorDocument 404 error.php?code=404 # Det går også an å forandre alle andre HTTP-feilkoder: ErrorDocument 500 error.php?code=500 ErrorDocument 401 error.php?code=401 Lenke til kommentar
PT Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Kom på at du kan mekke en PHP-fil med følgende innhold: <?php phpinfo(); ?> Lagre som ettellerannet, last opp og åpne den. Let deg frem til 'Server API' (hos meg er det den tredje øverste linjen) og se om det står Apache der. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) http://www.juventusnorge.1go.dk/php_info.php Ser dette deg/noen andre noe? Har jeg Apache? Står server API: CGI. Hva er det? Endret 18. juni 2005 av ett Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 SERVER_SOFTWARE Zeus/4.2 Ser ut som den kjører en tullete webserver, ja. Har aldri skjønt hvorfor dem ikke skal kjøre apache, egentlig. er jo gratis og IMO den beste løsningen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Sitter her og skal lage en side for et firma, og i den sammenhengen kom jeg til å tenke på en ting: Finnes det noe lett freeware der man kan sette opp nettside-struktur med menypunkter og underpunkter osv? Hadde vært utrolig kjekt i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) www.Frac.dk. Noen som vet om de kjører Apache? Edit: ser sånn ut. Har .htaccess på liste si ihverfall. Står at frac.dk bare er for dansker. Betyr det at siden min blir sletta om den er på Norsk? Endret 18. juni 2005 av ett Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Nei, den blir ikke slettet, for det står at innholdet godt kan være på andre språk. Det er bare å skaffe seg en dansk email-konto (www.jubii.dk eller yahoo.dk, tror jeg), så skal det gå greit. MEN frac.dk anbefales ikke fra min side, har hatt plass der og de slettet alt sammen uten forvarsel fordi jeg hadde en zip-fil på webplassen et sted. Skaff deg et skikkelig webhotell, det koster ikke så mye som du tror. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Ja, tenker litt på å skaffe meg det. Men jeg går fortsatt på skole og jobber ikke, så det er snakk om prioriteringer. Klarer ikke finne det ut. Kjører start.no Apache? Endret 18. juni 2005 av ett Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Enig med jorgis. I fjor sommer ble hele området mitt slettet fra start.no, uten forvarsel, og jeg fikk ingen begrunnelse. Var da fortsatt litt skeptisk til å bestille webhotell og domene, men etter jeg gjorde det, har jeg aldri angret. 9 kroner i måneden har man råd til. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Enig med jorgis. I fjor sommer ble hele området mitt slettet fra start.no, uten forvarsel, og jeg fikk ingen begrunnelse. Var da fortsatt litt skeptisk til å bestille webhotell og domene, men etter jeg gjorde det, har jeg aldri angret. 9 kroner i måneden har man råd til. Hvem er det som hoster sidene dine? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hvem er det som hoster sidene dine? Web10 Mulig det finnes bedre alternativ. Kunne ha tenkt meg et mer omfattende kontrollpanel (ala ServeTheWorld). Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hvem er det som hoster sidene dine? Web10 Mulig det finnes bedre alternativ. Kunne ha tenkt meg et mer omfattende kontrollpanel (ala ServeTheWorld). Mulig? Det er det størst drittfirmaet som finnes! Har bare hatt problemer med dem, særlig når det kommer til PHP. Jaja, men hva kan man forvente for 9,- per måned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå