Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan man lage 404-sider og lignende? Er dette standard fra host? (tviler siden jeg har sett brukere med sånne sider.)

Er det bare å døpe en side 404.html og laste opp? Hadde vært litt kjekt å vite om dette. En annen ting. Når jeg får 404 hos hosten min fpr jeg ikke www.host.com/bruker/404.html, men www.host.com/404.html. Hvordan endrer jeg det? .htaccess?

Takker for svar.

Lenke til kommentar

ok, siden 404 var temaet akkuratt nuh. så drister jeg meg frem med et spørsmål:

404 settes i .htaccess, stemmer det? Hvis man har webhotell, skal man da opprette en .htaccess fil i bun av webhotellet? (samme mappenivå som .index.php ligger?)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått det, ja.

Hmm. Tviler desverre på at 1go.dk kjører Apache.

Hvorfor tviler du på det? Hvis 1go ikke har laget egne 404-sider slik som home.no.net kan du vel sjekke om serveren kjører apache ved å gå til en side som ikke finnes på serveren. Her på forum.hw.no kunne du da ha prøvd med http://forum.hardware.no/finnesikke

Endret av PT
Lenke til kommentar

1go har laget egne 404sider (http://www.1go.dk/webhotel/404.php)

Tror at de bare har Apache tilgjengelig på betalte webhoteller og ikke de som er gratis. (som jeg har.)

Grunnen til at jeg tror dette er at ting som .htaccess da ikke har funket hos meg. Hvordan finner man ut dette helt sikkert?

Hehe. Ironisk nok, så sa Firefox takk for seg når jeg gikk inn på http://forum.hardware.no/finnesikke

Endret av ett
Lenke til kommentar
ok, siden 404 var temaet akkuratt nuh. så drister jeg meg frem med et spørsmål:

404 settes i .htaccess, stemmer det? Hvis man har webhotell, skal man da opprette en .htaccess fil i bun av webhotellet? (samme mappenivå som .index.php ligger?)

Jepp, det skal funke.

Legg dette i .htaccess-fila:

ErrorDocument 404 error.php?code=404
# Det går også an å forandre alle andre HTTP-feilkoder:
ErrorDocument 500 error.php?code=500
ErrorDocument 401 error.php?code=401

Lenke til kommentar

Kom på at du kan mekke en PHP-fil med følgende innhold:

<?php
phpinfo();
?>

Lagre som ettellerannet, last opp og åpne den. Let deg frem til 'Server API' (hos meg er det den tredje øverste linjen) og se om det står Apache der.

Lenke til kommentar

Nei, den blir ikke slettet, for det står at innholdet godt kan være på andre språk. Det er bare å skaffe seg en dansk email-konto (www.jubii.dk eller yahoo.dk, tror jeg), så skal det gå greit. MEN frac.dk anbefales ikke fra min side, har hatt plass der og de slettet alt sammen uten forvarsel fordi jeg hadde en zip-fil på webplassen et sted. Skaff deg et skikkelig webhotell, det koster ikke så mye som du tror.

Lenke til kommentar

Enig med jorgis. I fjor sommer ble hele området mitt slettet fra start.no, uten forvarsel, og jeg fikk ingen begrunnelse. Var da fortsatt litt skeptisk til å bestille webhotell og domene, men etter jeg gjorde det, har jeg aldri angret. 9 kroner i måneden har man råd til.

Lenke til kommentar
Enig med jorgis. I fjor sommer ble hele området mitt slettet fra start.no, uten forvarsel, og jeg fikk ingen begrunnelse. Var da fortsatt litt skeptisk til å bestille webhotell og domene, men etter jeg gjorde det, har jeg aldri angret. 9 kroner i måneden har man råd til.

Hvem er det som hoster sidene dine?

Lenke til kommentar
Hvem er det som hoster sidene dine?

Web10

Mulig det finnes bedre alternativ. Kunne ha tenkt meg et mer omfattende kontrollpanel (ala ServeTheWorld).

Mulig?

Det er det størst drittfirmaet som finnes! Har bare hatt problemer med dem, særlig når det kommer til PHP. Jaja, men hva kan man forvente for 9,- per måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...