Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe av det værste jeg vet er folk som nekter betaling eller bare bryter kontakten når arbeidet er fullført.

enig. har et firma som skylder meg tre lakser jeg! :hrm:

Gi dem en siste advarsel, og hvis ikke kan du sende en mail til ISP/webhotell og få dem til å nappe ut pluggen. No pay, no cure. :)

Lenke til kommentar
Har du ikkje fått betalt for den enda?

Nope.

Uansett; Så vidt eg veit så skal ikkje alderen din ha noke å bety når det gjelder slikt. Du som 16/17-åring har like masse rett på betaling for arbeidet ditt som en 18-åring.

Er usikker på hvordan loven skal tolkes i dette tilfellet.

§1. Med umyndige mener denne lov mindreårige og umyndiggjorte. Mindreårig er den som ikke har fylt 18 år.

§2. Den som er umyndig, kan ikke selv råde over sine midler eller binde sig ved rettshandel, medmindre annet særlig er bestemt.

Det er dog litt dumt å ikkje ha ein fast avtale med ei oppsatt kontrakt.

Tar absolutt selvkritikk for min naivitet, og jeg skal huske å få til en kontrakt neste gang.

Ei kontrakt/avtale i form av ein epost gjeld like bra som noko som helst anna.
Men den kan da veldig lett manipuleres?

Men om du har tilgang til å "skru av" sida hans så gjer du sjølvsagt det om du ikkje får betaling.

:)

Lenke til kommentar

Det holder vel å slenge opp en .htaccess-fil med noe Deny All-greier

Om serveren kjører apache, riktignok

Order Deny,Allow
Deny from all

Noe slikt? Ikke drep meg om det er feil :p

Endret av PT
Lenke til kommentar
Det holder vel å slenge opp en .htaccess-fil med noe Deny All-greier

Om serveren kjører apache, riktignok

Order Deny,Allow
Deny from all

Noe slikt? Ikke drep meg om det er feil :p

Ulempen med det, er at han kan fikse det veldig enkelt. Jeg har vært smart nok til å ikke sende ham php-filene, så om jeg sletter, får han ikke sida opp igjen på ei stund uansett.

Lenke til kommentar

Til dere som sliter litt med å få inn penger for utført oppdrag.

Hvilke lover og regler som gjelder er ikke alltid like lett å vite. Husk at andre regler gjelder for salg mellom forbruker - næringsdrivende, enn for salg mellom næringsdrivende - næringsdrivende.

www.odin.no

Send alltid et tilbud/avtale til kunden. Hvor det er spesifisert pris, hva prisen inkluderer (f.eks antall sider, oppdateringer etc.). Sørg for at kunden bekrefter skriftlig.

Følgende linker er nyttige både hvis du har eller skal registrere et firma.

www.bedin.no

www.spor-oss.no

Denne er fin hvis du skal sende faktura.

www.sendrregning.no

Lenke til kommentar
Ei kontrakt/avtale i form av ein epost gjeld like bra som noko som helst anna.
Men den kan da veldig lett manipuleres?

Ja, den er nok veldig lett å manipulere, desverre - men den skal likevel vere gyldig. Ein munnleg avtale gjeld like fast som ein skriftleg, men det er vanskelegare å bevise den munnlege :)

Uansett er det jo ikkje noko problem å ta ned sida hans dersom han ikkje er villig å betale. Kanskje bytte ut index.php med eit dokument som fortel alle om kor uskikkeleg webmasteren er :D

Slett, også sier du at prøve-perioden er over.

Den likte eg :thumbup:

Lenke til kommentar

Joe45: Interessant lesestoff! Har hatt litt om dette i Økonomifaget også.

Det var planen å skrive en liten tekst på siden, ja. :) Ellers hadde det ikke vært noe gøy.

EDIT:

Tenkte kanskje å ha en counter der også. «Denne teksten er lest av 3426 brukere siden 21. juni 2005.» Hva tror dere om det? ;)

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Dette har vel egentlig mer med php å gjøre, men men. :p

Har nå lært meg nok php til å prøve meg på å lage en poll. Burde jeg lage den med mysql, eller flatfiler?

Tror ikke jeg gidder å drive med cookies/sessions/andre ting hvis det er vanskelig. Hvis noen har så store fritidproblemer at de gidder å fucka avstemningen så vær så god.

Noen som har noe de skulle ha sagt?

Lenke til kommentar

Har støtte for mysql. Vet ikke helt jeg. Synes mysql er litt vansklig. :p

Lagde et brukersystem til en kis som gjorde at kun de som var bruke kunne gå inn på /brukermappe/. Sikkerheten var derfor ikke så viktig siden det ville være raskere og registrere seg. Tror ingen gidder å hacke seg inn på noe hvis de ikke kan finne noe av interesse der.

Du kan se det her. Er ikke så fint enda, da. :blush:

www.juventusnorge.1go.dk/login/index.php

Hvis dere ikke gidder å registrere så prøv:

Bruker: Admin

Passord: access

Da kommer dere inn. :thumbup:

*Stolt* :love:

Har tenkt til å legge til flere felt i databasen etterhvert.

Endret av ett
Lenke til kommentar
Joe45: Interessant lesestoff! Har hatt litt om dette i Økonomifaget også.

Det var planen å skrive en liten tekst på siden, ja. :) Ellers hadde det ikke vært noe gøy.

EDIT:

Tenkte kanskje å ha en counter der også. «Denne teksten er lest av 3426 brukere siden 21. juni 2005.» Hva tror dere om det? ;)

Synker du ikke ned på hans nivå da? Jeg mener du skal gi han en advarsel til, og dermed fjerner du sida. End of story..

Problemet ditt er at du ikke får penger for et arbeid, og det er jo likegyldig om han bruker sida eller ikke. Løsningen er vel neppe å ta igjen, da få du i hvert fall ikke noe ut av fyren.

Lenke til kommentar
Ett: Skift encoding sånn at du får æ/ø/å :)

Her er jeg SÅ stolt over å ha laget det der, så kommer du å maser om encoding. :dontgetit:

Bare tuller. Encoding er fiksa på 1-2-3 om jeg gidder. (Det gjør jeg etterhvert)

Hvor mye synes dere en forsvarlig å ta for noe sånt? Skal legge til litt flere tabeller i databasen. Siden er for en x-box klan, så må legge til e-post, alder, land og noe sånne connectgreier. Skal også lage en adminfunskjon som gjør det mulig å slette/endre brukere. Men når jeg har gjort det. Hvor mye er det forsvarlig å ta da?

Endret av ett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...