Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror Webalizer måler treff som i hvor mange unike GET du får fra klienter. Dvs, hvis noen treffer http://jorgis.com/hw/avatar.gif, så anses dette som et treff på domenet.På hw.no er det vel en god del nye IP-er som ser avataren din hver dag.

Tar jeg feil, sa jeg ikke dette for å være kjip. :p

Dette er vanlig, og kalles som oftest "hits". Kan bli et riiimelig stort tall etterhvert, 117 000 i mitt tilfelle :ohmy:

Helt logisk da, sånne spidere ifra google osv telles vel også?

Husker itavisen hadde problemer med det

I hvert fall AWstats skiller ut spiderne fra ordinære besøkende.

Not viewed traffic includes traffic generated by robots, worms, or replies with special HTTP status codes.
Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Tja, har hatt 200-300 unike brukere innom hver måned siden jeg aktiverte stats i juli i fjor på www.vegiboys.com. Har hatt så mye som 365 en måned, grunnet at vi legger ut filmer og sanger som vi lager (han ene er i forhandlinger om platekontrakt i England atm :) ), og et par av dem har blitt heller populære.. Vet ikke om noen av dere her inne har hørt noen av dem, er ikke så mange techno-elskere her inne har jeg fått inntrykk av :p Uansett så har noen av sangene blitt spilt på russebusser og lignende, hadde en gigantisk hit med en remix av landeplagen «Mexico» i fjor :grin: Da øker besøkene betraktelig. ;)

Ver en del kule mixer der. Er det han, Falt Mouse, som kanskje får kontrakt i england?

Da blir det kanskje litt feil på den Webalizer-saken. Men hvis jeg skulle ha dokumentert hvor mange besøkende jeg har på siden min kunne jeg ha brukt den da?(reklamer og slikt)

EDIT: Bare jeg som ikke klarer å oppdatere avateren?

Endret av Doffar
Lenke til kommentar
Masse rart om stats og vegiboys

Jess, det er Flat Mouse, eller DFM som han kaller seg nå som driver på med kontrakt nå.

Mer om stats: Jeg ville brukt AWstats hvis du har muligheten. Føler denne er mer korrekt når det gjelder visits enn det Webalizer er. Uansett så bryr jeg meg ikke så mye om stats til sidene mine, egentlig. Men det er jo gøy å om noen nye sanger gir flere visits på siden :)

Lenke til kommentar

Opera:

Fit to window width (Ctrl + F11) er en genial funksjon som gjør at hvis en side er så bred at den går utenfor vinduet, så endrer Opera diverse størrelser, og siden ser helt normal ut. I tråder på forumer med masse store bilder (*host* babethread :green: *host*) er denne helt uunnværlig :w00t:

Vennligst ingen ny Opera vs. Firefox denne gangen. Kun for å informere andre Operabrukere om denne så utrolig nyttige funksjonen.

Lenke til kommentar
Opera:

Fit to window width (Ctrl + F11) er en genial funksjon som gjør at hvis en side er så bred at den går utenfor vinduet, så endrer Opera diverse størrelser, og siden ser helt normal ut. I tråder på forumer med masse store bilder (*host* babethread :green: *host*) er denne helt uunnværlig :w00t:

Vennligst ingen ny Opera vs. Firefox denne gangen. Kun for å informere andre Operabrukere om denne så utrolig nyttige funksjonen.

Genialt :D

Lenke til kommentar
Ikke det at jeg skjønner hvor all trafikken kommer fra.

Kanskje jeg ikke skulle brukt domenet ditt når jeg registrerte meg på alle de tvilsomme tyske kose-sidene..? :)

Oh shit! Er det deg som gir meg referers fra diverse tvilsomme sider? :ermm:

Jeg tror Webalizer måler treff som i hvor mange unike GET du får fra klienter. Dvs, hvis noen treffer http://jorgis.com/hw/avatar.gif, så anses dette som et treff på domenet.På hw.no er det vel en god del nye IP-er som ser avataren din hver dag.

Tar jeg feil, sa jeg ikke dette for å være kjip. tongue.gif

I antall hits har jeg 60 000 - 80 000 per måned, så det kan ikke være det.

Men det skal nevnes at hvis man ser på referers, så får jeg masse hits fra tvilsomme sider. Felles for alle sidene som gir meg referers er at de har google adwords på sidene, og jeg mener å huske at jeg prøvde å registrere meg for å få adwords en gang. Kanskje google har gjort feil, og gir meg gratis reklame på diverse syke sider? :hrm:

Lenke til kommentar

Det vil i hovedsak være store populære nettsteder... Jeg tror dette er en god ide, forutsatt at de holder det oppdatert. Etter det jeg har fått med meg, så er det et par folk som er ansatt for å kun holde på med dette og andre javascript-ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...