N* Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 gjett hvem som fikk sekser på eksamen.. ja, riktig! det var meg (tverrfaglig tegn, form og farge) måtte bare si det Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Her er vi ontopic ja Men er det noen som har en lett forstårlig guide til mod_rewrite Har googla litt osv, lest noen, men har litt problemer med det altså. Spesielt regulærutrykk! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Gjett hvem som fikk B på sin eksamen om trykkpresser. Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Marvil: Ikke du vel? Grattis! Og gjett hvem som fikk A på prosjektet sitt? Endret 15. juni 2005 av OShea Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Huff, sitter å venter på eksamenskarakterene jeg :\ Er ikke sikker på noe A, men blir vel noen B Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Men er det noen som har en lett forstårlig guide til mod_rewriteHar googla litt osv, lest noen, men har litt problemer med det altså. Spesielt regulærutrykk! Då har eg to flotte linker til deg: http://www.visibone.com/regular-expressions/ http://www.birc.dk/~biopv/public/reg.exp.php Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Og gjett hvem som fikk A på prosjektet sitt? Men karakteren i norsk hadde ikke blitt A. Man bruker ikke "hvem" om mp3-spillere. Valgets kvaler; hvem skal jeg velge? Litt OT, men men. EDIT: Mange av dere som går på design/tegning/web osv? Er det bra? Endret 15. juni 2005 av Doffar Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Men er det noen som har en lett forstårlig guide til mod_rewriteHar googla litt osv, lest noen, men har litt problemer med det altså. Spesielt regulærutrykk! Vet ikke om du har lest guiden min på unrealized.org? Uansett, regulære uttrykk _er_ vanskelig å lære seg til å begynne med. Det jeg tror du bør lære deg først er å fange variabler med parenteser, bruk av hakeparenteser for å definere tegn som skal fanges/ikke fanges, og bruken av *, + og ?. Et basic eksempel er uttrykket: ([a-z]*) Dette uttrykket fanger (vha parentesene) 0 eller flere tegn (asterisken definerer det) fra a-z (i hakeparentesene). En enkel rewriteregel kan derfor være: RewriteRule ([a-z]*) index.php?id=$1 Apache lagrer alle variabler som fanges som $x, i rekkefølgen de blir fanget i. Skjønner du mer av det nå? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Eh, vil ikke det bare bety at det skal være ett tegn av typen a-z der? ^([a-z]+)$ vil vel virker mer riktig? Dessuten så prøvde jeg guiden din når jeg skulle se om jeg klarte det selv, og ingen av eksemplene funket noe særlig, så jeg vil ikke anta at så mange andre skal klare det ut i fra den guiden. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Aha, da skjønte jeg hvertfall regulær delen! Får se om jeg kan få det til å funke når jeg får tid. Leste den guide'n lokaltog, men fikk det ikke til å funke. Kan det være at servern ikke støtter det? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 På min skole bruker vi tallkarakterer fra 1-6... hmm.... bokstavkarakterer har vel bare 5 nivåer? Er det lettere å oppnå toppkarakter der? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 6 nivåer der også altså, lei for det a,b,c,d,e,f Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Oshea, nice blog. INDEED! Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Og gjett hvem som fikk A på prosjektet sitt? Men karakteren i norsk hadde ikke blitt A. Man bruker ikke "hvem" om mp3-spillere. Valgets kvaler; hvem skal jeg velge? Litt OT, men men. Nei, det kan du si.. Kan ågå unna i svingene inni mellom vettu! Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Oshea, nice blog. INDEED! Takk for det Koselig å høre! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Leste den guide'n lokaltog, men fikk det ikke til å funke.Kan det være at servern ikke støtter det? Jeg ser at eksemplene jeg har brukt har filbaner relative til serverroten. De skal fungere fint. For å gjøre filbanene relative til .htaccess-fila kan dere fjerne / foran filnavnet i det andre uttrykket så skal det funke. Skal se om jeg får rettet på dette en gang. Lenke til kommentar
Doffar Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Hvor mange besøkende har folket på sidene sine egentlig? Unike treff i gjennomsnitt per måned. Jeg har selv hatt ca 100 per måned. Endret 15. juni 2005 av Doffar Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 På min skole bruker vi tallkarakterer fra 1-6... hmm.... bokstavkarakterer har vel bare 5 nivåer? Er det lettere å oppnå toppkarakter der? Det er fordi du fremdeles bare går på VGS (evt ungdomsskolen?).. Når du vokser til, og kanskje begynner på høyere utdanning, så kommer bokstavkarakterene, som forøvrig er et ledd i å få et mer internasjonalt system, siden de der bruker bokstavsystemet (du har sikkert sett amerikanske filmer osv).. A-E er ståkarakter, F er stryk. Det gjelder i Norge, i utlandet (vertfall USA) så stryker man også på E. Fikk forøvrig også A på et prosjekt i «Fargelære». Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 På ungdomskolen han man vel 0-6, tror faktisk noen høyere skoler bruker 1-6, der 1 er best osv videre. Var sån systemet var før! Lenke til kommentar
N* Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hvor mange besøkende har folket på sidene sine egentlig? Unike treff i gjennomsnitt per måned. Jeg har selv hatt ca 100 per måned. vet ikke hvor mange jeg har i måneden. men har vertfall hatt 2352 siden februar en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå