Steinmann Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Personlig så hater jeg nynorsk mer en det meste, men skriv hva dere vil Skikkelig oslogutt jeg, heh Over til opera problemet: Jeg fikk lastet ned opera 8.01 RC, den som ble trukket til bake, da funka alt! Build: 7624 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 unrealized.org mangler DOCTYPE. Fnis. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Noe sier meg at han ikke har lagt altfor mye jobb i den sida som tross alt bare er der for å informere midlertidig. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hva er det han egentlig *bør* jobbe med på unrealized nå? Nytt CMS? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Noe sier meg at han ikke har lagt altfor mye jobb i den sida som tross alt bare er der for å informere midlertidig. Tar vel kanskje ikke to sekunder engang. Syntes bare det var litt "pussig".. Men skal ikke krangle på det. quirk quirk. Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hva er det han egentlig *bør* jobbe med på unrealized nå?Nytt CMS? Stakkaren holder på med et betalt oppdrag som visstnok vil ta mesteparten av sommeren. Det blir altså ingen Unrealized.org med det første, ved mindre noen har lyst til å fortsette der han slapp. Omtrent halvparten er allerede ferdig. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Grei sommerjobb det.. Dvs, det bør jo da betale over 20k dersom det er erstatning for sommerjobb.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Grei sommerjobb det..Dvs, det bør jo da betale over 20k dersom det er erstatning for sommerjobb.. Kodejobber for uutdannete ungdommer betaler ofte veldig lite, dessverre, selv om det er vi ufaglærte som faktisk kan det best. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 En kamerat av meg fikk 6k for å kode en noe registrerings- og nyhetsbrevsendingsaker (sært ord) for UiO, noe som tok han fire dager med arbeid etter skolen. Godt nok betalt det, synes nå jeg Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Grei sommerjobb det..Dvs, det bør jo da betale over 20k dersom det er erstatning for sommerjobb.. Kodejobber for uutdannete ungdommer betaler ofte veldig lite, dessverre, selv om det er vi ufaglærte som faktisk kan det best. Joda, men over 100 spenn i timen er vel normallønn for en 18-åring selv om man er ufaglært.. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Litt offtopic kanskje; Men hvorfor har du startet å skrive nynorsk plutslig, SirIce? Vel, Arve og eg fann ut at sida eg faktisk har nynorsk som hovudmål, kvifor skal eg då skrive bokmål berre for at andre skal kunne forstå meg betre? Fordi skriftlig nynorsk ikke er spesielt dekorativt.. (og ja, jeg har nynorsk som hovedmål) Ikkje spesielt dekorativt? Kva er vel meir dekorativt enn ord som "lenkjerote", "vonbroten" og "hjå" Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Når man først er inne på forum (jorgis sin post).. I hvilken grad mener folk man bør implementere "pretty url's" i forum? eks: "vanlige" url's domene.dom/forum/?showforum=0 (vise forum) domene.dom/forum/?showthread=0 (vise tråd) domene.dom/forum/?act=sc&c=8 (vise kategori) vs "pretty" url's domene.dom/forum/forum_navn/ (vise forum) domene.dom/forum/forum_navn/tråd_navn/ (vise tråd, kanskje tråd_nr er bedre?) domene.dom/forum/kategori_navn/ (vise kategori) "pretty url's" kan være pent på artikler og lign, men.. er det forsvarlig å bruke i et forum? og i så fall, til hvilken grad skal man bruke det? ett sted må man jo stoppe.. ? eller? domene.dom/forum/forum_navn/tråd_navn/sidenr/ er kanskje for langt? hva med domene.dom/forum/forum_navn/tråd_navn/sidenr/ eller domene.dom/forum/forum_navn/tråd_navn/reply/ ... ønsker en del tilbakemeldinger her.. Sitter og legger grunnlag for et CFML-basert forum, og ønsker å få det så brukervennlig som mulig.. Endret 15. juni 2005 av cfenzo Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hadde vært litt kult ihvertfall. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Tror jeg ville brukt vanlige der altså, er ikke praktisk! Kansje en blanding! Bare ta forum_navn! Men det er så forskjellig på hvilke punkter som skal være med at det er vanskelig å styre med pene linker. Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Å bruke trådnavnet i urlen blir feil i mine øyne siden mange endrer den etterhvert. Da vil lenkene bli ubrukelige. Tror egentlig ikke et forum er det beste stedet å bruke fine urler, men om det er skikkelig gjennomtenkt kan det vel alltids funke. Kanskje noe slikt: domene.com/forum/1(forumnummer)/traad/234(trådnummer)/side/3(sidenummer) http://forum.hw.no/forum/76/thread/205410/page/924 Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) hmmm.. sier noe der.. med det å forandre navn.. :-/ da får man kanskje bare gå med id'er istedet.. ? enda en VS: pretty pretty url's domene.dom/forum/forum1/ (vis forum) domene.dom/forum/forum1/thread1/ (vis tråd) domene.dom/forum/category1/ (vis kategori) blir vel noe enklere å sette opp og.. PS. i eksemplene så er domene.dom/forum/ adressa til forumet.. (det er integrert i et CMS i mitt tilfelle) Endret 15. juni 2005 av cfenzo Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Tror planen min for unrealized.org var noe ala dette: https://unrealized.org/diskusjon/emne-32/emnetittel-(dummytekst)/side-2/ Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 http://example.org/forum/seksjon/underseksjon/emneID/side? Det er viktig å ha ein hierarkiform der alle ledda er tilgjengelege, slik at om ein fjerner det siste leddet i IRI-en, kjem ein til den overordna seksjonen til den underordna. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 mod_rewrite-muligheter skal implementeres i VB, med mulighet til å lage ditt eget IRI-scheme. Jeg ville nok ha valgt noe sånt: domene.com/forum/cat1/forum1/topic1/post4/ Problemet med det dukker opp når man gjerne har 5 millioner poster: domene.com/forum/cat7/forum30/topic345234/post5234197/ Ikke fullt så ryddig lenger. Mulig en helt enkel: domene.com/forum/7/30/345234/5234197/ Er best for større fora, men det får vel hver enkelt tenke på selv. Jeg er trøtt, så jeg orker ikke slikt nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå