Steinmann Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Går man igjenom denne artiklen og følger den slipper man jo problemet med at kunden skal ha sære endringer på slutten. Funksjonalitet er overordnet design. Designet skal hjelpe funksjonalitetet. Og funksjonaliteten blir ikke begrenset av designet Lenke til kommentar
N* Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 hvordan var det jeg gjør at siden oppdaterer seg f.eks en gang i sekundet? noe meta-greier? har kjøpt to 19" lcdskjermer. skal kode på den ene og se på siden med den andre Lenke til kommentar
PT Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 hvordan var det jeg gjør at siden oppdaterer seg f.eks en gang i sekundet?noe meta-greier? Gewgle rocks! http://webdesign.about.com/cs/metatags/a/aa080300a.htm Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 I OPERA kan du sette reload time Lenke til kommentar
PT Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 I OPERA kan du sette reload time Men er det noen som har tid til å skrive et fint lite brev til Telenor for å få de til å inkludere Opera og Firefox i sikkerhetspakken sin? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 For det er faktisk sikkerhet, IE deffinerer jeg som farlig! Lenke til kommentar
N* Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 I OPERA kan du sette reload time hvordan? Lenke til kommentar
PT Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 I OPERA kan du sette reload time hvordan? Høyreklikk -> Reload every -> Velg tid Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Nå er det mye mas med meg, men kunne noen være så vennlig å gitt meg en screen shot av denne siden i FF? Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Men er det noen som har tid til å skrive et fint lite brev til Telenor for å få de til å inkludere Opera og Firefox i sikkerhetspakken sin? Og byttet ut Norton med AVG og Sygate Personal Firewall? Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Nå er det mye mas med meg, men kunne noen være så vennlig å gitt meg en screen shot av denne siden i FF? Om du ikke har FF, så legg det inn. Alle som driver med html og webdesign burde ha IE 5.5, 6.0, Opera 7.x og 8 samt Ff på pcen syns jeg. Lenke til kommentar
PT Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Nå er det mye mas med meg, men kunne noen være så vennlig å gitt meg en screen shot av denne siden i FF? Ser lik ut i begge nettlesere nå. Det eneste som gjennstår er vel å få den blå greien til venstre til å strekke seg hele veien ned. EDIT: Screen. Endret 14. juni 2005 av PT Lenke til kommentar
PT Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 http://atom.smasher.org/error/ Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Nå er det mye mas med meg, men kunne noen være så vennlig å gitt meg en screen shot av denne siden i FF? Ser lik ut i begge nettlesere nå. Det eneste som gjennstår er vel å få den blå greien til venstre til å strekke seg hele veien ned. EDIT: Screen. Mange takk. Jepp, det blir neste prioritering. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Hehe, nice. Endret 14. juni 2005 av jorgis Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Har du spørsmål jeg gjerne skulle ha hatt svar på. 1. for var ting man installere på servern sin/webhotellet/domene(eller hva jeg skal kalle det) som trenger mySQL vil hver av de ta opp en plass av så og så mange mySQL'er du kan ha? eks. si jeg har 1 gjestebok, et forum vil da de bruke opp 2 mySQL plasser av de 5 vis jeg bare kan ha 5 f.eks? 2. På siden min så har jeg lagt merke til(værtfall gjesteboka jeg testa igår) stakk langt ut av framesene(er det navnet på det tro?) mine, altså de gikk ikke etter designet men stakk heller ut, hva kommer dette av? og hva kan gjøres for at ting man legger inn skal holde seg innenfor? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) 1. Det kommer an på om gjesteboken og alt det bruker én database hver. Du kan ha titusen tabeller i en database og titusen forskjellige scripts som benytter en og samme database. Endret 14. juni 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 hvordan var det jeg gjør at siden oppdaterer seg f.eks en gang i sekundet?noe meta-greier? har kjøpt to 19" lcdskjermer. skal kode på den ene og se på siden med den andre Skal kjøpe meg 1 stk 19" lcd skjerm så snart jeg får lønn men 2 stk er bare konge. Kanskje jeg skal skaffe meg det når jeg får nytt stort startstipend til skolestart Men uansett, å lage sider på den måten ruler villt Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Hmm, har nemlig satt opp et forum og en gjesteboka via cpanelet til tjc.no og nå bruker jeg allerede 2 mySQL databaser. Edit: Så spørsmålet er vel om jeg kan putte forumet og gjesteboka i samme mySQL database? Endret 14. juni 2005 av ToxicMan Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 (endret) Ja, det kan du sannsynligvis. Iallfall så lenge tabellene ikke heter det samme. Gjør du det, kan du sikkert forandre navnene også, men da må du også forandre i scriptet(ene). Endret 14. juni 2005 av Mikka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå