Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Skulle likt å sett pappa tweake about:config.

Skulle likt å sett pappa oppdage at "oi, her var det en mailklient gjemt, som jeg absolutt aldri vil bruke fordi jeg bruker Outlook fra før". :)

På samme måte kan han velge IE foran både opera og firefox.

Mailklienten i opera er jo Outlook superior, da - sikrare, rask og effektiv og den har akkurat det som skal til..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope

:scared:

Jeg er så evig lei av å måtte tilpasse siden min til tre nettlesere. Er det ikke det ène, så er det det andre. :realmad:

Merkelig.. Sjelden jeg har problemer med noen av dem når jeg koder, men det kommer kanksje av at koden er så smooth fra start :cool:

Hvis du er så flink, kan du vel hjelpe meg litt da. :whistle:

Lenke til kommentar
6. Opera koster PENGER. Det kommer man ikke bort fra. Grådige småbarn. Og om noen sier «det koster penger å utvikle kvalitetsprogramvare», ta en titt på www.mozilla.org og se om ikke de klarer det. Joda, man kan få den gratis med reklame, men for pokker, man surfer da ikke med en tragisk kontinuerlig reklame i synsfeltet..? Litt IQ har man vel.

Opera koster penger, ja, men HVIS og BARE hvis man vil ha vekk bannerern/reklamestripa.

Det koster penger å utvikle programvare. Det koster penger å lønne 200 ansatte hver måned. Mozilla drives på frivillig basis med åpen kildekode. Mozilla får stor økonomisk støtte fra AOL. Mange millioner!

Lenke til kommentar
Mailklienten i opera er jo Outlook superior, da - sikrare, rask og effektiv og den har akkurat det som skal til..

Så mailklienten i Opera har planlegger-funksjonalitet og kalender, slik Outlook har, eller mente du Outlook Express? ;) En combo av Thunderbird og Sunbird slår Outlook ned i støvlene, ja. :)

Opera koster penger, ja, men HVIS og BARE hvis man vil ha vekk bannerern/reklamestripa.

Så i realiteten blir det egentlig det samme som å si at programvare som viser en nag-screen (popup som sier "trial exceeded, wait X million seconds to start") er freeware, hvilket blir veldig feil. Gratis programvare er når man har en full versjon av programmet med all funksjonalitet uten å betale en krone, og Opera gir deg IKKE enn full versjon med all funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Nei, dessverre er det noen som fremdeles er litt trangsynte og smålige.

Vil ikke kalle det trangsynt og smålig at man ikke gidder å legge inn extention for ting som er så opplagt nyttige som feks. mouse-gestures.

Fattern har FF med tweaka innstillinger. Om han vet om det selv, er en annen sak.

Så det er neste prosjektet for ff-fanboys? Gå ifra hjem til hjem og tweake nettleserne til folk?

En combo av Thunderbird og Sunbird slår Outlook ned i støvlene, ja.

Skjønner ikke helt hvorfor dere drar inn Thunderbird, vi prater nettlesere her, ikke mailklienter, så det blir litt usaklig å dra inn Thunderbird og Sunbird.

Opera gir deg IKKE enn full versjon med all funksjonalitet.

Hva er det som mangler når du ikke har betalt? Vi prater uansett om en full-versjon, for vi diskuterer jo Opera vs Firefox. Grunnen til at Opera isåfall koster penger er vel at den er overlegen Firefox?

Lenke til kommentar
Opera gir deg IKKE enn full versjon med all funksjonalitet.

Hva er det som mangler når du ikke har betalt?

Det som mangler er muligheten til å ta vekk den reklamen. Det som mangler er å slippe at Opera tjener penger på min surfing.

En combo av Thunderbird og Sunbird slår Outlook ned i støvlene, ja.

Skjønner ikke helt hvorfor dere drar inn Thunderbird, vi prater nettlesere her, ikke mailklienter, så det blir litt usaklig å dra inn Thunderbird og Sunbird.

Når dere skryter av at Opera har mailklient, og ikke Firefox, bør det vel kunne trekkes inn i diskusjonen at det finnes standalone programmer som gjør jobben veldig mye bedre.

EDIT: typo

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

@Domodyret:

1. Tja, ikke alle bruker mouse-gestures, så da er det like greit å gjøre det på den måten..? Det tar vel, tja, ~15secs å legge inn..? Jeg ser ikke problemet.

2. Det var vel å dra den litt langt..? Jeg gjør det om jeg er hos folk jeg kjenner, som bruker Firefox aktivt. Det gjelder også mine foreldre. Se på det som chip-trimming. Ikke alle gjør det, men de som gjør det, får en bedre opplevelse etterpå.

3. Noen (jeg tror det var Opera-barna) begynte å dra inn mailklienten i Opera, så da må det gå an å svare på det med å nevne Thunderbird..? Og etter hva jeg har skjønt, så er det en versjon av Outlook som ligger inne i Opera..? Go Opera!

4. Hva som mangler når du ikke har betalt..? Vel, en reklamebanner gjør seg svært dårlig, uansett hvor den er plassert.

5. Dessuten, så har ikke Mozilla disse PR-kåte sjefene som sprader rundt med alle disse reklame-jippoene (som forøvrig bare er tomt snakk, basert på tidligere erfaringer). :)

Lenke til kommentar
Det tar vel, tja, ~15secs å legge inn..?

Flere bekker gjør en stor elv. Med Opera slipper man sånt.

Ikke alle gjør det, men de som gjør det, får en bedre opplevelse etterpå.

Så ikke trekk det inn da, siden det ikke er standard.

Noen (jeg tror det var Opera-barna) begynte å dra inn mailklienten i Opera, så da må det gå an å svare på det med å nevne Thunderbird..?

Nei, vi diskuterer Opera vs Firefox, ikke Opera vs Verden.

Hva som mangler når du ikke har betalt..?

Vi prater om full-versjonene av programmene, ikke den ubetalte. Uansett, så hadde jeg ikke hatt noe imot at de som lager et program jeg liker tjener penger.

Dessuten, så har ikke Mozilla disse PR-kåte sjefene som sprader rundt med alle disse reklame-jippoene

Nei, men de har naive fanboys som paster getfirefox.com overalt.

Lenke til kommentar

Hva med en konklusjon?

Opera...

• har flere funksjoner "out of the box"
  • er veldig "tung"
  • veldig bra for de som trenger og bruker alle disse funksjonene (noe som jeg tipper gjelder ca. 5% brukerne)
  • fetere skin "out of the box" enn Firefox
  • raskere tilbake/frem (inntil Firefox kommer i versjon 1.1)
  • er ikke freeware

Firefox...

• har et uendelig antall extensions som samlet gruser Opera så til de grader med tanke på funksjonalitet
  • er pga. punktet over vesentlig "lettere" enn Opera
  • er open source
  • har (i likhet med Opera) masse fete skins som kan installeres

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

1. Dere sier dere bruker 2mins på å sette opp Opera etter en innstall. Jeg bruker ikke noe mer på å innstallere extensions heller.. Så den elva di kan du ta med deg et annet sted.

Jeg vil si det er mer praktisk å få en versjon uten masse greier som man ikke bruker, men heller legge inn det man trenger etterhvert.

Ta deg en tur i f.eks en bilbutikk og se åssen de gjør det. Får du da velge hva du vil ha, eller selger de deg en (overpriset) bil stappfull av utstyr, uten å ha spurt deg en gang hva du vil ha og hva du trenger..?

2. Så når dere drar inn et argument, så får ikke jeg lov å svare på dette..?

3. Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan det er mulig å forsvare en reklamebanner midt i synsfeltet. Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det negativt.

4. Hvorfor er vi naive..?

Og annen ting, hva er best;

» En mann, som i beste «pappan min er sterkere enn din»-stil, finner ut at han skal svømme over ettellerannet hav, og deretter legger ut i avisene om det..? Og hvor langt kom han..? Mener også å huske at den gode idèen deres om en følgebåt av gummi også bokstavelig talt punkterte også.

» Linker på div nettsteder med teksten getfirefox.com ?

Loomy hadde en del gode poenger. Den er vel ikke tynnere, når den out-of-the-box har brutalt mye mer dilldall innlagt..? Mulig den er raskere på noen plattformer, men da er tynn feil ord å bruke.

Lenke til kommentar
...

1. Jeg bruker 30 sec på å fjerne ting jeg ikke bruker - skulle likt å sett hvor mange extentions jeg hadde fått på samme tid.

2. Nei, fordi Firefox ikke har en epost-klient.

3. Fullversjonen (den registrerte) har ikke noe reklame-felt.

4. Fordi de fleste som skriver "Last ned Firefox!" eller "Getfirefox.com!" ikke vet hva som gjør det bedre enn IE.

Det svømme-stuntet var vel bare morsomt?

Den er vel ikke tynnere, når den out-of-the-box har brutalt mye mer dilldall innlagt?

Jeg mente at Firefox var tynnere og ikke lettere.

Endret av Domodyret
Lenke til kommentar

1. Ok, noen sa 2mins vertfall. Uansett, jeg har faktisk 2-3 minutter til over i livet, og surfer ofte gjennom extensions-sidene til Mozilla (både FF og Thunderbird), fordi jeg faktisk liker extensions, og man kan få mye morro med det. F.eks det å styre musikken via FF, det er ganske greit. Meget mulig det er mulig i Opera, det vet jeg ikke.

2. Ok, greit. Opera har mailklient, det er sikkert positivt for noen. Selv, foretrekker jeg en egen klient (som forøvrig kan brukes fra FF).

3. Ok, om det er den man sammenligner med, så finnes det ikke det, nei. Men da kommer den gedigne negative siden med at man faktisk må betale penger for det.

4. Tja, det tror jeg faktisk de vet. Så lenge de vet om det med sikkerheten, så er jeg fornøyd. Om de ikke vet alt med tolkning av web-standarder, får heller være, jeg tror ærlig talt ikke de har behov for å vite det heller, når de surfer gjennom VG.no.

5. Morsomt og morsomt. Er det nå jeg skal rope «OOOOOOOOOOLD!111!!» i beste OffTopic-stil..? :) Dessuten, jeg vil ikke definere det å svømme 15 meter i en fjord ved siden av en båt, for et «stunt». Han kunne nok fått svømmeknappen for det, dog. Kanskje jeg skal sende ham en av mine.

@det med tynnere;

Ah, ok, da misforstod jeg den.. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...