Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rot litt rundt her, så finner du garantert noe du liker.

nope. alle utseendene til ff ser bare helt stygge ut

Skin er noe dritt.. Det er jo nettstedet man skal besøke, ikke sitte å glane på elendige og klumpete skins.. (uansett nettleser ser dem helt forjævlige ut)

Min mening :p

Lenke til kommentar
noen som har sett denne? syntes det var en artig løsning. (ikke lov å scrolle!)

Funket ikke så bra i 1600 x 1200 px. ;)

EDIT: Med et lite javascript som kunne tilpasse sidehøyden etter oppløsning, så hadde den siden vært ultraflott. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
N*: Ikke for å virke teit eller som en ihuga Opera-motstander, men det skinnet du linka til var jo rett og slett grusomt. :)

:dontgetit: jaja

--------

noen som har sett denne? syntes det var en artig løsning. (ikke lov å scrolle!)

Stilig igrunn, men dei burde gjort kver seksjon akkurat 100% høg og disabla scroll i body, slik at eg ikkje ser fleire undersider på en gang ;)

Lenke til kommentar
Legg merke til at Firefox der yter meget godt under linux og også under windows, mens Opera suger vakuum under linux. Ganske tydelig at Opera opprinnelig var windows-only, men ble portet (med varierende resultat) til linux. ;)

Spiller det noen rolle egentlig? Opera var jo raskere enn Firefox på alle operativsystemene bortsett fra under 'warm start' (det er nok en grunn til at det heter operativsystem :p).

So overall, Opera seems to be the fastest browser for windows. Firefox is not faster than Internet Explorer, except for scripting, but for standards support, security and features, it is a better choice. However, it is still not as fast as Opera, and Opera also offers a high level of standards support, security and features.

On Linux, Konqueror is the fastest for starting and viewing basic pages on KDE, but as soon as script or images are involved, or you want to use the back or forward buttons, or if you use Gnome, Opera is a faster choice, even though on KDE it will take a few seconds longer to start. Mozilla and Firefox give an overall good performance, but their script, cache handling and image-based page speed still cannot compare with Opera.

On Mac OS X, Opera and Safari are both very fast, with Safari 2 being faster at starting and rendering CSS, but with Opera still being distinguishably faster for rendering tables, scripting and history (especially compared with the much slower Safari 1.2). Camino is fast to start, but then it joins its sisters Mozilla and Firefox further down the list. Neither Mozilla, Firefox nor IE perform very well on Mac, being generally slower than on other operating systems.

Eller som orsus sa: Opera vasket gulvet med Firefox :wee:

Endret av PT
Lenke til kommentar

1. jorgis: Du er fra nå min offisielle FF-kampanje-talsmann.. :)

2. Med litt tweaking i about:config får man opp farten på FF.

3. Bare webdeveloper-toolbar burde være nok for en webutvikler til å velge FF.

4. Jeg vil heller ha en enkel nettleser, for deretter å legge inn extensions etterhvert som jeg trenger og vil ha, enn å få mye dilldall jeg ikke trenger.

5. Mailklient innebygd er bortkastet. Dessuten er det lite som slår en god omgang med Thunderbirden (som også er koslig med extensions).

6. Opera koster PENGER. Det kommer man ikke bort fra. Grådige småbarn. Og om noen sier «det koster penger å utvikle kvalitetsprogramvare», ta en titt på www.mozilla.org og se om ikke de klarer det. Joda, man kan få den gratis med reklame, men for pokker, man surfer da ikke med en tragisk kontinuerlig reklame i synsfeltet..? Litt IQ har man vel.

Lenke til kommentar
1. jorgis: Du er fra nå min offisielle FF-kampanje-talsmann.. :)

Hvilket gjør deg til førstekvinne? :p

2. Med litt tweaking i about:config får man opp farten på FF.

Med litt tweaking mener du vel å skru på http.pipelining, skru på xul.error_pages og skru på fast forward/back?

Lenke til kommentar

@jorgis: Jepp. I'm going to bed. Come join me.

Ja, vertfall pipelining. Se bloggen for mer info angående den tweaken jeg bruker.

@MrBerg: Nei, dessverre er det noen som fremdeles er litt trangsynte og smålige.

@Domodyret. Fattern har FF med tweaka innstillinger. Om han vet om det selv, er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...