Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

syntes det kan komme en ny verson av opera snart jeg. denne bugger jo noe kraftig.

kræsjer minst tre ganger om dagen :no:

edit: en nettleser trenger ikke så forbanna mye dildall da! det holder med et sted å skrive inn adresser, fram/tilbakeknapp, stop og refresh.

og tabs og bookmarks selvfølgelig.

Endret av N*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
syntes det kan komme en ny verson av opera snart jeg. denne bugger jo noe kraftig.

kræsjer minst tre ganger om dagen  :no:

Jeg fikk labbene på v 8.01 som ble trukket kort tid etter, og forumkræsjene er bortevekk :)

Du kan glede deg.

EDIT: Dæng, Brann spilte uavgjort mot Viking

Endret av PT
Lenke til kommentar
Hmm. Når kom XHTML+Voice og E-postklient som en EXTENSION til Firefox? :wee:

Vel... Først og fremst er det i mine øyne alt for upraktisk med en mailklient innebygd i browser, så der bruker jeg Thunderbird (som forøvrig er overlegen Opera sin mailklient). Thunderbird er vel egentlig en rewrite av mailklienten som var innebygd i Mozilla Suite, så Firefox (som ble avledet av Mozilla Suite) var vel egentlig før Opera der. ;)

kræsjer minst tre ganger om dagen no.gif

Hihi. Selv om jeg kjører siste nightly release (en alfa-versjon, som frarådes grunnet at den kan være ustabil) har Firefox aldri kræsjet her. :p

Vet du når denne kommer som ferdig versjon? Har sett på roadmappet til Deer Park, men der sto det bare datoene til Alpha 2... Har hørt rykter om at den skal komme i løpet av juni, men har ikke sett noe til den enda.. Dog er vi ikke halvveis i juni enda heller, så..

Juli. :)

Lenke til kommentar

edit: en nettleser trenger ikke så forbanna mye dildall da! det holder med et sted å skrive inn adresser, fram/tilbakeknapp, stop og refresh.

og tabs og bookmarks selvfølgelig.

Bingo! :) Der har du tankegangen som gjorde at gigantiske Mozilla Suite fikk en lillebror som var designet etter akkurat det prinsippet: Firefox! ;)

EDIT: Typo

EDIT2: ...og til alle dere som ikke vil ha en nettleser, men en gigantisk jumbopakke er det jo bare å få fatt i Mozilla Suite. ;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Bingo! :) Der har du tankegangen som gjorde at gigantiske Mozilla Suite fikk en lillebror som var designet etter akkurat det prinsippet: Firefox! ;)

Men for å gjøre surfeopplevelsen optimal trenger man jo noen snasne tilleggsfunksjoner :)

Menne skal vi sette strek for diskusjonen? Vi kommer jo ingen vei uansett :p

strek.PNG

Lenke til kommentar

Uansett bunner hele diskusjonen ned i om man liker en stor multifunksjonspakke som gjør hver oppgave sånn passe bra, eller om man heller vil ha det fordelt på noen få programmer som er kjempegode til sin oppgave. ;)

Men skjønner ikke helt hvorfor folk som liker Opera ikke liker Mozilla Suite. Den har jo enda mer enn Opera, når man først liker bloatware. :)

Lenke til kommentar

kræsjer minst tre ganger om dagen  :no:

Jeg fikk labbene på v 8.01 som ble trukket kort tid etter, og forumkræsjene er bortevekk :)

Du kan glede deg.

EDIT: Dæng, Brann spilte uavgjort mot Viking

Har opera 8.01, og det klikker hele tiden på forumet :no:

Får prøve å reinstalere en dag...

Synes Opera har vært litt treg på å få ut nye builds, trenger en ny beta snart, med noe mer nytt!

edit: hadde endel uklarheter!

Endret av orsus
Lenke til kommentar
Uansett bunner hele diskusjonen ned i om man liker en stor multifunksjonspakke som gjør hver oppgave sånn passe bra, eller om man heller vil ha det fordelt på noen få programmer som er kjempegode til sin oppgave. ;)

Eller så bunner den ned i om man liker en stor multifunksjonspakke som gjør hver oppgave utrolig bra, eller om man vil ha det fordelt på noen få programmer som gjør det bra til simpelt bruk, og med extentions som gjør det sånn passe bra. Alt ettersom hvilken fanleir man står i :p

Lenke til kommentar

Men skjønner ikke helt hvorfor folk som liker Opera ikke liker Mozilla Suite. Den har jo enda mer enn Opera, når man først liker bloatware. :)

Mozilla suite = 11MB + evig überbloat og ressurseter som 3D-Studio Max. Hvorfor tror du at de lagde Firefox?

Opera har alt, og mer, til 3MB. Opera utrolig lett... kan brukes på 200MHz om man vil.

Forresten: Nyeste Opera på Acid 2:

acid2-7621.png

Endret av dan1el
Lenke til kommentar

likevel bruker jeg opera pga det herlig skinnet, neo

edit:

Opera har alt, og mer, til 3MB. Opera utrolig lett... kan brukes på 200MHz om man vil.

nei. opera hakker noe grusomt på pappa sin maskin :)

Endret av N*
Lenke til kommentar
Mozilla suite = 11MB + evig überbloat og ressurseter som 3D-Studio Max. Hvorfor tror du at de lagde Firefox?

Tja. Ikke akkurat lett å kjøre den på 200Mhz. ;) Jeg kjører ofte Firefox på en 500MHz-boks via VNC (VNC spiser da 90% CPU-kraft), og da går ting knirkefritt og flott. Opera på samme boks går fryktelig dårlig.

Og btw: Grunnen til at Firefox er på 4.7 MB og ikke 3 MB er fordi det fremdeles er mye ubrukt kode som henger igjen fra Mozilla Suite som holder på å bli rensket bort.

Forresten: Nyeste Opera på Acid 2:

Hvis du hadde rotet litt rundt i Bugzilla (bugtracker-systemet til Firefox), ser man at det er opprettet en egen bug for å samle alle ting som gjør at Acid 2 ikke funker, men også at Acid 2 ikke er så høyt prioritert, siden fiksing av alle bugsene som ødelegger Acid 2 vil føre til regresjoner som tilbakekaller gamle bugs. Den ser likevel ikke så altfor ille ut i DP 1.1.

likevel bruker jeg opera pga det herlig skinnet, neo

Rot litt rundt her, så finner du garantert noe du liker. :)

Lenke til kommentar

På ungdomsskolen kjørte de Opera 7.xx, og de beste PCene hadde Pentium II. Gikk helt fint :)

Lenke til kommentar
Hvis du hadde rotet litt rundt i Bugzilla (bugtracker-systemet til Firefox), ser man at det er opprettet en egen bug for å samle alle ting som gjør at Acid 2 ikke funker, men også at Acid 2 ikke er så høyt prioritert, siden fiksing av alle bugsene som ødelegger Acid 2 vil føre til regresjoner som tilbakekaller gamle bugs. Den ser likevel ikke så altfor ille ut i DP 1.1.

Jeg glemte visst å nevne at Opera har drevet med regresjonstesting i flere uker nå. ;)

Lenke til kommentar
Siden vi er inne på temaet nettlesere, ser denne siden lik ut i FF som i Opera?

FF liker ikke pc-en min. Krasjer før jeg får kommet inn på noen side, enda jeg har reinnstallert. Men samma det, så lenge jeg har min reklamefrie Opera. :p

Nope

EDIT:

Jeg glemte visst å nevne at Opera har drevet med regresjonstesting i flere uker nå.

Jepp, og det har vært interessant å lese om feilene:

http://weblog.timaltman.com/category/opera.html

Endret av PT
Lenke til kommentar

På ungdomsskolen kjørte de Opera 7.xx, og de beste PCene hadde Pentium II. Gikk helt fint :)

Det husker jeg vi hadde på ungdomsskolen min også. Når firefox 0.8 ble installert på samme maskiner gikk alt mye fortere. :) ...og btw: P2 er ikke det samme som 200MHz, P2 strakk seg til 450MHz ;)

EDIT:

Jeg glemte visst å nevne at Opera har drevet med regresjonstesting i flere uker nå

Vel... Regresjonstesting er jo noe som skal utføres noenlunde kontinuerlig. ;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...